|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Så något riktigt otrevligt när jag tvättade bilen i går. En rostbubbla!!! till vänster på bakluckan. 5-6 mm i diameter. Blir väl att åka till BMW och bråka. | |
| Hittade en på min med, inga problem innan lackgarantin går ut. | |
| Mer precist, var har ni hittat det? Har ni en bild? | |
|
Hittade min mitt på bakluckan. Är tydligen ett vanligt problem där dom vita är mest drabbade vad jag fick höra. |
|
| Stämmer att vita är extra utsatta, min alpinvita har varit inne för omlackering. Hade två små bubblor snett under BMW emblemet. | |
|
Man kan kanske anta att detta bara är början på ett mycket större problem för nästa ägare? Bara för dåligt på så nya bilar. EB |
|
|
Killen som har hand om reklamationer va på semester. Återkommer när jag fått deras utlåtande. |
|
|
Hur kan ni vara säkra på att vita är mer utsatta? Är den vita färgen/lacken sämre än övriga? Det rullar fler vita bilar än någon annan färg och skulle då förklara ett större antal, eller? |
|
|
Det drabbar tyvärr alla F20 oavsett färg. Speciellt området vid genomföringen till torkararmen är extra utsatt. Däremot syns det mer på vita bilar. |
|
|
Precis Epsilon, på min sons met.svarta upptäcktes lite bubblor runt torkar armen. Det åtgärdades utan tjafs av BMW. |
|
|
Det var riktigt oroväckande nyheter:( Blir att hålla kolla på bakluckan i framtiden...... |
|
|
Reklamations ansvarige på Bmw ringde precis och sa att dom tar det som en reklamation. Va inte helt lätt då han sa att det såg ut som yttre påverkan. Dom försöker med allt för att slippa undan ansvar. Lånebil kunde jag inte få. Så jag prata med min säljare så han fixa det istället. Konstigt att såna där reklamations nissar alltid skall va motvalls. Ja, ja får väl va glad att dom fixar bakluckan. Hoppas lackeringen blir bra då Valencia orange inte är helt lätt att få lika i nyans. |
|
|
Audinisse Vilken verkstad du lämnade bilen? Och ja, med tiden ökar mer och mer med detta att dom vill slippa ansvar, tycker mest populärt är att trötta ut kunden så att i slutändan man börja strunta i problemet, men det är bara min åsikt. |
|
| Har fått tillbaka bilen och lackeringen ser bra ut. Allt har funkat bra. | |
|
Så har det börjat bubbla runt torkarens infästning på min 118i också. Även om bilen närmar sig 5år så är det alldeles för tidigt för rostbubblor enligt min mening. Är det någon ide att ta upp det med BMW eller kommer de bara skratta åt mig med tanke på bilens ålder? |
|
| Klart du skall visa upp den, du har ju ingenting att förlora på det, eller hur? Skrattar de skulle jag åkt till en annan BMW verkstad och testat där. | |
|
Rostskyddsgarantin är väl rätt lång? Minst 5 år. Har inte läst garantibeviset men, jag skulle åkt till BMW och varit jävligt jobbig. Köper man "premium" Så ska det fanimej va bra. Annars kan man köpa KIA för en 1/3 av priset på en BMW. |
|
|
Självklart ska du åka in och visa, skulle dem neka dig åk till en annan handlare. Jag misstänker att det du beskriver har med lackgarantin att göra, inte rostskyddsgarantin som jag har för mig är på 12år. Medans lackgaranti bara täcker 3år. Jag hann som tur med inom den ramen. |
|
|
Jag var med en kompis och tittade på en mineralgrå f31 -13 nu under veckan. Den var det 7 st rostbubblor på bagagen på. Säljaren kontaktade bmw för att få det fixat på garantin men blev nekad. Jag vet ej varför men gissar ju på att det var för att den inte varit servad på bmw verkstad dem senaste servicarna. Skandal på så nya bilar! |
|
|
Öppnar min gamla tråd. Ny Rostbubbla IGEN!!! Nu på högerframskärm mellan hjulhus och dörr, va på BMW idag och fick samma standardsvar som sist, yttre påverkan täcks inte av garantin, skickar detta till BMW Sverige. Dessutom så har din lackgaranti gått ut. Premium? 4 år gammal, fan va trött jag blir. Får hoppas på att dom kanske tar det på goodwill. |
|
| Lider med dig audinisse, har gått igenom samma irritation som dig. Jag gjorde mig av med min f20 118d från 2014 precis då jag hade samma bekymmer med rost. Jag tyckte inte alls det kändes premium att efter två år få en rostbubbla på bakluckan. Bemötandet från BMW Sverige var även bedrövligt i frågan. Håller tummarna med goodwillen, stå på dig! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.