|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Den här bilen har legat ute länge nu. Någon som vet nått om den? Länk Vänligen Erik | |
|
Uttagen av 69 årig gubbe, inbytt på Mercedes, vidaresåld till Carson efteråt. Historiken i sig ser klockren ut. Kanske få som vill ha bensin? ------- //Lövet |
|
|
Var med min tjej som skulle ha X1 och kollade på en likadan som verkade billig men ändå inte var såld. Historiken var liknande, lågmilare uttagen av en äldre dam och stod nu hos bilhandlare. Trots rekond stank den hund och det hade förmodligen inte gått att köra den om man ens fick den gratis. Var med om samma sak på en CX-5a också. Kan alltså vara en sån simpel sak och jag kanske har fördomar men risken är nog rätt hög om det är våra seniora medborgare som kört dem... |
|
|
Fem år gammal bil av en inaktuell modell, 9000 mil är ingen lågmilare. Vardagstrist utrustningsnivå och färgsättning. 189´ känns rent spontant som för mycket pengar och för lite bil... MVH Christofer |
|
|
Ful färg och tråkiga fälgar.... Väcker ju ingen köplust. Har ju dock de viktiga sportstolarna och även den nya automaten. Jonas |
|
|
crille: Jämför med vad gamla Tiguan kostar begagnat. Där kan vi prata om gammal modell. ------- //Lövet |
|
viobebe |
Lövet: Tiguanen är i alla fall mer lättsåld än X1:an... |
|
Nämen titta vem som dyker upp här som gubben i lådan. Fortfarande inte hittat något annat forum att prata VW på? ------- //Lövet |
|
|
Nu är ju jag jävig men jag kollade på "gamla" tiguan innan jag köpte min "gamla" X1a... Tiguanen kändes verkligen stenålder inuti... som en golf från -98 typ :) Sen vill man ju verkligen inte ha "nya" X1an, den är ju framhjulsdriven :( /Jonas |
|
| Anledningen till att bilen som det länkas till i första inlägget inte är såld beror nog med stor sannolikhet på att det är en bensinare. Jag antar att de flesta är ute efter dieslar. | |
|
Se på körsträcka mot kostnader, bilen är riktig kul köra, testade en 25D för nåt år sedan, riktig pigg och kul. Kan inte jämföras med Tiguan, 2 helt olika bilar. Frun valde en -12 Tiguan istället för X1 då hon skulle byta bil i 2011, hon tyckte X1 var för låg. Jag sparade 60' så en Win-Win för båda 😉 Crille |
|
|
Lövet: Tiguan? Vad har den med en X1 att göra? För 189´ får man en flera år nyare och större Tiguan. X1:an är storleksmässigt ungefär som en Polo på styltor.... MVH Christofer |
|
|
Du påstår att X1 är en "gammal" modell. ------- //Lövet |
|
|
Nej, jag påstod inte att förra X1-modellen är speciellt gammal, men det finns en nyare (mer tilltalande) modell sen ett tag tillbaka. Tycker personligen att 189´ för en sex årsmodeller gammal liten bil är dyrt. MVH Christofer |
|
|
Det gör jag också. Men jag tycker det här (finns betydligt fler) inte på något sätt är ett bättre köp eller en mer modern bil. Det var ungefär det jag ville visa. Länk ------- //Lövet |
|
|
Håller med om att länkad Tiguan också är för dyr. Men jämförelsen haltar lite, Tiguanen är större, en årsmodell nyare har gått mindre och säljs av en stor märkeshandlare. MVH Christofer |
|
|
Poängen är dock (främst) att den konstruktionsmässigt är äldre än X1 ;-) Överlag är små SUVar enligt mig oproportionerligt dyra i förhållande till vad man får. X1 är ingenting annat än en 1-serie med lite högre fjädring. Tiguan är en Golf. ------- //Lövet |
|
|
Jo små SUV:ar är dyra pga att de är populära. En Tiguan funkar bra som famliljebil, en X1 gör det inte. Tror det oftast är ganska ovidkommande hur gammal konstruktionen är när de flesta köper bil, man ser till vad man´behöver, vill ha och får för pengarna. Men men, nu handlar tråden om X1, så låt oss återgå till det... För runt 200´ känns det spontant som det borde gå att få en likvärdig X3 om man vill ha det. MVH Christofer |
|
|
Njae... Min X1 är något större än min fd. 325 e91 och betydligt större än min fd. 130 e87... Den delar väl dessutom bottenplatta med e91an... Stod för övrigt parkerad bredvid en ny x1a igår... Min är snyggare på alla sätt (delvis tack vare m-paketet)... nya ser ju ut som en Hyundai Jonas |
|
|
Men en E91 är inte speciellt stor, särskilt inte i baksätet. Bagagen är större i E91. Audi Q3 är jämförbar med X1. MVH Christofer |
|
|
Som någon nämnt ovan är det troligen bensinaren som gör den svårsåld. Samma sak gäller ju X3 F25 28i som är kanske en ännu mer populär modell. Egentligen synd då motorn är klart trevligare än 18d/20d. Jag har haft gamla X1or som hyrbil/lånebil vid ett par tillfällen och den känns snarare som en E91 med 1-serie finish. Dvs betydligt rymligare än 1.an men inte samma klass interiört. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.