AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.531

Snyggast färg på ny F11 M Sport?

Sida 1 av 3
FD
52
FD V70
BMW 520D Touring Modern Line-14
Vilken färg tycker ni är snyggast på en ny F11-M sport med 19" M531, Shadowline, panoramatak och individual tonade rutor, blir en 2017 bil i produktion.

Nyfiken, har till imorgon på mig om jag vill ändra😊

Henke
FD
52
FD V70
Svårt när det är så få färger att välja på om man inte vill betala för Individual💸💸💸

Henke
ge
116
gele77
BMW E93 335i Cab -07
Volvo V60 D4 PS -18 (tjänstebil)
Om min fru inte hade totalt vägrat så hade jag valt en klarröd. Klart ovanlig på en f10/f11.

Standardfärg är jag svag för silvermetallic :-)
FD
52
FD V70
Beställt glaciärsilver😊 Men spöket Carbonsvart spökar fortfarande, är ju sjukt snygg tvättad på sommaren. Ska vara en ljus eller riktigt mörk färg annars försvinner difusern helt bak, mineralgrå är en snygg färg men kass på M-sport då Alcantrainredningen, difusern o allt får samma färg.
Smaksak men jag gillar vanlig silver på F11 ihop med mörka rutor och M-sport. Även vitt funkar trots att det blivit ganska tjatigt.
Carbonsvart är snyggt men kräver i så fall riktigt ljus skinnklädsel för att bryta av.
Mediterranblau, Glaciersilber och Carbonschwarz tycker jag är snyggast av standardfärgerna och Peridotgrun är snyggast av Individual.

Stephan
js
1.929
jsn
i5 m60 -24
Den här gillar jag, frågan är om jag inte skulle välja den på nästa bil Länk
Den här är lite mer vågad, har inte bestämt mig själv ännu huruvida jag gillar den eller inte. Länk
Nu kör jag en karbonsvart, och den är riktigt snygg, men hade jag kunnat välja så hade jag tagit en grafitsvart iställlet, tycker den är både svartare och snyggare.
Personligen tycker jag inte om silver och grått, känns som om det går 14-15 på dussinet av dem :( Men de är populära
FD
52
FD V70
Dom individualfärgerna vat grymma JSN, aldrig sett dom. Men bara man betalar så kan man nogvfå den lackad i rosa med bruna giraffer på 😂😂😂
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
Kör på Carbonsvart, grym färg. Ser blå ut i solen, hade min inne på keramisk lackbehandling här i veckan och dom var grymt impade över färgen 👍🏻😃 Riktig snygg, lite pondus på Carbonsvart tycker jag.

Har helsvart inuti, innertak och komfortstolar.

Crille

Crille
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Jag hade valt en silver. Ser så mycket renare ut än en mörk, även när den är skitig.
Fick Kaschmirsilver på köpet (köpte beggad) och enklare färg har jag aldrig haft. Pollen och kalkrester syns knappt. Dock så tvättar man ju bilen en gång i veckan i alla fall, men det är en annan femma... ;-)
Tanzanite blå är en favorit till F11, är en individual färg dock. Carbon svart är också riktigt fin!

Länk
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
jsn; den röda faller inte mig i smaken. Men den som var lite orange tycker jag är läcker.
Skulle dock inte välja någon av dessa till mig själv, tror att jag skulle ledsna efter ett par år...

Efter mycket vånda och funderande, efter att jag kollat på många bilar och massor av foton, så valde jag ändå "tråkig och traditionell" silver:
Länk
Ul
2.044
Ulf530
530i E34 -89 en ägare
Jag är nöjd och glad att jag valde en ljus färg.
Den ser nästan alltid ok ut, även om det ibland blir upp till en vecka mellan tvättarna.
Jag vägrar automattvätt men har nog blivit för gammal för att orka handtvätta var och varannan dag...

Men en svart, mörkblå eller mörkt grå kan nog vara både snyggare och se mera exklusiva ut än min bil,
(åtminstone ett kort ögonblick efter tvätt...).

Men som jag sagt tidigare, jag är glad att så många väljer svart och mörka färger, så ser inte min bil så vanlig och tråkig ut...
328
mården
G26 i4M50 -23
E92 325xi -08
Personligen tycker jag att azuritsvart är mkt snygg.
När jag tog ut min hade jag bestämt mig för carbonsvart och på väg in till säljaren såg jag en M550d i azuritsvart och föll direkt. Blev ytterligare 1 bock i tillval och förlängd leveranstid men det var det värt.
Ul
2.044
Ulf530
530i E34 -89 en ägare
Jag tror att jag hade valt mineralvit metallic om det varit möjligt i kombination med M-sport.
Sedan jag "upptäckte" den färgen, och har lärt mig se skillnad mot vanlig solid alpinvit, så tycker jag att den är riktigt snygg.
I solsken är det verkligen stor skillnad mot en vanlig alpinvit!

De gånger jag numera ser en riktigt snygg vit BMW så visar det sig ofta vara just en mineralvit metallic.
Kanske är det medvetna och noggranna BMW-ägare som gjort ett medvetet val?
Ulf530: Det går utmärkt att få Mineralweiss till M-Sportpaket, 8st köpare av M550d F11 LCI har valt den färgen. Här är den första Länk Den är även Individualbeställd med oysterfärgat innertak!

Peridotgrün Länk

Länk

Länk

jsn: Kul att det äntligen är bilder uppe på den M550d i Valenciaorange!! Mycket lyckad. Touringen i Imolarot II är en av tre byggda M550d F11 LCI, alla är sv-sålda:).

Stephan
js
1.929
jsn
i5 m60 -24
Det är verkligen roligt att du har sådan järnkoll :)
Imolaröd är en favoritfärg. Hade flyt och hittade en 650 i den färgen och slog till.

Den gör sig dock inte så bra på bilder, är mörkare i verkligeheten men skiftar en del i solljus.

Är ruggigt nöjd med min, men vet inte riktigt hur det gör sig på en Touring.
Någon ljus färg skulle jag rekommendera med M-sport. Passar bra till de mörkare färgerna som är på difussern bak.
Har aldrig fallit för vita bilar, men måste säga att F11 med M paket passar riktigt bra i Vit. Kör nu en sån, hade jag fått valt ny hade jag varit tråkig och valt Spacegrau - inte för att den är snyggast utan bekväm.
js
1.929
jsn
i5 m60 -24
Ping @FD V70 - vad blev det för färg till slut? Nu är det väl no-turning-back...?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.