AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.707

Parkeringsskada orsakad av smitare, vad göra?

Sida 3 av 3
Asken (AutoPower)
Realiteten är väl så här om jag tar ett eget exempel.
När jag med friskt nytt körkort och utan erfarenhet av körning i slutet på åttiotalet for runt i allahanda europeiska bilar var jag efter 2:a krocken duktig på att fylla i skadeanmälan. Varefter jag blev äldre minskade skadefrekvensen och de senaste 5 åren kan jag inte minans att jag själv varit orsak till en trafikolycka. I mitt fall stämmer skadefrekvenser och skadekostnader över ens med statisktiken. Ju mindre mil man har bakom ratten att lägga till sin erfarenhet detso större är risken för att man orsakar en olycka. Sen om man har keps, hatt, rånarluva eller mohikanfrisyr spelar mindre roll.
Mvh
Asken som angriper sig själv:)
Harris uttalande om "grabbarna i keps" grundar sig nog på statistik. Det är ingen hemlighet att män i åldersspannet 18-24 år är överrepresenterade i skadestatistiken. Om det beror på att de bär keps eller ej låter jag dock vara osagt.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tror inte någon här är oklok nog att ifrågasätta statistiken att yngre förare är överrepresenterade i olycksstatistiken, allra helst av det manliga könet.

Men det är ju inte själva frågan (i detta läge av debattten). Frågan är om det är pga av ALLA olyckor med fifflande bilägare eller om det är börstomtar med dålig skörd? Alternativt vilket väger tyngst...

--------------------------------------------
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

....till orsaken för höjda premier.

Glömde :)

--------------------------------------------
Länk
Visa användare
259
harri
528i Touring-99
Försäkringslagen är sådan att bolagen i princip inte kan ta ut högre premier än vad de betalar ut i skadekostnader. Dvs det är inte tillåtet att täcka förluster på aktiemarknaden med höjda premier.

Däremot är det tillåtet att subventionera premier med aktievinster. Applicera denna test på ditt resonemnag och du förstår vart det brister.

Harri Nikander, din koskenkorva i etern
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.