|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Svenska priser: Länk Alfa Romeo Giulia 2,2 JTDM 150 hk: 305.000:– Alfa Romeo Giulia 2,2 JTDM Super 180 hk: 335.000:– Alfa Romeo Giulia 2,2 JTDM Super 180 hk Automat: 355.000:– Alfa Romeo Giulia 2,0 Turbo Super 200 hk Automat: 345.000:– Alfa Romeo Giulia Q 510 hk: 690.000:– Konfigurera, på italienska, med priser i €: Länk Läckert! | |
|
Och Giulia QV 510 ch Länk |
|
|
Bra standardutrustning! Bensin, automat, 200 hk för 345.000:- brutto låter som en bra deal på en ny Alfa med garantier ;) Den som PHEV... |
|
| 150 hk manuell diesel. och massa gottigottgott. Och ett chiptrim på den :) | |
| Känns prisvärt med 510 hk för 690. Mer för pengarna än en M3? | |
| Vet inte vem som är mest för pengarna men alfan är både snyggare och snabbare än M3 så det skulle räcka för mig iallafall. =) | |
| Ja en Giulia sw när bilen ska bytas om två år känns idag som en klar favorit | |
| Alfor och andra- och tredjehandsvärde, är för mig stor risk, men ni kan säkert känna till något jag inte vet.... | |
|
Bara jag som inte får konfiguratorn att funka? Den säger bara att den inte stödjer min rotering. Eftersom jag testar via desktop så har jag knappast datorn roterad... ------- //Lövet |
|
| Funkar utan problem för mig iallafall, både med laptop och mobil. | |
|
QV vs. M3 i senaste Teknikens Värld: Länk |
|
| Lite halv-deprimerande läsning. Lite som Sverige i EM. | |
| Tyvärr inte otippat. | |
| EM? | |
|
Bägge två förmodligen.. ;) Det stod en QV uppställd på flygplatsen i München i veckan som jag kollade in och jag måste säga att den ser riktigt bra ut! Snygga proportioner och ser kraftfull ut. Det enda jag störde mig på var diffusern bak som var för mycket. Men det finns inte chans att jag valt denna bil före motsvarande M, RS eller AMG-bil. |
|
| Nu har jag visserligen allmänt svårt för en tidning som TV, men tycker nog att deras intryck av bilen är precis motsatt mot det jag läst om QV på andra ställen. Väntar på fler testrapporter från seriösare aktörer. ;-) | |
| Ja det är ju ingen favoritblaska, men jag tycker ändå att det dom skriver rimmar väl med vad man läst tidigare. Fast det beror väl lite på vad man väljer att ta till sig. | |
|
OM det nu är så, att M3 är rappare än Alfa'n, hur kan det vara möjligt att den kommer ut specad så överskattad i effekt och kraft, tycker jag är en intressant fråga. em3 |
|
| Man får nog vänta på riktiga tester innan man får svaret på det. Denna "duell" var ju egentligen mer än lovligt innehållslös. | |
|
Fortsättning följer... Nu väntar 2 timmar på motorvägen med 5 personer i A45 AMG (tre barn). Glad Midsommar, alla! |
|
|
em3: Halva sanningen lär vara att BMW specar väldigt nära WHP. Från EAS dyno: M3: 423whp (431hp i motorn enligt spec) M3 ZCP: 441whp (450hp i motorn enligt spec) Länk Inte lyckats hitta någon dyno av Giulia Q men med tanke på historiken så lär de räkna på det mest förmånliga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.