|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vilken bil pratar vi om? Volvon eller BMWn? På Volvo kan man lägga till tidur i efterhand om det saknas för de pengarna eftersom själva värmaren redan är monterad. Att montera dieselvärmare på BMWn kostar snarare 25-30 tusen på webasto center och likn. Länk ------- //Lövet |
|
| Miltalet på Volvon är väl inte mkt att oroa sig för om den är servad som den ska.. Vill du ha mindre mil så är det nog 20-30000 dyrare. | |
|
Hej! Nu har jag precis varit och skulle provköra bilen, tog mig 1,5 timme att komma dit, världens trafik nu. Till min förvåning så hade han sålt bilen 10 minuter innan jag kom dit. Tyvärr tyvärr. Antar att någon här inne blev sugen på den och köpte den före mig kanske, för bilen hade stått där sedan april, tror jag. Hur som helst tusen tack för hjälpen och alla bra inlägg. |
|
| BMW:n eller? | |
| Ja BMW:n :( | |
| Fy F-n..Surt Nej jag hittade ju nån annons från Februari Så den har nog stått längre | |
|
Då skall du väl vara glad att du inte köpte bil av den firman? Har man gjort upp att man är spekulant och skall komma och provköra och de har sålt bilen så låter det ju direkt oseriöst... MVH Christofer |
|
| En Webasto Thermo top kostade ca 5000 senast jag kollade (köpa på nätet), mer om man vill ha fjärrstyrning. | |
| En Webasto Thermo top kostade ca 5000 senast jag kollade (köpa på nätet), mer om man vill ha fjärrstyrning. | |
|
marin849: Sen behöver du som sagt styrning (fjärr, tidur), bränslepump och cirkulationspump. Dessutom är det en jäkla massa jobb. 25-30000:-, som Lövet säger, är ungefär vad det kostar att eftermontera om inget finns förberett. MVH Christofer |
|
|
Jag har full förståelse för att firman säljer till första person som står med pengarna redo. Om ni visste hur många som säger "jag tar den" till bilhandlare per dag. Det är spelets regler tyvärr. Men jag beklagar förstås olägenheten det medför. Sånt är trist, det finns roligare saker än att sitta i bilköer. Detta var väl dock kvittot på att priset var rätt. ------- //Lövet |
|
|
Trist och jag håller med Lövet. Har också varit med om att "tinga" en bil under ett par dagar till en spekulant som sedan aldrig dök upp. Det gör jag aldrig om utan handpenning. Därför säljer jag alltid till den som först bestämmer sig och ger mig ett pris jag kan acceptera. Tyvärr har detta också inneburit olägenheter för folk som kastat sig ombord på tåg eller ordnat med barnvakt för att kunna titta på bilen. Men så är tyvärr spelets regler - den som tar kakan först får den... Fast utbudet på 5-serie kombi är ju rätt stort så chansen är stor att du snart hittar en annan fin bil. |
|
|
Som alltid gäller att man ska hålla vad man lovar, eller? Har säljaren sagt att man håller bilen till en viss tidpunkt så ska man givetvis göra det! Sen funkar det inte att tinga en bil under odefinierad tid såklart. Eller så kan man vara överens om att säljaren ringer upp om en annan köpare dyker upp innan man hunnit dit etc. Skitsamma, man håller vad man lovar och lovar inget man inte avser att hålla anser jag. Annars är det ju bara att vänligt säga "kom gärna och titta men jag kan inte reservera bilen åt dig, jag säljer till den första som kommer och köper". Är det en attraktiv bil med rätt pris finns ju egentligen ingen anledning för säljaren att gå med på att reservera bilen till nån som ringer och säger att man dyker upp om tre dagar, utan handpenning eller dyl. |
|
|
marin849: Håller helt med dig, skall det vara så svårt egentligen? Nu vet vi ju inte vad som gjordes upp i detta specifika fallet, men det låter ju som sagt som att det är en firma som man helst inte vill göra affärer med ändå... MVH Christofer |
|
| Lät mer som det var bokat tid för provkörning, vilket inte alls är samma sak som att ha reserverat en bil men det vet vi inte riktigt här. | |
|
Hej! Nej jag klandrar inte firman alls faktiskt. Jag sa aldrig att han ska hålla den tills jag provkört eller liknande, jag sa att jag är intresserad och kommer förbi och ska provköra den. Så firman ska man inte hålla ansvarig för något. Nu blir jag "tvungen" till att uppfylla min dröm på riktigt och köpa den bil som jag egentligen velat ha i många år, och det är en bmw x5'a. Ha det |
|
|
Hej Gott folk! Ville bara säga att jag det blev en BMW till slut. Köpte en BMW X5, 3.0d 2009. Vilken underbar skapelse. Tack för hjälpen! Edit: Sorry för dubbletten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.