AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.044

Bör man rostskydda?

Sida 2 av 2
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Tycker *skitbilar* har minst lika bra skydd som *premium* BMW
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Jag tänker att det påverkar värdet den dagen jag vill sälja. Sen om jag får tillbaka pengarna vete fåglarna men det känns bra att behandla. Hatar att se rost.
Vi ska heller inte blanda ihop E90 med F30- tillskillnad från E90 har F30 bland annat rostskydd under täckskivorna.

Den där skarven vid bränsletanken - exakt var finns den? Den känns ju spontant som nästa skyddsobjekt.
ev
129
evo
Bmw 325i -10
Skarven sitter framför tanken, en på varje sida å är mellan golvet å plåten som går över bakaxeln, svårt att se, sitter ju plastkydd bak mot tanken på båda sidor.

Men det är ju på min e91a du har ju den nyare..
ma
90
marauder
325da -08
Ställen som behöver lite kompletterande behandling:

*Bakvagnsbalk, framvagns balk (dom är bara målade i tunn svart färg)
Slipa bort ev rost, sen grundfärg, sen hammarlack eller plåtfärg.

Till resten rekommenderar jag corrostabil hålrumsvätska (penetrerar mkt bra) + svart tjockflytande på ställen som får slitage.

*Bromsrör & nipplar.

*Diverse ytor i bakre regionerna på chassit som inte är täckta & bara har galvaniseringen (som på första bilden, första inlägget)

*Inuti i bakluckan

Tack för alla svar!

Jag har sprutar på där det går men man kommer ju inte åt allt, lite bättre än original kanske det blir iaf..

Men hur tänkte BMW med en i övrigt helt ok rostskyddad bil- bara grundlack i bakvagnen?
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Det är ekonomerna som tänker. Och bara ett kvartal framåt.
ev
129
evo
Bmw 325i -10
Har gjort en liten rostskydds behandling av min 325i 2010a, ca 9k mil Suck vad man blir trött av all galvsläpp som finns ovan bakaxel.
Tog bort innerskärmarna bak samt täckskivorna längs med båda trösklarna.
Där under är det rosskyddat men inget ovan bakaxel.
Spolade rent allt grus å sand som samlats ovan innerskärmarna samt bakom trösklar.
Slipade å grundade sen på med ny täckfärg å sen underredsmassa på dom ställena som va mest angripa av rost.

Men det finns mer om man skulle orka ta ned bakaxeln, men det kommer inte hända 😕
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.