|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Mycket riktigt...Jag hade lyckats sätta kamaxelgivarn en milimeter snett kanske..Efter 6 försök så lyckades jag få in fanskapet rakt. Testade att köra bilen i felsäkert läge, utan magnetventilerna ikopplade alltså. Det var därav jag drog slutsatsen att den måste sitta fel. Den gick helt normalt utan dom ikopplade nämligen. Ska åka till Trondheim imorgon, så det får bli att låta bli att pilla nåt mer nu, tills vi kommer hem. Jag tordes inte sätta i den nya kamaxelgivarn nämligen. Så det får vänta. Kanske lika bäst å köpa en original och sätta dit istället. Tack för alla råd. Får se om den fortsätter dör efter jag fått dit den nya riktiga kamaxelgivaren. Fortsättning följer! |
|
| Bilen fortsätter muppa sig. Dör när jag har kört en kort stund, har stannat och ska starta och köra iväg igen. Då dör den när jag kör iväg. Och jag har haft felkod immobilizer. Hela tiden. 3 olika felkoder. Så jag börjar misstänka att nycklarna tappar kontakt med bilen pga för låg spänning eller kablar som är nästan av. Jag tror inte sensorerna är felande längre. Har bokat tid på måndag morgon så då får jag förhoppningsvis veta om jag har rätt eller fel. | |
| Bilen fortsätter muppa sig. Dör när jag har kört en kort stund, har stannat och ska starta och köra iväg igen. Då dör den när jag kör iväg. Och jag har haft felkod immobilizer. Hela tiden. 3 olika felkoder. Så jag börjar misstänka att nycklarna tappar kontakt med bilen pga för låg spänning eller kablar som är nästan av. Jag tror inte sensorerna är felande längre. Har bokat tid på måndag morgon så då får jag förhoppningsvis veta om jag har rätt eller fel. | |
|
Då har bilen blivit fixad. Kört cirka fem mil nu. Stannat och kört iväg igen kanske 20ggr. Inget hackande och inga tjyvstopp. Haft den inne på bmw verkstad idag och efter noggrann felsökning så uppdaterade de bilens mjukvara. Och nu funkar det. Har läst felkoder nu ikväll också och det e första gången på 2år som bilen visar noll felkoder:) Så äntligen är allting funkis. Ingen aning om jag bytt givare och sensorer helt i onödan, men dom kostade ändå ungefär vad en felsökning gick på. Så det kanske var värt å byta dom ändå:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.