|
Sida 3 av 7
|
|
|---|---|
|
dd88: De få gångerna man är alla i bilen, kan man kompromissa. Man sitter 5 cm längre fram, ett barn får lite mindre plats med benen hö bak, osv. Vi åter inte dagligen 5 i bilen! Det gör vi MAX en gång i månaden, varav dessa är 3-4 längre sträckor (typ Gbg - Sthlm). Och de resorna delar man ändå upp i småportioner. Packning: Vi har med oss en syskonvagn, en paraplyvagn, och packar allt i "Stadiumväskor", som är mjuka och bra att knö ner framför HÖ säten och mellan barnvagnssaker bak. Barnstolarna är Britax Duo (?) och BRIO. Självklart de minsta och smidigaste på marknaden. Precis som barnvagnen (Phil & Ted's trehjuliga, blir platt och fin på högkant när man har fällt ihop den). Plan B är ju naturligtvis även takbox, men det har vi hittills inte behövt. Dragkrok kanske ni som bor i villa vill ha, om man bara har en bil, men vi bor i princip på Götaplatsen i Göteborg, i trånga 126 m2, och behöver inte köra ris och skit till tippen varje vecka. Som tidigare nämts; köp inte "Maximum Need", köp "Minimum Need". For everything else there's Mastercard. Så jag fattar fortfarande inte vad som är det _verkliga_ problemet. Köp inte två mer eller mindre nya Passat Kombi-kräks, när man kan få en fin beggad 911 och en beggad rishög Volvo 945 för samma pris. Eller hur :-) |
|
| Jag har sett mina vänner packa in sin familj på fem plus packning i en XC60 och lovat mig skälv att aldrig sätta mig i den situationen. Men det är klart, gillar man Tetris så kanske det lockar. | |
|
groggyfroggy: 450´ för en Golf R? Det kostar den knappt med all utrustning. MVH Christofer |
|
| Jo, jag gick in och (snabbt) klickade i det nödvändigaste. | |
|
I så fall kostar motsvarande Audi, Mercedes eller BMW 100-150´ till... MVH Christofer |
|
| Finns det inte någon racer-Skoda eller racer-Seat om det bara handlar om att spara pengar?? | |
Verdi |
Jo det finns ju Seat Leon med typ 280 hk. Snyggare och lite mer udda än Golfen. Länk |
| Focus RS? | |
Verdi |
Focus RS har väl en enormt lång kö också? |
|
450k för en Golf R låter mycket. Den dyraste som finns på Blocket kostar 438k. Focus RS, där lär det vara svårt att hitta mer körglädje och prestanda för pengarna. Jag undrar dock hur den är att leva med i vardagen. |
|
|
Amli: precis, notera att samtliga mina priser är från respektive biltillverkares konfigurator. Dvs inga rabatter inkluderade. ...och Tetris är ju kul... ...och bilen måste gå att leva med, min A45 är i stötigaste laget (men kul) så adaptiva dämpare är alltid ikryssat :-) |
|
| Jag har haft möjlighet och köra ganska mycket med en trimmad Focus ST. Jag har inte upplevt några som helst problem att få den att passa i vardagen. Det är en rolig bil att köra och därmed njuter man också av det. Enda minuset på STn var att den inte hade farthållare. Att packa en hel familj kan ju vara svårare men samtidigt var det ju någon som sa att man skulle ju inte köpa bil för en resa per år. | |
Verdi |
Hämtade 435d precis. Otroligt effektiv och snål. Upplever den som tystare än F31:an också. Väldigt skön att köra. Men jag tror du blir besviken om du kommer från en A45 och är ute efter nåt liknande. Trots att jag inte kört den så tror jag M140i är bilen för dig. Låter som den skulle passa perfekt. |
| Det skålar vi med en Fredags-Grogg på! | |
| Grattis till nya bilen Verdi, 435d är en grymt fin bil. Går ju som ett skott. Är det en Coupé eller Gran Coupé? Har du även en M2 alltså? | |
Verdi |
Det är en Gran Coupe. Är väl den långsiktiga lösningen. M2an är mer av tillfällig karaktär. Eller tvärtom. M2an är sjukt rolig. Blir svårt att sälja. En av bilarna ska säljas efter semestern iaf. Har ju en XC70 som frugan åker runt i också. |
|
En fråga, står snart i begrepp att byta ut min XC70. Har tänkt i samma banor som du gör, en mindre och roligare bil. Hur har A45 varit att leva med? Tänker att det är ju kul att gasa - kärkortsfarligt? Eller vänjer man sig vid att det finns så man tar det lugnare efter ett tag? |
|
|
Det är ju du som kör bilen. Du väljer själv hur farligt det ska bli. Det gäller att ha lite disciplin. det är lätt att man gör lite dumheter i början. Har haft min M135:a i tre månader nu och kör för det mesta ganska lugnt. Och det är ju inte olagligt att accelerera. Jag skulle rekommendera en M140i, blev förvånad över att bilen känns ganska stor när man ligger på vägen. |
|
|
Varför inte välja svensk prestanda - V60 polestar? Nu med vea motorn och 8växlad låda (dock den gamla 6:an i länken) |
|
|
Länk Missade länken innan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.