|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Verdi |
Jo, men tror det hamnar säkert över 30 tusen innan hjulen sitter på bilen. Och då kan jag inte dra momsen på det jag köper från Tyskland. (fälgar, däcktryckssensorer, frakt...) Så det skiljer inte så mycket netto tyvärr. |
| Verdi, I den offert du fått ingår allt inkl montage dvs sensorer etc? Var sitter sensorerna? Antar du fått anbudet på 640 m 18-tum? | |
Verdi |
Bmwkillen1, Ja, både standarduppsättningen med Michelin PA4 och "specialen" med Nokian Hakka R2 är med 640M-fälgarna och komplett med sensorer. Vet inte var de sitter eller hur de fungerar. Men det ska väl fungera som på sommarhjulen så att man kan se både tryck och temperatur i däcken på displayen. |
| Ok Verdi, då har du fått likvärdigt pris som på leebmann då.. Men bättre vinterdäck som jag fattar. | |
|
Är det några särskilda tillval som M2an bör ha för att behålla sitt andrahandsvärde? |
|
| Danne, på kort sikt tror jag man bör ha navi. På längre sikt kvittar det nog. Annars är det väl som alltid att det är en bättre affär att köpa bil med lite utrustning, men hur kul är det... | |
|
Umgås med tanken och sitter med en offert på en M2. Min tanke är nog snarare att det är en sportbil, den behöver inga distraktioner. Manuell låda och så ren som möjligt. Vit med M-stripes. Att plocka fram trevliga dagar när solen skiner. M2 känns som ett mycket sympatiskt och "rätt" koncept. |
|
|
Håller med Salesman, varken H&K eller navi pro behövs i en M2a, speciellt inte DCT, även om den är riktigt bra! Tonade rutor och svankstöd hade dugit för mig. |
|
Verdi |
Du kan skippa tonade rutor också faktiskt. Skillnaden är inte så stor. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.