|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
|
En Audi A6 3,0 tdi competition. 326 hk, 0-100 5,1 lär gå som ett skott och ganska diskret, det kanske kan vara något.. Någon som kört en sådan? |
|
|
Audi A6 3,0 TDI (biturbo) Competition Undrar hur pass körglad den är... A6 3.0 TDI quattro Competition quattro fyrhjulsdrift tiptronic 631 200 SEK 2967 cm3 6,2 l/100 km 164 CO2 g/km 326 hk Och priset hamnar på ca 700 kkr med lite godis. Gotlandsgrün med ljust skinn - snyggt! Kanske gör den ändå anspråk på kraftfull, välutrustad och prisvärd ändå? //Grogg |
|
Verdi |
Körglad lär den inte vara. Snabb och effektiv. Ja. Och visst kommer det väl suga lite i magen men det kommer vara helt utan dramatik. |
| ...och din 435 GC, Verdi, är den "körglad"? Eller mest snabb och snygg? | |
Verdi |
Den är snabb, snygg, snål och praktisk. Men inte särskilt körglad. Styrningen är okänslig, bromsarna tar lite dåligt, motorljudet är oengagerande, den är för hög och lite sånt... Men det beror kanske mest på vad man jämför med. :-) |
|
...med nytt jobb-erbjudande kan jag få en V60 Polestar. Är den kul att köra? |
|
|
Cupran... En kombi dsg väger utan förare och massa tillval 1465kg det hjälper körglädjen, får ner sin effekt förhållandevis bra också.. V60 Polestar med sexa är roligare än nya med fyra motormässigt men väger in på 1750-1800kg. Cupran som kör mot 1M ligger runt 370hk... |
|
|
Rent ekonomiskt lönar det sig med en hybrid. Körglad? "Ganska OK" är mitt betyg (330e). Men som framkommit i andra trådar, behåller jag A45 till våren, och har beställt "uppgradering" till 467 hk. Återkommer med recension. |
|
|
Då har man provkört lite. Porsche Macan GTS: Fantastisk. Bäst på ALLT. Men har en prislapp. Alfa Romeo Giulia: Bara provat diesel automat. Slätruken. Kändes inte premium. Men bra styrning och kombination växellåda och motor. Svårt att ställa in en bra körposition. Giulietta var på "service"... 430i GC. Njae. Inte sportig nog, men VÄLDIGT bra automatlåda! Motorn död efter 5000 rvp. Och bäst hitills, speciellt med hänsyn till priset: VW Golf GTI Clubsport. Bra balans av ALLT! Riktigt skön. Precis som säljaren Rebecca ;) Som allround slår Clubsport A45. Fan, börjar bli svårt detta. |
|
|
hur är andrahandsvärdet på Macan (och Cayenne)? /Anders |
|
| Macan (GTS) verkar ju vara knappt ett värdetapp första året! | |
|
...och var tusan är den utlovade recensionen av ditt chippade odjur?? Fö: Ådi RS3 Sedan då? |
|
|
Chippet. Lång historia. 2 bilinbrott i sommar, med 2 dagars mellanrum. Kaross och hö dörrar skadade. Tänkte behålla fabriksgarantierna tills det är reparerat. ETA 23 nov. Suck. SEN chippa :-) Audi: Helt enkelt för dyra. RS3 ca 610 kkr. Sedan har vi ju hemligtmendetärsextonprocentsrabatt på MB. Så AMG ligger bra till, igen... Däck: Får mina nya fina Linglon Plingplong Star Performer helårsdäck på måndag! Det blir att bränna upp lite däck i helgen! Ska bli intressant. Larm: På torsdag nästa vecka blir det DEFA 90 med extra allt. Skottpengar: På alla tjuvar. Inbrott överallt i nejden i sommar. Frisören, grannen, gården, min bil x 2... ... ... |
|
|
Aj då, trist att höra.. :/ Du får skaffa garage! A45:an har ju fler kusar nu, så varför inte uppgradera - kanske till en SB. Linglong-däck.....hmmm, kul men livsfarligt; med den effekten & prestandan. |
|
| Fy fan vad drygt med bilinbrott. Jag blir helt vansinnig när jag hör sådant och jag lider med dig. | |
|
Uppdateringar: Larm: Installerat. DEFA90. Vinterdäck: Star Performer SPTS AS 235/35 R19 91V XL (GAN) Pris per st netto: 883.20 SEK (1104.00 SEK brutto) De kostade 72 EUR några veckor innan, så det kan man tänka på nästa gång på dackonline.se s.k. kontinentala helårsdäck. Körde in dem "ordentligt". På en parkering. Hittills: Torrt, vått, asfalt, frost, Temp-intervall +10C till -4C. Betyg: en rungande 3 av 5. Funkar bra. Mjukare än Conti, lite bekvämare och tystare, men sidostabilitet lite sämre, såklart. Sladdar lättare med bakvagnen. Återstår snö- och slask-test. Om det blir någon vinter alls i Göteborg i år. Skador: Bilen skall in på dörr- och kaross-reparation om 12 dagar. Trött på att vänta. Chip: Monteras efter att bilen är hel och fin. Sommardäck: Beställde Conti SportContact 5, Audi-spec, för de var tystare :) typ 1900:- styck. |
|
|
Provkört GLC 220d och C 350e --> jag tror att en GLC 350 e Coupé är rolig och förmånlig. GLC har dessutom starkare elmotor än C-klasse. Har aldrig haft en SUV. Kan man köra dem på bredden? Hur är balansen i GLC coupé? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.