|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det bara jag som har problem med att använda konfiguratorn på bmw.se? Går olidligt långsamt, på gränsen till oanvändbart. Sitter med en ny laptop på en 100/100-lina, så jag har svårt att se att problemet skulle vara i mina ända.... ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ | |
| Samma här. Fungerar inte öht | |
| Fungerar fint från iPaddan nu. | |
| Samma här, total katastrof! | |
|
Jag kan inte fatta varför BMW har en konfigurator. Dom har ju inte med all utrustning ändå. Och när man ifrågasätter det hos BMW's kundsupport så bara hänvisar som till återförsäljarna. Det är väl inte dom som är ansvariga för BMW's konfigurator. Ett företag som inte klarar av en så grundläggande sak! Kan verkligen ifrågasätta hur fan dom klarar av att bygga bilar. |
|
|
Jag håller med om att den är dålig och att det påverkar kundupplevelsen inför köpet. Den innehåller dessutom aldrig aktuella kampanjer och det är ju alltid något som finns på kampanj, speciellt om man som majoriteten gör köper via ett bolag. Däremot har en konfigurator noll och ingenting med att bygga bilar. BMW har köpt in ett existerande konfiguratorverktyg och sedan har de en content editior som fyller det och sedan har de översättning/specialanpassning till det egna landet och allt sköts nog av generalagenterna. Så BMW AG som bygger bilarna sköter inte konfiguratorn med största sannolikhet. |
|
|
Det som stör mig så att jag mår rent ut sagt illa är att jag var i kontakt med en bilhandlare som hade en bil som jag ville ha och bad om en offert. Sedan tog jag den offerten och satte mig vid datorn och kollade på konfigurator om det var något som jag tyckte saknades (jag skulle önskat andra lister, men det kan jag leva med). Jag var nöjd med utrustningen så jag skrev på papperna. Sedan fick jag veta att det fanns en utrustning som jag absolut ville ha men som inte fanns i konfiguratorn. Jag hade inte köpt bilen om jag vetat detta. Måste man sitta och söka på halva Internet för att veta vad man köper om man köper en BMW? Fruktansvärt irriterande. |
|
|
När det gäller onlinekonfigurator har BMW mycket att lära av framförallt Volvo, deras konfigurator tycker jag är suverän! Volkswagens är också bra. /Masten |
|
| Vilken utrustning var det som du bommade i din beställning? | |
|
Adaptiv M fjädring. Nu är det M sport chassi. Jag kör ganska mycket och vill åka bekvämt. Jag tror jag kommer att gräma mig varje dag. |
|
|
Vill ju inte vara sådan men just det tillvalet finns väl i konfig? Är det en 3-serie så kan du sakna det men 5-serien går super med det passiva chassit. Hoppas det blir bra ändå för dig |
|
|
Det är en M550d Touring. Är du säker på att det går bra? Jag kan fan inte ens hitta information om vad som skiljer dom åt. Jag vill inte köpa en så dyr bil och ångra mig. |
|
|
Det tillvalet är väl som sagt inte direkt dolt och det är ju inget heller som man förväntar sig ska vara standard. Däremot kan man vänta sig att ett sportigare chassi ska vara det i en modell som börjar med M. Men ett 5-serie chassi är aldrig särskilt hårt så jag tror inte du behöver oroa dig. |
|
|
Jag förstår inte vad du menar. Inte dolt? Jag kan inte hitta det i konfiguratorn. Endast i prislistan. Menar du att jag har missat det? |
|
|
Jag har m-sport chassit på min G31 och 20” till det, varken hårt eller stötigt. Finns säkert andra som tycker annorlunda men det är ju en sportig tappning på 5-serien du går för. Personligen skulle jag kunna tänka mig ännu mer bestämt chassi då det blir lite slangbella ändå när man är aktiv. |
|
|
Tillvalet finns ju inte till M550d, så därför är det väl fel av mig att skriva "inte direkt dolt". Men till de bilar de finns så hittar jag det enkelt. |
|
|
Jag åker väldigt mycket. Ca. 5000 mil/år Jag vill kunna åka bekvämt. Jag läste på mest motor och då står det att M550d levereras med adaptivt M chassi. När jag kollade i konfiguratorn så var alla alternativ förkryssade. Bra tänkte jag. Men nu visar det sig att det finns som tillval men finns inte i konfiguratorn. Hade jag vetat det så hade jag passat på den bilen. Nu har den stackars försäljaren fixat med bilen som jag vill ha det och jag vill fan inte ha bilen längre. Mår illa. |
|
|
Bilen är nu som du vill ha den, men då vill du inte ha den? Finns det som tillval? Det ser inte valbart ut i prislistan (pdf). Är inte "x" där som indikerar tillval och inte "o" som indikerar standard. |
|
|
Han har stenskottsfoilerat den och lackbehandlat. Finns i prislistan. Utrustningskod 2VW. Alla tester jag har läst så har dom varit lyriska över det adaptiva chassit. Vad är det för vits med en konfigurator om dom inte har med all utrustning? Jag tror jag kommer att tänka på detta varje gång jag sitter i bilen. Jag förstår att många tycker att jag är dum i huvudet som gnäller på en sådan sak på en sådan här bil. Men jag hade tänkt mig en sak och får en annan. För vissa är kolfiber viktigt, för mig är detta viktigt. |
|
|
Aha, jag trodde det var 2VA, såg nu på nästa sida att det var 2VW som gällde för M550d. Länk Sälj den direkt då om du inte vill ha den, men det kommer ju kosta dig en rejäl slant. Har du provkört en med M-chassi? |
|
|
Jag har inte betalt än. Kan ångra mig. Men jag kan inte få in i mitt huvud att BMW kan vara så fullkomligt odugliga. Är dom ens i närheten av detta när dom bygger bilar så är det bättre dom satsar på att baka pizzor. Tror inte ens dacia är så komplett odugliga |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.