|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Tycker den 530 som DM3 länkade till är kalas och nu lite sänkt i pris. Ring och kolla den. Går oftast att pruta bra utan byte. Mvh Jonas B |
|
|
Brynet: Absolut! Den har den mesta utrustning man vill ha. Tyvärr är det komfortstolarna och jag måste ha sportstolarna för att få det lila extra benutrymmet i baksätet. Men det är bara att leta vidare, jag ska inte byta bil förens efter sommaren ☺ |
|
|
Tips om du har barn är solgardiner i bakdörrarna. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Det bästa med komfortstolar är tycker jag att hela bilen ställer om sig till den nyckel som öppnar bilen: ex radio/streama/cd, ventilation, värme, växellådan, speglarna, all inställning av stolarna mm. Det gör 2 bilar i en om man säger. Kort sagt: lås upp, hoppa in o kör. Allt färdigt. Mvh Jonas B. |
|
|
tegel: Tack för tipset! Det måste jag ha! Brynet: Där ser man! Det visste jag faktiskt inte! Låter ju onekligen som jag ska ta en funderare på det här, är ju väldigt smidigt och bekvämt :-D |
|
| Baksätet är fint med komfortstolarna också tycker jag. | |
|
Jag uppfattar inte att det är dåligt med benutrymme bak pga komfortstolarna. Att adaptionen för växellådan också gick på nyckeln har jag funderat på, tycker mig faktiskt mörk skillnad när jag använt fruns nyckel emellanåt men tänkte att det var inbillning. Är du söker på att det beror på nyckel eller antar du?:) |
|
|
Förövrigt är elstyrd baklucka grymt skönt när man ha barn och alltid händerna fulla... Har haft det på förra BMWn men inte på nuvarande. Det saknar jag faktiskt ganska mycket. Mer än jag kunde tro:) |
|
|
Sim och Chip_safire: Det låter ju positivt. Får nog åka in och ta en närmare titt på det och ta med frugan och ungarna och se hur det verkar. Tycker ni komfortstolarna är trevligare än sport? Elstyrd baklucka har jag på min tjänstebil, det är underbart. Men du vet hur det är, man hittar alltid en bil som har allt utom en grej, då handlar det väl om att prioritera ihop det är tråkigt :-D |
|
|
Komfortstolarna är som sportstolarna på steroider. De enda nackdelarna är stolarnas vikt och att de stjäl benutrymme bak. /M Mina bilar: Länk |
|
| Hört att de väger 20+ kilo styck extra... men det är det värt. Finns skojigare bilar att åka kurvigt med :-) | |
|
Låter som komfortstolarna är grymma! 20kg extra borde ju göra någon nytta tycker man :-D Jo jag har förstått att det blir snålare med benutrymme bak med komfortstolarna, Frågan är om det skapar problem, i passagerarstolen kommer vi ha en bakåtvänd bilbarnstol och även så i baksätet bakom passagerarstolen. Jag är 1.86 och behöver kunna sitta bekvämt OM frugan får köra någon gång :-D |
|
|
Man sparar några centimeter med Sport istället för komfort. Dock kanske enda fördelen, komfortstolarna är grymma! Fick inget Powerpost... |
|
|
Utan att överdriva så skulle jag aldrig köpt en BMW utan komfortstolar... Helt ärligt.jag har haft 525 bensin, 520d och nu 530xd. Samtliga med komfortstolar, det har varit det enda must have när jag letat... Allt annat får mer eller mindre att lösa (navigation, värmare, etc etc) Jo visst är det så att man får kompromissa.. Elbaklucka skulle dockningsstation högt nästa gång. Dock inte högre än komfortstolar. Det är sittandes man spendera all tid i bilen:) |
|
|
Chip, helt säker då min säljare o före detta reservdelsman på BMW talade om detta innan jag köpte min första bil med dessa stolar. Visst, de har mer ställmotorer som stjäl mer utrymme bakåt så är det. Har man börjat går de inte att vara utan. Märks speciellt om sportläget används mycket med ena nyckeln. Mvh Jonas B |
|
|
Låter som det är bestämt, det får såklart bli komfortstolarna med dom positiva kommentarerna :-D Det där med att nyckeln sköter inställningarna verkar ju väldigt intressant, kom vi fram till exakt vad den styr?? |
|
|
Jag har sportsäten i min 525a. De är också riktigt sköna och man sitter riktigt bra i dessa även om jag hellre haft komfort. Nyckelminne har även min bil. Frugan har en fjärr och jag den andre, hon har Mix Megapol och stolen halvvägs fram, jag har Bandit och stolen längst bak etc etc. Så - det behövs inte komfortstolar för att få detta. |
|
|
Brynet, bra! Dock en fundering kring kommentaren att det märks extra mkt om sportläge används: får för mig att sportläget inte är adaptivt? Alltså att den är vad den är...? I sådana fall borde inte sportläge påverka adaptionen. Har inte något belägg för detta, mer någon sorts logik som funkar i mitt huvud:) Hursomhelst är det grymt att så mycket hänger med nycklarna. Framförallt om det är stor skillnad i längd på en själv och ens partner... Markuiis: det nämndes i några poster ovan vad som sparas på nyckeln. |
|
|
Provkör bilen länge, stolar och komfort är extremt individuellt, jag har kommit på efter två BMW F10/11 att sportstolar för smala och trycker på höfters så att jag får ont, bytte bil pga detta. Standardstolar LCI, även på 3 och 2 serien, har en idiotisk kant i överkant av stolen som gör att jag får ont i ryggen. Komfortstolarna blev sämre efter LCI på 5-serien. 7-seriens stolar är ok. Men summa summarum, BMW är inte värdsmästare på stolar, men däremot på raka sexcylindriga bensinmotorer. Så min nya bil blir inte en BMW, mest på grund av att stolarna inte passar min kroppskonfiguration. Men en entusiastbil med en fin bensinmotor finns på listan. Varje nyckel har en egen konfiguration för radion även utan komfortstolarna, det har jag märkt när jag bytt nyckel. |
|
| Frågan är då vem som är världsmästare på stolar? För inte är det Audi, Mercedes eller Volvo för den delen. I min värld är BMW bäst, inom prisklassen dvs | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.