|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Låter som ett svepskäl för att dölja att det kanske inte fanns några handlingar från början. Varför skulle han vilja behålla dem efter han sålt bilen? ------- //Lövet |
|
| Eller också har han fått ett annat bud som han inte kan motstå och därmed blivit vresig mot kimmo. | |
|
Det roliga är att jag verkligen försökte gulligulla så mycket som möjligt. Jag fick dessutom se originalhandlingarna på plats. Anledningen till att jag inte skulle få dem var att han behövde dem ifall det skulle bli en tvist mellan honom och säljbolaget. Men jiiiiisus.... Eventuella anspråk är ju preskriberade sedan minst 26 år tillbaka.... Nä, gamla gubbar är extremt svåra att göra affär med. Trots att jag var extremt tillmötesgående med det mesta, för att få igenom affären, blev det inte så. Hur långt ska man gå? Man har ju en egen gräns när man måste säga enough is enough... |
|
|
Glömde... Någon av er som vet av en 2002 turbo eller en M635csi som är till salu? |
|
|
Vilken tvist skulle kunna uppstå mellan honom och bolaget som ursprungligen sålde bilen om han inte längre äger den? Är han dement? |
|
| Jag tolkar snarare den plötsliga svängningen som att det fanns nåt i den där pärmen med handlingar som visar att inte säljaren var ärlig mot dig. Fast vem vet... kanske hade han bara en dålig dag, vecka, år. Eller liv. | |
|
Märkligt beteende minst sagt. Men gubbar kan vara konstiga... ------- //Lövet |
|
| Om bilen är så intressant och du sett papperna och vet att det stämmer, varför inte köpa den iaf? Det är samma bil:) | |
|
Kimmo, 2002 turbo - nu börjar vi snacka bilar! Synd man inte köpte för några år sedan, de är inte direkt billiga nuförtiden. Länk |
|
|
Jag kunde ha köpt en 2002 turbo år 1995 för 80k... Nä, jag har ingen ångest över det :o) Koffa. Jag hade ju kunnat köpa bilen och få kopior på originalhandlingarna men det förstör liksom hela grejen för mig. |
|
Transocean |
Inte hade jag heller släppt originaldok. till en finsk zigenare om jag glömt en service år 1985 :-) Nääähh, the walking dead är alltid svåra att förhandla med. Men det är bara att vänta lite. |
| Transocean: Ibland är det så att skämt går över gränsen för vad som är tillåtet. Denna gång blev det så... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.