AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.558

Hur mycke ska jag ge

Sida 1 av 2
Hej jag har tänkte o köpa en 325 Copè 93 dimantsvart
som har gått 16,300 och är inte utrystad med något alls förutom taklycka och lilla färddator det var aliminum fäljar(17) på den och var importerad 96 bytt äggare 5 gånger. Motorn gick bra. hur mycket tycker ni att man ska ge för den+
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Som valigt ganska omöjligt att, som Asken brukar säga, fjärrdiagnosticera bilar. Om den är ok vad gäller dokumentation och service och i normalfint skick så skulle jag bjuda max 50k för den.

Red Devil
Börja med att är den importerat som du säger, så glöm de 16000 milen , Den har nog gått minste 26000, hör efter så att den inte tickar och känns efter om den är pigg och så, kolla om kamaxeln verkar ok. 50000:- Max
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Red Devil: Så du är en av de som har tron att importerade bilar ALLTID är skruvade och att alla tyskar kör minst 5000 mil om året?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Red Devil: Blev du tappad av en tysk som barn eller vad är det frågan om?

Är allt okej som vi får utgå ifrån när det gäller servicebok / dokumentation så är det bara antal ägare man ska kolla lite mer noga på. Har det varit 5 ägare utspritt sen 96 eller har den varit 2 ägare fram till 01 och sen 3 ägare från 01-02 så kanske man kan misstänka att något är lurt.

Inga elhissar? Inget vinterpaket? Ingen AC? Inga sportstolar? Då tror jag att 55.000 är rimligt.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Kolla kammen verkar ju troligt att man gör.
-Jo, jag skulle vilja låna hem bilen en dag och skruva loss toppen på din bil, är det okej?
- eeeh, nej!

--------------------------------------------
Länk
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Mellan 50' och 60'
>>Röda Djävulen
Du måste ha åkt på världens nitar när du handlat bil. Hur kan man annars resonera som du gör?
//Marin
ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Jag tror att man utan större problem kan få ut över 60' för den bilen vid en försäljning.
Så kan du få den för under 60 så tycker jag att du gjort ett klipp, men öven strax över 60 tycker jag är ok om den inte är mer sliten än normalt.
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Taskig utrustning och många ägare samt import sänker
priset. En annan sak är att både många ägare och att det är import inte alls har något med värdet att göra
men gör det alltid svårare att få ut rätt värde för den.

Pris...nånstans mellan 45-55 utan att ha sett den.
Jaha, alla förståsigpåare vilken av kammarna skall man kolla?! `93 ar väl 24v om inte det är något skumt hopplock och en 24v motor med nergågna kammar har jag aldrig hört talas om. Men en väl servad motor skall kanske ha ett kamkedje byte vid 40000 mil.
ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Jag tycker nästan att priser på 50' och under på denna modellen är ett skämt.
Oavsett vad de "bör vara" värda så är det efterfrågan på 325 coupéer i Sverige.Och särkilt de med Vanos. kan hända att de är övervärderade, men efterfrågan är det.

När jag var i Tyskland i våras och letade och köpte 325:a så fanna det ingen vettig coupé med vanos för under 60'. Oavsett utrustningsnivå och miltal.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
kentsamuel: Prisläget sen i våras har ändrats drastiskt. Det kan röra sig om ett dropp på upp emot 40k på 325orna. Men när det är en dåligt utrustad bil, med många ägare så är det svårt att motivera ett pris runt 65 eftersom det är där andra 93or börjar komma. Efterfrågan är inte lika start på e36or längre.
Red Devil
det som är tydlig här är att 80% av er som besöker denna forum, har importerade bilar(inkl,min egen 535:a), alla försöker här och bevisa att bara för att de själva kör en skruvad importerad ska alla andra göra det också.

Red Devil,

du bör vakna upp, 1997 resonerade många som du....numera är det mytbildning.

/Simon
-----> Red Devil.

Skärp dig. Vi är alla här för att kunna hjälpa varandra och inte hålla på och hacka. Ge konstruktiva tips istället för att säga att "kolla om kamaxeln verkar ok". Hur gör man det utan att plocka av den?. Det verkar som om du har råkat illa ut med din importerade bil, men det legaliserar ej hackning på alla andra som är nöjda.

Så skärpning tack. Dela med dig istället så att vi alla kan lära oss att undvika att hamna i situationer som liknar din.

:)

Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Red devil:

Riktig dålig attityd att utgå ifrån att alla importbilar är skruvade. Det är vidare INGEN som jag
sett här som rekommenderat någon att köpa en skruvad bil.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Red Devil,
Det är ju du själv som säger att alla bilar är skruvade, tycker snarare det låter som att du har blivit lurad och inte vill va ensam..
Själv kör jag en (oskruvad??) svensksåld bil ;-)

--------------------------------------------
Länk
Red Devil
Filovirus.........> du behöver inte plocka nåt för att höra om kamaxeln låter körd eller ej, har du kört en BMW som har gått ex 10000 sen kör en annan av samma modell som också påstås har gått 10000 kan du känna på skillnaderna mellan bilarna.

Nej jag har inte blivit lurad av någon som helst, mina bilar är i topp skick både två. Men har en polare som jobbar på BMW i min stad och berättar många hemska historier om import bilar som de får in för div... reparationer.

Självklart är inte alla skruvade men många är det. Har min 535 i annons, folk ringer, frågar är den import, ja svarar jag, de bara; jag återkommer. Ni kan inte mena att den som vill köpa en BMW kollar först efter en importerade? Svensksålda är de som går först.
"SAD BUT TRUE"
---> Red D.

Om din kompis jobbade i tyskland och fick in importerade svensk bilar så skulle det nog låta likadant om inte värre. Sedan hör det till saken att en verkstad alltid har problembilar, det är ju därför de är där. Alla andra bilar som är hur OK som helst får de aldrig in (förutom vid service eller byte av slitdelar).
Jag kan hålla med om att det finns ett antal mätarskruvade bilar men jag bhävdar än en gång att det uteslutande gäller bilar från Hamburg och därikring. Köper du en bil från södra tyskland så är det inga problem.
Det där med att människor återkommer om de får
reda på om det är en importbil är lätt att lösa. Skriv redan i annonsen att den är importerad så slipper du det. Om du dessutom sänker priset så skall du se att du också blir av med bilen inom en snar framtid.

:)

Red Devil
Filovirus........> Men kunder som de har är de som känner sig missnöjda och lurade, de vill bl.a det ska kontrolleras om bilen har verkligen gått som det står på mätaren, vad som är bytt i bilen m.m...Och aldrig mer import är deras nya melodi.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>RD
Fråga dom missnöjda kunderna hur mycket dom betalade för sina bilar.
Man får vad man betalar för.
//Marin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.