|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Verdi |
Jag vet inte jag... Läste nånstans att stötdämparna kan ta stryk? |
| Vid en ordentlig sänkning så är coilovers ett måste, men har svårt att tro att ett par cm gör någon skada, annars hade man ju inte kunnat köra med lastad bil. Krävs inte mer än ett par passagerare och lite packning för att den ska gå ner. | |
|
Jag har monterat H&R 30mm sats på min f30 335 och är inte så nöjd då bilen blev lägre än vad jag trodde att den skulle bli. Dessutom är bilen sne, den är högre på vänstra sidan vilket är jävligt irriterande. Det värsta är att ingen vet vad det kan bero på. Jag ville egentligen sänka med ca. 20 mm men lyckades inte att hitta en sådan sats hos kända leverantörer. Jag har 20" hjul så har man stora hjul ska man nog inte sänka så mycket tycker jag. |
|
Verdi |
Hjulen är ju lika stora även om man har 20" fälg? |
|
Rullomkretsen får avvika Max 5 % så liten skillnad i storlek kan det bli. Men har man som i mitt fall 245/35 fram och 275/30 bak så blir dt ganska trångt i hjulhusen fast omkretsen inte skiljer så mycket. Bilen blev sne så högra sidan är för låg men vänstra är ändå ok. |
|
Verdi |
En sned bil kan du ju inte ha. Låter farligt nästan. Köp AC Schnitzer eller Eibach och testa om det blir bättre. |
|
Det skiljer 5-6 mm i höjd och enligt bmw novation i Uppsala och några andra mekaniker är det inget att bry sig om. Men det stör mig så jag kan inte släppa det. Jag vet inte om det beror på fjädrarna eller monteringsfel. Jag ska lämna in bilen till någon som kan kontrollera att allt sitter rätt |
|
|
Jag är också sugen på just AC Schnitzer till min F31. Tycker det verkar bli en lagom sänkning. Ni som har sänkt era bilar, hur har ni gått till väga? Har ni köpt grejerna själva och lämnat in på verkstad? |
|
| Vart kan man köpa ACS o få de monterade? | |
|
Beställde ACS idag. Snackade med Ulf på bilmodecenter och han har nu lagt upp fjädrarna på hemsidan, dessutom till kampanjpris i 10 dagar. Finns här: Länk |
|
|
Vet inte om det tillför något men min BMW-handlare som jag nyss beställt bilen ifrån sa att det just kommit/kommer ett sänkningskit från M-verkstaden? |
|
| Uppdatering: ACS är på. Alla som har en GC xDrive rekommenderas härmed starkt att skyndsamt vika upp lädret och montera. Utseendet är ju en sak, nu ser bilen rätt ut. Men.....nu går den som den borde också. Den är så sinnesjukt mycket roligare, allt svaj är borta och i sport/sport+ går den som en dröm på vägen. Den är MYCKET styvare och i comfort är det inga som helst problem med stötighet. Än så länge har jag inte upplevt några negativa delar. | |
![]() 308 BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07 Audi A2 1.4tdi (90hk) -04 Volkswagen Transporter T6 -16 |
Någon som vet nånting mer om kommande sänkningskit från M till xdrive? |
|
Mest underligt är väl ändå varför en sportig 4-serie inte är färdig från fabriken? Verkar mer vara ett halvfabrikat som skall sänkas så att den ser proportionerlig ut och Förses med nytt avgassystem så att den låter som den skall och slutligen ha ett trimkit så att motor och växellåda spelar fint ihop. Mercedes har ju sådanamodeller i sitt sortiment, med tillägget AMG, finns både som A o h C ä, vanligen på dom starkaste bensinarna men ingen äkta Fullt färdig från fabrik utan krusiduller och krånglande och till rimligt prispåslag |
|
|
GoC: Håller med om att X-drive är för hög på 1, 2, 3 och 4-serien, men standardchassit ser helt ok ut. Är den lägre än standard så tror jag att den stora massan hade haft svårt att acceptera sämre markfrigång och komfort. Är själv tveksam till om jag vill sänka min då det redan är gränsfall vid vissa uppfarter (tror inte den är lägre än en 3 eller 4-serie med M-sport) Avgassystem och trimkit finns att köpa till, i flera länder "från fabrik" (monteras när bilen blivit importerad) men i Sverige så får man låta handlaren göra detta. Sen har BMW M140i och M240i (snart även M340i och M440i) om man vill ha lite mer lull-lull från fabrik. Dessa tåls verkligen att jämföras med standardmodellerna som Mercedes sätter AMG-loggan på. |
|
|
Någon som provat Ac Schnitzer sänkfjädrar på en F32a utan M-sport chassi? Är i första hand intresserad av att styva upp chassit. Så en sänkning 15-25mm känns lagom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.