AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
5.982

AC Schnitzer-sänkning i Sverige?

Sida 1 av 2
Verdi
Tycker min 435d är lite för hög och svajig och funderar på att sänka den något.

I England verkar det enormt populärt med "ACS lowering springs".

Länk

Finns det att köpa i Sverige eller måste jag beställa från utlandet? Och är det nån som har bra tips på verkstad i Uppsala som monterar grejerna?
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Har du kollat med bilmodecenter? De är återförsäljare för ACS. Jag köpte mina till 335:an där.
Verdi
jag får kolla. Hittade bara H&R-grejer där. Hur är de jämfört med ACS?
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
H&R sänker mer aggressivt (ser verkligen sänkt ut). Med ACS ser den ut som den skulle ha gjort från fabrik. Tycke och smak?

Jag är iaf toknöjd med mina. Går till 90% lika bekvämt men med en helt annan instyrningsförmåga och kontroll.
Verdi
Ja då låter det som om ACS är perfekt för min smak. Tack!
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Bilder på min här så du ser hur mkt (lite?) den sänktes.

Länk

Verdi
Ser perfekt ut. Och på 4-serien så är höjden ännu mer framträdande än på 3-serien. Tyckte inte min F31 var särskilt hög alls i jämförelse...

Bilmodecenter finns bara i Askim?

Är lite för långt bort för mig.
Vet någon av er om det är samma på F3X - som det var på E9X - att M-sportbilarna är lägre än vad standardchassit är?
Verdi
Ja, 15 mm eller så. Men INTE om man har xDrive.
Nej, så var det ju. Har också upplevt att just 4serie GC med x-drive har lite traktorstuk över sig. Jag tror en sänkning gör gott! Fyrhjulsdriften tar inte skada av detta?

Lägg gärna upp bilder när och om du sänker!
Hade själv föredragit ACS men svårt att hitta i Sverige, åker du ner på kontinenten så finns det gott om återförsäljare.
da
76
daggen_
440i xDrive GC MPPSK -17
XC60 D4 AWD -16
330 diesel: drog du på spacers? Isf varifrån och vilka? Har du nån bild?
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Daggen: Nix, inte ännu och är inte helt säker ens att jag ska göra det...
Verdi
Spacers får väl åtminstone två nackdelar.

1. Det stör "geometrin" på bilen eftersom man ändrar spårvidden.

2. Man får mer blästerskador på lacken runt hjulhusen.

Sen kanske det inte spelar så stor roll för bilens uppträdande om man flyttar ut hjulen lite men det känns inte helt rätt.
Anledningen till att hjulen sitter så långt in är ju tydligen för att det i Tyskland är lag på att man ska kunna få på snökedjor. Givetvis så är upphängning anpassad efter standardhjul men det är många som påstår att bilen beter sig bättre på vägen när det sitter spacers på, egentligen så är det ju ingen skillnad på spacers och eftermarknadsfälgar med ett annat ET.

Blästrade sidor får man lösa med skyddsplast.
Verdi
Angående ACS. Går det inte att beställa via nätet och sen få nån lokal verkstad att montera?

Hur är Eibach i jämförelse?
Länk 2 064:-

ACS: Länk 2 750:-

Prisskillnaden är inte alls stor. På utländska forum så hävdar de att ACS är MYCKET dyrare.
ACS har lite skev prissättning, till vissa bilar så ligger de på nästan 6000:-

Eibach är inte riktigt lika vassa men för en tredjedel av priset så är de riktigt bra. Är skillnaden ett par hundra så hade jag gått direkt på ACS
dd88: Eibach gör AC Schnitzers fjädrar.
Verdi
Imolarot, Det betyder inte att de är likadana. ;)
Nej, jag reagerade mest på "är inte riktigt lika vassa". De har lite olika spec så sänkning och prestanda skiljer men det är i grund och botten exakt samma fjäder.
da
76
daggen_
440i xDrive GC MPPSK -17
XC60 D4 AWD -16
Någon som har koll på firm i norrland som kan få tag på samt montera ACS? Hade velat sänka 440in omgående när den kommer i början av aug..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.