AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.727

Startar en tråd för alla mina fel istället 320 E46 2001

Sida 2 av 2
Visa användare
259
PartyDavid
Saab 9-3 99 Coupé Manuell
Saab 9000 93 Aero Manuel
Saab 900 97 Manuel
Volvo V90 18 Automat
Peugeout 107 Manuel
Nissan Leaf Elbil 18
Har nu bytt hela armaturen bak med knappen till bakluckan och även skyltbelysningen. Men det hjälpte inte inget lyser inget funkar. Har rengjort kontakten till dragkroken. Kan farthållaren och allt detta hänga.ihop på nåt konstigt vis? Var kan jag fortsätta felsöka?

/ David
Visa användare
259
PartyDavid
Saab 9000 93 Aero Manuel
Saab 900 97 Manuel
Volvo V90 18 Automat
Peugeout 107 Manuel
Nissan Leaf Elbil 18
Uppdatering av tråden.

Har fixat problemet med att skyltbelysningen och bagagelucke knappen inte funkar, det var kabelbrott i en gummi beklädd del mellan bagageluckan och in till själva karossen. Så nu lyser det fint igen =)

Farthållaren började ju tyvärr inte att funka ändå =(
Körde bilen på raksträcka, la i Neutral, stängde av motorn. Startade den igen i farten utan att ha rört broms pedelen, aktierade farthållaren och ökade farten, funkade klockrent. Bromsar och indikeringen i instrumentet slocknar till farthållaren och den går inte att akrivera igen förrens man startar om bilen och inte trycker på bromspedalen? ska jag fortsätta felsöka släpvagnskontakten? eller ska jag söka någon annanstans?

Airbag lampan fick jag släckt igen efter lite kontakt spray, men den tändes efter några ggr igen tyvärr. Kan man klippa bort hela kontakten under stolen och sen skarva ihop kontakterna 1 och 1 istället?

/ David
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Farthållaren (som inte finns utan bara är en funktion i DME) måste sakna någon signal? Eller någon signal som blockerar hela tiden?
Som sagt bromspedalkontakten (dubblerad!), på en manuell kopplingspedalen också måste fungera.
Har du någon möjlighet att scanna hela bilen med DIS?
Visa användare
259
PartyDavid
Saab 9000 93 Aero Manuel
Saab 900 97 Manuel
Volvo V90 18 Automat
Peugeout 107 Manuel
Nissan Leaf Elbil 18
Det jag har tillgång är Autocom och Delphi. Men vet inte om det är tillräckligt?

/ David
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.