|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Problemen kvarstår, ny felkod som nu indikerar för LMM. Nån som har bra tips på inköpsställe? Original. |
|
| Vad får du för felkod nu? | |
| Ebay,de...Annars har jag två beg? | |
|
Hade den hos en bilmek, kom inte ihåg vilken det var men det indikerade på luftmängd/volym, samma sida som som tidigare felkod. Vågar man verkligen köpa dessa delar på eBay? Hur original måste det vara? OE kvalitet, duger det? Begagnat känns sådär, då dröjer det kanske inte länge förrän man har samma problem igen då det verkar vara en del som går sönder förr eller senare... |
|
| Man köper Bosch på ebay? De beggad jag har funkar som de skall iaf, men visst har du en poäng i att de "slits" med tiden... Det handlar om hur mycket pengar man vill lägga, nytt är alltid bäst o det gäller alla reservdelar. | |
| Skifta sida på LMM. Följer felkoden med till andra sidan?0 | |
|
Hur skiftar man sida på en lmm??? |
|
| M5 E39 har två identiska... | |
| Strålande, då är det ju bara å skifta flyttar sig koden så kan man misstänka lmm. | |
|
Jag har ingen felkodsläsare tyvärr, funderar dock på att skaffa, tips? Är de modellspecifika? Inte ute efter nåt fancy, bara att läsa, släcka osv... Men om man rycker kabeln på den felfria sidan går bilen ännu sämre medans bortkopplad LMM på "felsidan" inte förändrar nånting. För mig tyder detta på att LMM'n som inte påverkar nåt är kass. Den drar sjukt mycket soppa med vilket också tyder på LLM enligt andra trådar. |
|
|
Vad tror ni om denna? Länk |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Det står ju Bosch så då borde det vara Bosch. Annars har du här för ca 900:- st: Länk |
|
Vore bra om du kunde kolla värden på den innan du köper en ny. Lite surt att betala pengar så kanske det inte är det som är felet. Har du en Android telefon eller surfplatta så kan du ju köra med en ElM 327 Bluetooth. |
|
|
Om jag inte minns fel har M5 en LMM som bara passar i M5 (och Z8). Därför är de rätt dyra. När det gäller LMM - köp enbart OEM-kvalitet! Allt annat brukar sluta med att man konstaterar att den nya LMM är kass eller inte ger korrekta värden till motorstyrningen...och så får man ändå köpa en OEM-LMM (från t ex Bosch). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| M5 och 535i har likadana LMM | |
|
Så kanske är fallet... Men knappa in sista sju symbolerna i chassinummer och knappa dig fram till LMM och använd BMW:s art./reservdelsnummer som "sökord" om du skall köpa LMM någon annanstans än hos BMW: Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Inte kanske, det är så, garanterat Länk | |
|
Tja, oavsett om de har samma eller inte: använd BMW:s art.nr. som är till rätt bil som sökord - annars kan det lätt bli fel, för de flesta onlinehandlarna har sällan 100% rätt information om vilka delar som passar var - särskilt när det kommer till lite mer "specialmodeller" av bilar... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Här kan du köpa Bosch: Länk Var dock tydlig och tala om för kundtjänsten att du INTE vill att de byter ut beställd vara mot "motsvarande" - vilket de har en förkärlek för att göra; de byter regelmässigt ut beställda varor mot sitt eget kina-skitmärke "Stark" utan att kunden får veta det förrän han/hon öppnar paketet (kan dock ses på ordersedeln online om man aktivt går in och kollar)... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Gå främst efter numret som står på din nuvarande lmm om möjligt istället för att lita på listor, det går i andra hand. Går man efter det som sitter på bilen och får träff så blir det rätt, annars får man lite på listorna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.