AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.248

Ska jag köpa denna 525d M 2009?

Sida 1 av 2
Ar
47
Ari
BMW X5 3.0D 2009
Hej gott folk!

Jag skulle behöva era åsikter om den här bilen, då jag med största sannolikhet kommer köpa den idag efter provkörning.

Vad tror ni om den? Jag har två små barn och åker ett par gånger per år till Skåne.
Bilen ska vara bekväm, bränslesnål och lite tystare. Är jag då helt ute och cyklar om jag väljer denna?

Tacksam för svar!
Länk

För dyr för att vara 8 år gammal. Du får en nyare F11 (med fler mil men snålare motor) för samma peng.
Ar
47
Ari
BMW X5 3.0D 2009
Jaha, ok!

Vad är det högsta jag borde betala?

Tack
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Visst är det mycket pengar men det finns inte en chans att få en motsvarande F11 för de pengarna. Detta är en välutrustad relativ lågmilare med M-sport, inget man jämför med en basutrustad F11. Att F11 skulle vara snålare tror jag inte ett dugg på annat än på papperet. Större och tyngre bil och samma motor.

-------
//Lövet
Ar
47
Ari
BMW X5 3.0D 2009
Jag bara älskar hur en m-sport bmw ser ut. Hade gärna velat ha en f11 med m-sport, men då är det pluss 100 tusen till i så fall.

Jag borde få ner priset till 130 140 nånting.

Sen undrar jag om vad hifi professional betyder?

Tack för era svar.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Precis, klart du kan hitta en F11 med sniktutrustning för ungefär samma pengar men det är definitivt inte samma sak.

Ägaren innan hade bilen i 5 år, ägaren före i 2 år. Det är bra grejer.

-------
//Lövet
Ar
47
Ari
BMW X5 3.0D 2009
Tack lövet! Jag åker idag och provkör den. Jag återkommer om hur det blev.

Men du tycker att denna är rätt bil för ändamålet jag beskrev? Pendlar till och från jobbet med förstås, som är 4 mil tur och retur.

Grymt att du kunde se ägarhistoriken.
Tyvärr inte första gången som "turbo4ever" sitter och trollar och kastar ur sig saker han inte vet något om.

Jag tycker denna bil verkar fin och priset känns faktiskt rimligt om allt stämmer. Dock är det inte många mil den rullat för att vara en diesel så jag hade ändå försökt checka historiken så gott dte går. Att den rullat hela livet i Sverige borde göra det lättare.
Undrade just varför det står: Nokian vinterdäck med dubb på LM-fälg (sitter på bilen nu), Den har dom ju haft till salu ett tag ja..=)

Länk
Ar
47
Ari
BMW X5 3.0D 2009
Grymt.

Murpz det undrade jag också faktiskt. Lite märkligt är det.

Kristoffer, jag köpte carfax rapporten till den här, men jag tyckte inte att den gav så mycket, jag vet inte riktigt annars hur jag ska kolla historiken.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om du verkligen är nervös för bilen (vilket jag inte tror du behöver vara) så kontaktar du Transportstyrelsen och tar fram namn och telefonnummer till de tidigare ägarna och hör vad de har att säga. Eftersom de inte längre äger bilen borde de kunna vara ärliga.

-------
//Lövet
Ar
47
Ari
BMW X5 3.0D 2009
Hej!

Pratade precis med hans fru och hon tyckte att bilen var fantastisk och att han hade den som hans "pärla" och tog väl hand om den och att han sålde den för att han fick firmabil. Han hade tydligen förvånats över hur lite bilen drog på en resa till gbg. Verkar vara bra! Tack för tipset Lövet.

Ska även ringa honom snart.
Carfax ger inte så mycket på svensksålda bilar - däremot kan du ju se vid vilket miltal som den besiktigats vid. Bör ju ge en fingervisning iaf då den rullat hela livet i Sverige.
Jag tycker att det låter som en fin bil av vad du beskriver.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Besiktningarna finns även på Biluppgifter.se, finns inget konstigt med dessa men man måste ju vara medveten om att bilen besiktas först efter 3 år.

-------
//Lövet
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Bara det faktum att det finns 15 vettiga bilder i annonsen är ett plus. ;)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Firman i sig är väl det stora frågetecknet. Tittar man på deras övriga lager är det inte många motsvarande bilar. Men det kanske man får bortse från, trots allt har de inte tillverkat den själv. Ägarhistoriken är bra vilket kanske kompenserar för det.

-------
//Lövet
Dr
252
DrDazed
420DA,F36 GC, M-sport -15
Enligt bilpriser.se är det ett rimligt pris och de stämmer oftast.. Inte alltid med oftast :)

hifi professional har fler högtalare, bas under framsätena o så.
Ar
47
Ari
BMW X5 3.0D 2009
Har stämt tid idag, skulle ha varit igår.

Tack för alla svaren.

En annan fråga, dieselvärmare, det är inte något som är standard för bmw 5 serien? Eller är det inte vanligt?

Jag har även tittat lite närmare på den här:

Länk

Ni får ursäkta om det är felforum och så, men dieselvärmare känner jag är väldigt viktig. Jag jobbar en del nätter och det är ganska jobbigt att sätta sig i en frusen bil :)

Miltalet på Volvon oroar mig dock.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nej dieselvärmare är inte standard på BMW och det är inte vanligt tillval pga det var väldigt dyrt.

På Volvo är det alltid standard, däremot har inte alla tidur. Det var dock ett väldigt vanligt tillval så de flesta har det.

-------
//Lövet
Dr
252
DrDazed
420DA,F36 GC, M-sport -15
Någon skrev ju häromdagen att man kunde peta in dieselvärmare+kupé för 4200kr :) ? Funderar också på fixa en i framtiden, kör en del korta sträckor..
4200kr var väl för en elektrisk slangvärmare som värmer kylarvätskan? Du lär nog inte få en dieseldriven parkeringsvärmare monterad för under 10 000kr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.