|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej! jag har kort hela sommaren med gas på min maskin allt från ca35hk till 150hk extra i två steg utan att backa täningen så mycket som en grad även om det kanske inte hade skadat *ler* hur som haver så har detta funkat alldeles utmärkt bra. min lilla tanke var dock att säga att på min bil så funkade detta med gasen bäst på slutet av sträckan typ på 3:an där fick jag mest ut av det, och det mot säger sig ju allt som alla som kan detta har sagt då man skall använda det i starten enligt dom *ler* men men så funkade det för mig. Mvh Ace Eca Cea ______________________________ **Tack gode gud för MBE 970 styrenhet, Verdi stakar,Wössner smidda kolvar, Lysholm kompressor 2300 och NX 2 steg gas system Amen!** |
|
|
---------schneberger--------- 4. I den amerikanska vesionen av filmen jag såg så simulerar en bild hur en kolv separerar och en stake tittar ut igenom blocket i eclipsens första repa. OCH GOLVET TRILLAR AV???? han säger att det är insugningsventilerna som är brända, sen när snuten kommer så kör han ifrån dom...?? med rasad motor. så sa jag... Tittar en stage ut och kolvarna har separerat så kommer han garanterat inte en meter. hur gärna man än vill. MaxPower |
|
| Eca: Din bil låter som min våt dröm: M+kompressor+NOS? Vad får du för sluteffekt som mest? | |
|
Jag har provat det magiska gastricket på min m3:a30 i somras. Körde med dubbla Nos nozzlar. Funkade bra med 55 hk med chippad box. Sen gick jag upp till 75 hk och då blev det inte alls bra vid växlingarna, efter byte till en original o-chippad box funkade det kalas. För att testa gränserna lite laddade jag 110hk och då bar det iväg riktigt duktigt... I ca 2 sek sen small det och kom eld! Sköt sönder insugsslangen samt luftmängdmätare och luftfiter. Jag kör med tryckregulator till soppan så att trycket där alltid är detsamma. 7 psi soppa, 900psi gas, då ska det vara lika stora munstycken har jag fått lära mig. MVH Jonas |
|
|
Har inte sett någon M5 E34 med Gas.. någon som vet? Jag är helt grön på GAS... Enligt NX så ska det vara hur enkelt som helst att installera.. Vart sätter man munstyckena? Om du kör på 402 meter så vill man ju kanske ha mer drag på 2:an och 3:an måste man ha 2 stegs då? eller hur funkar det?? /Jimmy Länk Länk |
|
|
Det finns en M5 3.6 med gas.. Den har varit i Västerås och kört när jag var där.. Kommer inte ihåg hur den gick eller vilka tider den fick. Bengan |
|
|
Cannonball: Kör du lustgas i org. m20b25? Hur mycket tror du den pallar med med org databox? |
|
| oj, två år gammal tråd! :D | |
|
oj då, kollade inte hur gammal den var |
|
|
Kör 300hk gas i min 535:a orginal.. rasade 4 ggr i sommras efter att jag fått fel stift av en idiot i arvika som skulle vara så "kunnig". före det fungerade det klockrent.. har även sep bränskesystem t gasen med 112 okt.. Det är jävligt kul när det håller.. beroende.. |
|
|
jag funderar på att köra org bränslesystem fast paralellekoppla en extra pump, samt dimensionera upp munstyckena (större till bränsle) för att kompensera för lägre bränsletryck (tror att det ligger på 3,0 (42 psi om jag räknat rätt) vid fullgas org på m20b25 finns det färdiga tabeller för munstycken vid olika bränsletryck? |
|
|
vad har du för systen???? 6 nosslar eller?? 200 hk blir bra med 24 t gas och 28 t soppa.. bästa är med sep soppa syst och köra race soppa.. mer kylning, mindre ras.. behöver inte kosta så mycket... beroende.. |
|
|
NX, en nozzle till varje cylinder, sitter på samma sätt som spridarna fast underifrån. Kör du utan tryckregulator när du har sep. system eller har du regulator + returledning? Backar du tändningen något? Vilka stift rekomenderar du? Cad rasade för dig? |
|
|
det var med regulator, har holly blå pump, tändning är orginal.. det som hände för mig var att kolvarna smälte.. bästa stiftena du kan ha när du kör gas är vanliga ngk7:or med kort electrod, annars smälter gärna isolatorfoten.. absolut inte platina skit.. det var boven med mina ras.. beroende.. |
|
|
Vi provade att köra med 225 hk kit och helt std motor, gamal tändstift, org tändning, org bränslepump mm materialet mellan kolvringarna förstördes och smalt ihop med kolvringarna Jag har tänkt använda lustgasen i min turbo men eftersom jag än så länge har såpass liten turbo så tänkte jag använda det på bruksbilen. Så lite safe vill jag nog vara. kanske får lägga mig på ca 150 då för att fega till det, det lär bli skillnad ändå. Hur är det med tubvärmare och purge ventil? är det viktigt att gasen är varm? ska man pysa ut den kalla gasen? |
|
|
ja du ska ju ligga runt 950psi för att få ut rätta effekten.. behöner ingen värmare, ställ flaskan i en hink varmt vatten innan du ska ut, och sen kan du bara linda in den i en filt eller nå så håller den trycket bra. körde 150hk för två år sedan. med orginalbränsle, det körde jag från 0-300km/h i ett sträck och det höll hur bra som helst.. purgevalve, det är jävligt bra när du ska tävla. du pyser ju bara ut den gasen som ligger i ledningarna och blivigt varm, pys pys sekunderna innan så har du kall och god effekt direkt.. gasen i sig är ju 80- grader, det som händer när du värmer är att du får mer tryck. gasen blir inte varm. den ska vara kall.. beroende.. |
|
|
ok, så gasen ska vara kall men flaskan varm? Eftersom jag inte ska racea med bilen (det ska jag ha turbo325an till) så är det inte aktuellt att ta ut tuben för att värma den. Det följde med en tubvärmare i paketet så jag tänkte köra med den. Jag har dock inte kikat på den delen än och vet inte om den är termostatstyrd eller rent av/på med switch. Jag funderar även på vart jag ska placera tuben, jag vill kunna öppna den från förarstolen. Kanske får offra lite benutrymme från baksätet 950psi?? du menar på gasen nu va? Jag tänkte på bränslet, jag har tabell till bestyckning men då ska trycket vara 55 psi för att det ska bli rätt. Jag har bränsletryck på ca 42 psi bara Bor du i Arvika förresten? |
|
|
gasen är alltid kall, hur du än värmer.. har min kran genom skidluckan, den ska ju helst stå frammåt, eftersom gasen är i flytande form, sitter ett rör snett ner i botten på flaskan. Skumt det där med soppan, vad har du för storlek på munstyckena? Jag har nämligen 7,2psi på såsen.. beroende.. |
|
|
Jaha, så du kör egen bränsletrycksregulator + returledning? Då måste du ha riktigt stora munstycken till soppan eller? Det verkar logiskt att flaskan ska stå framåtlutad. Jag har papprena och munstyckena i garaget men jag har för mig att det stod 21, 28, 38, 41, 48 på dem. (ungefär alltså) |
|
|
Ja, regulator men ingen retur, 32 på soppa 28 på gas när jag kör 300.. 82 och 24 vid 200.. beroende.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.