|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
2 grannar på samma gata där jag bor har 530 och 535 med M paket och panorama, vita, så vita är det överallt, känns sådär kul, Spacegrå har jag idag så det är antingen Silver eller Carbon, har fått till på måndag med 100% klart! 😊😊😕😕😱😱 Henke |
|
|
På samma lilla villagata står också en 3 serie GT med M paket, vit, och en 320d Touring med M paket 2015 vit, även en 1 serie med M paket vit, andrahandsvärdet på vita M bilar kommer bli betydligt sämre än metallic, känns redan rätt pasé med vit. Henke |
|
|
Jag hade svart safir-metallic på min E61, grymt snygg nypolerad i solljus. Svart överlag är jäkligt snyggt när det blir välputsat, går ju att få nästan som en spegel. Det trista är ju att varenda ojämnhet i karossen syns direkt. Det jobbigaste var dock att efter en halv dag med polermaskinen så räckte det med en tur till affären och hem igen för att den skulle se skitig ut...Svår färg att polera också tycker jag. På min F11 har jag grillian silver-metallic. Lite tråkigare och känns mera "mellanmjölk" men otroligt lätt att polera, damm och pollen syns mycket mindre och bilen känns nytvättat och fräsch lite längre. När det gäller snygga färger såg jag en brutalt snygg röd F11 häromdagen, vet inte vilken kulör det var men den påminde om imola-röd. Var kanske den? Djävulskt snygg i alla fall tillsammans med 19". |
|
| Varför kan man inte editera inlägg? grillan silver-metallic är ju så klart brilliant silver-metallic... :D | |
|
Lasse, ja svart metallic är vansinnigt snyggt nypolerat, men kör man som jag till Tyskland, upp till Stockholm från skåne etc etc så får man bara acceptera att fronten blir "förstörd" på nolltid. Silver är Mellanmjölk, hehe, bra benämning, men fräckare på M sport än ljusgrå tycker jag, vit var häfftigt men känns mer billigt nu. Henke |
|
|
Tror mer att vi får vänja oss med vita bilar, har svårt att se att alla som köper en vit bil gör det för att spara några tusenlappar mot en metallic färg. Kollar man internationellt, främst i varmare stråk, är det vita bilar som gäller. Svarta är ändå vanligare i Sverige ännu. Men det är en annan story, dock har jag svårt att se att vita bilar kommer "rasa" i värde eftersom en hel del första köpare gillar vita så lär nog andrahandsköparen också göra det. Lycka till med valet. |
|
| På 80-talet var också vita bilar inne. Vi får väl se om det blir bestående... Sen 5 år tillbaka är ju det mesta bara gråskala... från vit till svart och silver däremellan... Lär ju ändras snart, som alla andra trender. | |
|
Vit bil skrattade man åt för max 10 år sedan, köpte nya vita BMW 2010 och 1013, coolt var det då på lite mer extrema bilar, men idag, nääää näää blir Carbonsvart eller silver, vit på en bil för 500 tror jag är helfel 2017, om 3 år är det ändå mer ute, men är bara min tro, låt se😊😊 Henke |
|
| FD V70 det är ingen ide att våndas och vela längre, få det gjort bara ;) Behöver du låna en krona? Krona så blir det svart, klave så blir det grå... Inget "bäst av tre" eller "bäst av fem" ;) Det kommer kännas bättre efteråt oavsett vad det blir. | |
Verdi |
Att vitt ska tappa i popularitet har diskuterats här sen jag blev medlem för 7 år sen. Jag tycker vitt kan vara snyggt på vissa modeller men rent generellt ser det "fattigt" ut. |
| Jag trodde att både "stormtrooper" look vad gäller färg och Crosscountry/Allroad/Alltrack modeller skulle bli passé, men så verkar inte vara fallet. Oerhört populärt och lär väl förbli. | |
|
Bilen är beställd i Glaciärsilver, men ska ändra den till Carbonsvart om det går men då ta bort de Individualtonade rutorna bak, har Loungepaket med solgardiner bak redan och Carbonsvart med Shadowline och tonade rutor tycker jag blir för mycket "kebab" racer, min högst personliga åsikt, men snyggt på en ljus kulör. End of story 😱😄🙈🏁🏁 Henke |
|
| Grattis, kommer bli skitsnygg! | |
| Grattis! Bra val! | |
| Vitt köpte man ofta förr i tiden när folk inte hade råd med metallic lacker, vitt var absolut billigast så jag kan förstå vissa säger det ser fattigt ut för det finns viss sanning i det, dock inte idag.. | |
|
Carbonsvart, mycket trevligt och snyggt. 😃😃 Bra val 👍🏻👍🏻👍🏻 Crille |
|
|
Gick att ändra, så blir Carbonsvart med tonade rutor😄 Dock lite osäker på Shadowline, kanske skulle man byta till ljusa Individual Alusatin lister runt fönstren, sen resten Shadowline, man kan ju välja. Är ju en exklusiv sportig bil med 19" silvriga fälgar och mörk lack, inte silver/vit med mörka 21" och svart grill, med sånt rått stuk är shadowline grymt. Henke |
|
Verdi |
Svart, tonade rutor och shadow line är det absolut snyggaste tycker jag. Har det på min 435d och har haft det på båda mina F31. Faktiskt har jag samma tema på min xc70 också. Fantasilöst visst. Men det är snyggt. Elegant och rent. |
| Håller med Verdi, har så på min F10 Msport tycker absolut inte att det blir för mörkt. | |
|
Blir shadowline😊 Även beställt på BMW original M5 njurarna med dubbla ribbor i shadowline och kromade ramar, tror det blir sjukt snyggt på en M-sport carbonsvart. Original på M-sport sitter samma som på en standard 518 med krom framtill på ribborna, det gillar inte jag. De helsvarta M-performance njurarna blir som ett "hål" fram på en mörk bil, silvermetallic kan bli snyggt om fälgar o annat också tar upp det svarta. Henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.