AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.347

Nu har jag köpt lustgas!

Sida 1 av 3
Bestyckat till 75hk. ska prova systemet i en cisroen bx.16 och se vad som händer. Höhö

MaxPower
Ska givetvis inte ge mig förens skiten rasar, ska prova både 100 och 150 hk oxå. förhoppnings mer =) Efter mitt lilla experiment med den så vat jag inte om det hamnar i min e36. den är ju till salu var det tänkt men den är ju så attans bra så jag kanske ångrar mig, som jag gjorde när jag sålde min e30... Ingen som har en e30 i södra sverige att sälja kanske? ROSTFRI och 88 eller nyare. 325 så klart. är oxå intresserad av byte iså fall.. åter til topicen.

Ingen som sitter och trycker på en tubvärmare förmycket? eller har trevliga eller otrevliga erfarenheter angåene lustgas? alltid kul med "ras" historier...

MaxPower
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
haha fan vad fett. citroen bx med lustgas!
Du får berätta hur det gick sen!
Det kan bli ett gode roligt projekt det där

Dom 3 B:en---------------
-Bemmer,Brännvin,Brudar-
----M-Power------------
Garett the best a man can get
DC-Hub The-Raven.dns2go.com
WebCam: The-Raven.dns2go.com
FtpServerThe-Raven.dns2go.com
The RavenRacing--
-----------///M
när ska bmw sparka ner audi från tronen och ta över superstage då
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Men asså... Man kan inte bara beställa 75 hästar bara sådär, det beror juh lite på vad du har för bränsletryck för att få rätt munstycke. Bara som ett litet påpekande så ingen ränner iväg å robbar sjukhuset på en tub å stoppar i bilen och tror att det blir "the fast and the furious" =)

// Henke Bleifuss
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Har en polare som kör lustgas i en gammal Opel Corsa...
Tror många har tagit skada av "fast and the furious"...

/Kristian BMWCS 5062

------------------------------
Länk
Man kan inte bara beställa 75 hästar bara sådär? Det kan du ge dig på att man kan göra, räknat på 55psi så har jag beställt munstycken som ska ge mig 75hk. punktslut.

JAG HATAR FAST AND THE FURIOUS!!!

1. Dom översätter Nitrous oxide till salpetersyra i texten.

2. Dom öppnar tuberna på line uppen eller mitt ute på rakan.

3. Dom säger att dom satte på lustgsen för tidigt så den tog slut innan mål??!! Det är fanimej det dummaste jag har hört.

4. I den amerikanska vesionen av filmen jag såg så simulerar en bild hur en kolv separerar och en stake tittar ut igenom blocket i eclipsens första repa. OCH GOLVET TRILLAR AV???? han säger att det är insugningsventilerna som är brända, sen när snuten kommer så kör han ifrån dom...?? med rasad motor.

Alla som åker dragracing får eksem av den filmen. och sen alla som snackar. "jag sak ha 200 hk gas i min kadett"... löjligt. jag har hört det 100 gånger men ser ingen som har det än. Jag vill ju inte spränga motorn säger de sen.!? Man får klanta sig bra innan man rasar någon motor. Är man inte säker på vad man sysslar med så är all trimmning farlig för både maskinen och sig själv. Gas är inte ett dugg "farligare" än turbo konvertering, försvinner soppatrycket där så har man härdsmälta och hål i kolvarna där oxå.

Jag ska döda en citroen bx 16, inte fan tror jag att den kommer att gå som ett spjut tills den blir veteranbil heller. Inte tror jag att jag är en av killarna med neonljus under bilen i fast and the furious heller bara för att jag har en tub i kofferten.

Men det är bara att beklada att vissa fastnar för filmer så, och tror att det är si in real life oxå. kika på några andra lustgas topics på forumet så förstår ni vad jag menar.

Finns puckon som skrev: Jag citerar:

Hej,

Du kan inte köra med lustgas i en diesel då lustgas i sig inte är ett bränsle.

Däremot utförs det tester huruvida propan kan fungera.

eller:

Man fick (om jag minns rätt) bara annvända den ca10-20sek i taget men du fick en rejäl boost.

yttligare exempel:

Jag fick för mig att det finns en ganska enkel installation. Bara typ en sprayburk med slang och en knapp som du satte i bilen..

Jag kan hålla på i evigheter. många talar efter erfarenheter som dom har fått igenom fatf filmen. men ingen sak anklaga mig för att vara sån. Jag har velat åka med gas sen jag följde med pappa på min första dragracing tävling. Det var på den tiden man fortfarande kom in gratis på Ölands djurpark. (alla under en meter kommer in gratis) och på den tiden fanns det inga Lustgas japaner på vägarna...

Låt nu inte detta bli ett Fast and the furious forum, jag är ganska trött på sådana.

Tack för mig

MaxPower
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
FAN VA BRA....

en som inte avgudar filmen.... vist den va lite ball men va fan ... så jävla överdriven....

skriv när du testat gasen

vill se fakta om du orkar fixa de=)

mvh erik

O==00==O

2002 rullar fetast
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
jag vill veta hur det går med lustgas i bxen haha. hatar de bilarna
Länk
Länk
Länk

mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Cannoball: Att veta bränsletrycket är viktigt, precis som du säger. Men gastrycket är minst lika intressant, och det är starkt temperaturberoende!
Jag rekommenderar termostatstyrd flaskvärmare.......
--->mikebike

Jag är mycket väl medveten om hur lustgas system funkar. tack ändå.
m3
164
m3johan
Z3M-99 12.30/179@402
328-98 e46
e36 turbo
tjena!!!har också köpt gas men till min m3:a tänkte ladda 50 hästar vill inte döda motorn helt,körde 12.98 på 402m för 2 veckor sedan hoppas på låga 12:or med gas

m3johan
32
66
320turbo
320i -86
Kollade på en faq sida å såg detta.

Fråga: Är det några faror och saker man bör tänka på när man kör med lustgas?

Svar: Ja, NX rekommenderar att man inte kör med mer är 20 extra hästkrafter per cylinder på en original motor med original bränslepump.

Alltså om jag har en sexa så jag kunna ladda hela 120hk untan att motorn tar skada??
låter lite konstigt

Mvh Johan D

Det dyra är inte att ligga på toppen, det är vägen dit som är dyr.
N.P.Dennis
undrar bara vad ett sånt här project kan kosta?..
32
66
320turbo
320i -86
9400Kr kosta det lilla pakettet alltså 35-50-75 hk nozzlar.Kolla länkarna över...
Program varan och bränslepumpen är den svagare länken om man inte modifierar dom.

På min e35 325 kan man köra 50 hk gas utan problem. men jag vet inte hur mycket den klarar att backa tändningen,, 75 hk är kanske ingen omöjlighet men över hundra så ska man nog passa sig..

men cittran ska få!!!
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Hehe... Inte meningen att göra dig SÅ upprörd =), men du vet vad du har för bränsle tryck... Mitt inlägg var bara en komplettering så att andra också får veta att bränsletrycket är av vikt

Med vänlig hälsning

// Henke Bleifuss
canonball du har mail.
då har du mailat min flickvän...

min mail funkade inte när jag skulle registrera mitt namn här på bmwpower....

min mail är sammy_lundin@hotmail.com

MaxPower
schneberger
>>>>cannonbal. bara en tanke. det är kolvringarna han har bränt. blir lite otätt men det går ju köra. dock inte så helt felfritt .. ang översättnginarna . så får man ju faktiskt skylla på dom svensakara som översatt och itne filmmakarna.-. att det är en svensk som har översatt till saltpetersyra och kvartsmil till 500m ..

bara en tanke.

ps. jg avgudar f&f
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.