|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag begär 145 på blocket med prutmån för min -01 och den är inte slapp i spaken. Emblemet sitter fel på den för 169 också :) |
|
| Vill ju faktiskt kika på din alpinabiturbo. Har haft fullt upp och inte kunnat lägga sådär 14 timmar resa T&R sedan förra helgen bara. Kikar om jag får nån timme ledigt i veckan så kan jag nog ta tåget direkt från sthlm, lite lämpligare resa :) | |
|
Alpinabiturbo: Har för mig jag var och kikade på din bil för nåt år sen när den var till salu i göteborg. Den hade då missljud från diffen vid mellangas / halvbelastning runt 8-90 km/tim. Är det därav du renoverat den? (Kan ju vara en annan bil, men den känns bekant då de inte heller har svarta lister) |
|
| RiBBaN_: Ja den såldes från Göteborg 2013 så det måste varit tre år sedan du kikade på den. Det stämmer. | |
| Alpinaturbo: Aha, ok! Då stämmer de. :) | |
|
Jag hijackar tråden lite och meddelar att jag också jagar en sådan. Behöver ej vara original dock. Har planer att köpa denna veckan eller nästa :) så skicka gärna vad ni har för något! |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Länk Länk Länk |
|
Min är nu till salu: Länk |
|
| Daniel, den skulle varit till salu för 2v sedan så hade jag tagit den direkt. :) | |
| Redan såld Daniel?! | |
| Stämmer, fick en handpenning nu ikväll, tror den kommer till en bra ägare och det känns bra :) | |
|
Vansinnigt sugen på att ha en fin E39 M5 igen, jag med. En sån som Daniels är ju vad man hade huggit på direkt. Om man ändå hade ett större garage... |
|
|
Nu är min också till salu! Det är ingen facelift, men mycket påkostad och i riktigt fint originalskick, dock med Spark avgassystem och X-pipe, så det mullrar fint, samt Dice Mediabridge för bluetooth/USB, utan att det syns. Länk |
|
|
Alltså förlåt för att jag svär, men Space_Ace din M5:a är fan en av de snyggaste bilarna jag sett. Följt den länge på Garaget.org och slutar aldrig imponeras. Speciellt utseendet på pre-facelift är något som tilltalar mig, tröttnat lite på alla som faceliftar sina E39. Snygga bilder + M5 E39 i toppskick + imolarott = drömbilen. |
|
| Tack så mycket Naikon :-) Jo, facelift är inte så relevant längre, när alla e39 trots allt är ganska gamla bilar. Original som designern tänkt sig från början tror jag kommer uppskattas allt mer i framtiden, särskilt som de flesta pre-facelift ju fått en massa eftermarknads moddar i varierande kvalitet. | |
| Håller med Naikon.. Det är nåt speciellt med Imolarot!! Bara att gratulera nästa ägare till en vad som verkar fantastisk vagn. Hade jag haft möjlighet hade jag sprungit ner dig redan kan säga men det ryms inte i livet just nu med en m5. | |
| Jo, jag föll också för den när jag såg den första gången :-) Hade inte en tanke på en röd bil, men har inte ångrat en sekund. Färgen gör sig ännu bättre i verkligheten än på bild. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Utseendemässigt bryr jag mig inte så mycket om skillnaden mellan facelift eller pre-facelift, det jag däremot vill ha är de uppdaterade kolvringarna samt backventilen på vanosen som kom med faceliften. Det är iaf jag villig att betala mer för. |
| Jo, det är klart att det var en vettig uppdatering. Jag har dock aldrig upplevt något problem i min tid, men det kan ju vara för att vanos har varit bytt ett par gånger av tidigare ägare och det skulle jag tro de flesta tidiga bilar har fått gjort vid det här laget. Kolvringarna är dock som de är, men oljeförbrukningen har varit minimal och långt mindre än vad man kan läsa om på nätet. | |
| Tjena. Letar också efter en fin m5a. 00-03-20 eller yngre pga kolvringarna osv. Måste bara sälja min fina 328a med m performance exhaust som finns i sthlm på cederfeldts bil för tillfället. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.