AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
4.339

Värdering VW Scirocco GTI lågmilare

Sida 2 av 2
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Låter som ett svepskäl för att dölja att det kanske inte fanns några handlingar från början. Varför skulle han vilja behålla dem efter han sålt bilen?

-------
//Lövet
he
122
herrbritt
BMW 135i Coupe
Audi 1.8t Avant
Volvo P1800
Eller också har han fått ett annat bud som han inte kan motstå och därmed blivit vresig mot kimmo.
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Det roliga är att jag verkligen försökte gulligulla så mycket som möjligt. Jag fick dessutom se originalhandlingarna på plats. Anledningen till att jag inte skulle få dem var att han behövde dem ifall det skulle bli en tvist mellan honom och säljbolaget. Men jiiiiisus.... Eventuella anspråk är ju preskriberade sedan minst 26 år tillbaka....

Nä, gamla gubbar är extremt svåra att göra affär med. Trots att jag var extremt tillmötesgående med det mesta, för att få igenom affären, blev det inte så. Hur långt ska man gå? Man har ju en egen gräns när man måste säga enough is enough...
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Glömde...

Någon av er som vet av en 2002 turbo eller en M635csi som är till salu?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Vilken tvist skulle kunna uppstå mellan honom och bolaget som ursprungligen sålde bilen om han inte längre äger den?

Är han dement?
Jag tolkar snarare den plötsliga svängningen som att det fanns nåt i den där pärmen med handlingar som visar att inte säljaren var ärlig mot dig. Fast vem vet... kanske hade han bara en dålig dag, vecka, år. Eller liv.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Märkligt beteende minst sagt. Men gubbar kan vara konstiga...

-------
//Lövet
Om bilen är så intressant och du sett papperna och vet att det stämmer, varför inte köpa den iaf? Det är samma bil:)
MU
940
MUC
M340i - 2025
Kimmo, 2002 turbo - nu börjar vi snacka bilar!
Synd man inte köpte för några år sedan, de är inte direkt billiga nuförtiden.

Länk
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Jag kunde ha köpt en 2002 turbo år 1995 för 80k... Nä, jag har ingen ångest över det :o)

Koffa. Jag hade ju kunnat köpa bilen och få kopior på originalhandlingarna men det förstör liksom hela grejen för mig.
Transocean
Inte hade jag heller släppt originaldok. till en finsk zigenare om jag glömt en service år 1985 :-) Nääähh, the walking dead är alltid svåra att förhandla med. Men det är bara att vänta lite.
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Transocean: Ibland är det så att skämt går över gränsen för vad som är tillåtet. Denna gång blev det så...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.