|
Sida 7 av 11
|
|
|---|---|
| Om någon berättar hur man får fram siffror på oljan och kylvätskan så ska jag vid tillfälle kolla vad min slangvärmare ger. | |
| Sådär nu har jag monterat min OWL återkommer imorgon med resultat.. Det är alltså monterat på en F10 525d | |
| Jsn jag satte kontakten på förarsidan jag får inte ihop det hur dom har lyckats att montera din på passagerar sidan kanske skarvat kabeln? | |
|
Le Boeuf |
|
| Intressant catch-me, hoppas det blir bra | |
| Ska ut och köra ordentligt och lufta systemet. Ska se om bilen kommer upp i temp annars måste den luftas igen jarl givetvis fyllt med kylvätska | |
|
Ulf, Länk Tyvärr är inte oljetempen med där, men efter +3 timmar (~0° ute) var oljetempen 26°. Resultat + slangvärmare: Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Sverige; stort tack, intressant redovisning! | |
|
Godmorgon Idag var det första gången den kördes igång värmaren och resultatet blev bra tycker jag. Drifttid 1.15 min 46° öppnade motorhuvven bara för att kolla hur det ser ut och kände lite på slangarna så var dom varma ocg goa kände dessutom värmen i ansiktet när jag lyfte huvven även det måste ju hjälpa att värma oljefilmen osv.. |
|
| Låter ju bra catch_me, hur många watt är den på och hur kallt var det? | |
| Sverige - du har alltså både kontaktvärmare och slangvärmare igång samtidigt? | |
|
Hej Det är den här på 1100W Länk det var 0 grader i garaget |
|
| Detta är den jag har Länk | |
|
Ja (eller hade). Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Varför nämnde ingen de här billiga värmarna för mig tidigare i tråden? :) Nåja jag är nöjd iaf. Idag -1 och jag var uppe i 60 grader på oljan efter 3 min och 3 km körning. |
|
| Jag nämner det på första sidan frågan Brynet om OWL då svarar Sverige med en länk vill jag minnas. | |
|
My bad. Minnet med mera :) Var nog så inställd på defa/calix att jag inte kollade ordentligt. |
|
| Vet inte om jag är så imponerad faktiskt, Jag har bilen i mitt garage hemma och idag var det inte speciellt kallt ca 7-9 grader och efter 2 timmars drift var det 56 grader är det okey eller är den för klen min värmare? | |
|
catch_me; spontant låter ju det utfallet lite i klenaste laget, eller som du säger så blir man i vart fall inte imponerad... Kanske inte blir så jättebra om förutsättningarna en annan gång kommer vara utomhus vid -20°(?) Din värmare har väl ingen termostat som bryter vid t ex 60°? I så fall skulle ju det vara förklaringen. Och i så fall skulle ju resultatet kunna vara detsamma, och därmed ok, även vid -20°. |
|
|
Ulf530; Ju den har termostat men tror att den ska jobba upp till 80° sedan bryta och slå på igen vid 65°. Det positiva är att den aldrig kommer att stå utomhus alltid minst 5+ om jag inte sätter igång värmen i garaget och minst 15-16 + på jobbet. Men man vill ju se mins 65° när man kommer till bilen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.