|
Sida 4 av 8
|
|
|---|---|
|
Mats tack för omtanken ja det är mycket frustrerande det här, Hoppas att det är batteriet eller CCC som spökar. åströmarn hur menar du reboota sig hur märker jag det? Om jag inte har gjort helt galet med säkringarna kan jag säga att min CCC är död.. Skärmen tändes inte till först jag tröck på on/volym knappen.. CD,CD växlare,samt högtalrna funkar inte just nu efter igårdagen felsökning MEN CA funkar :) |
|
|
Ok alltså den startar om sig hela tiden Bmw loggan kommer upp på skärmen för att slockna och sen starta igen osv Eller så har den dött helt Prova att starta om den manuellt Sätt på tändningen eller starta håll in volym knappen plus bägge ejekt på ccc I ca 10 sekunder och vänta lite och se om den startar upp Mvh |
|
|
Länk Lite läsning om ccc problem väldigt vanligt Googla ccc e61 så har du läsning i dagar |
|
| Nej det har bara hänt en gång den har aldrig startat om sig själv utan bara imorse när jag starta bilen syntes inte BMW loggan samt att skärmen var svart trök då på knappen do kom den igån | |
| Tack håller på studerar CCC just nu :) | |
|
Gör så annars ta loss kablar bak på ccc och se om den drar ur batteriet Mvh |
|
| Japp det ska jag göra i helgen är. | |
| Har fått igång cd,Fm och växlare det var jag som satte den sista säkringen på fel plats skönt, Nu funkar allt i bilen igen MEN den drar ström fortfarande men varnar inte för låg batteri heller undrar om CA dörren var boven iaf.. Nu hoppas jag att det är batteriet | |
|
En åtgärd som du bör göra är att koppla loss batteriet helt och mäta på det under några dygn och se så det inte mot all förmodan är själva batteriet som är kass! Det är väldigt ovanligt att nya batterier är kass men det händer... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Som Johan skriver kolla batteriet Mvh |
|
|
Ja alltså det är en Banner 92 AGM så det är ju inte dåliga grejer direkt.. Kommer att koppla bort den ladda fullt sedan testa men just nu behöver jag bilen. Den laddas upp fint den kan tex ligga på 12.45 startar jag bilen och låter gå 2 min och stänger av hamnar den på 12.86 osv till och med mer än vilospännign som är 12.7 Kan det inte vara elgardin bak då? Jag hör ju klick klick när jag trycker på knappen plockar jag bort säkringen klickar det inte mer, tänkte om ligger och försöker åka upp och ner utan att jag märker ??? |
|
|
Du kan inte mäta batterispänningen direkt efter du stängt av bilen, då får du ett felaktigt för högt värde! Vilospänningen mäts efter minst två timmars obelastat batteri - helst efter mer än ett dygns vila. Om batteriet går under 12,4V börjar det förstöra sig själv genom sulfatering på blyplattorna. Har du haft urladdningsproblemet tillräckligt länge kan batteriet ha börjat bli förstört pga sulfateringen...och det spelar ingen roll hur nytt och bra det är för det är en elektrokemisk process som händer i alla batterier. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Kanke var otydlig jag menar att den tar laddning och lyckas hålla det ett bra tag. BMW har mätt batteriet och tyckte den var fin men ärligtalat så litar jag inte helt 100 på det.. Ska testa ladda den men just nu i sleepmode med öppen bagagelucka ligger den på 12,38 så det ser int eså ljust ut |
|
|
När bilen inte är i sleep mode så tar den rätt mycket ström Många moduller som är igång och arbetar Mvh |
|
|
Läste fel såg visst att bilen var i sleep mode 😃 Verkar ju då som batteriet inte mår så bra Mvh |
|
| Har jag tur så är batteriet kass, men svårt tro det jag menar varför skulle ett nytt och friskt batteri börja strula redan efter ett år? | |
|
Jag var med om det på min 540köpte ett 100 ah varta batteri det la av efter 8 månader Fick nytt på garantin Så det kan hända Släng i ett annat bara för att prova Mvh |
|
| Sulfatering vid 12,4V stämmer det verkligen det är ju 75% laddning? | |
|
Är inte kupebelysningen änd med öppen bagagelucka? |
|
| Nä slocknar efter 2 min.. 12.4V är väl 60% eller? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.