|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Vi har en otroligt smidig barnvagn och resor med bil görs endast inrikes så vi har då inte mkt bagage med oss. C-klass är djup i bagaget och vi har haft en BMW e46 för några år sedan och fick plats med dåtidens något större barnvagn. | |
| jag var väldigt nöjd med min Saab 9-5 -06 som jag hade ett tag, inte ett enda problem efter 20k mil | |
|
Ford focus kombi 2007 med 22 000mil på mätaren, en ägare och full servicehistorik hos auktoriserad verkstad. Nybesiktigad och ny servad. Begärt pris 19000kr givetvis prutbart. Snabbt svar önskas, är det något att åka och titta på och ev köpa eller ett stort nej??? |
|
|
Tja, tyvärr är jag hårt dömande, tar inte ens med tång i rost och skrammelburkar, det är kanske orättvist att det byggts upp under lång tid, men Ford kan aldrig återfå förtroende hos mig, iaf. Årtionden av återkommande skitbilar ligger till grund för min värdering. Andra kan ha annan erfarenhet och uppfattning.... em3 |
|
|
Som flera redan sagt. Saab 9000 är ett pålitligt köp med bra motstånd mot rost Kan du tänka dig att kompromissa lite med prestandan till förmån för pålitlighet finns den i en 150hk 2,3i version utan turbo. Inte så kul men pålitlig och sällan körd av hårt gasande 25-åringar. Även 2.0 med lättrycksturbo är ett pålitligt val. För 15-20k får du, med lite letande, ett bra ex under 20k mil. |
|
|
Då avstår jag helt enkelt från Ford. Har haft Saab 9-5 som kandidat länge så får nog fortsätta leta efter något gott exemplar från 2005- Saab 9000 är inte lika aktuellt. |
|
|
Saab 9000 existerar knappt längre, de har rostat bort allihop. Att försöka hitta en fin sådan är som att leta efter en enhörning. Mina föräldrar köpte för övrigt en Ford Mondeo 2.0 -97 för 13 år sedan. Den har ALDRIG gått sönder motor, el eller transmissionsmässigt. Bara krävt normalt underhåll, lite bromsrör, nya fjädrar, en fyllning av AC osv. Det kallar jag inte dålig kvalitet direkt. Nu är den inte så snygg längre pga rätt mycket ytrost i dörrarnas nederkant men mekaniskt har den hållit hur bra som helst. ------- //Lövet |
|
|
Över 2 månader har gått och inte hittat något som känns rätt. Som tur är har vi en bil till i familjen ( liten bil) som man åkt runt med men snart så börjar bilsemestern och då finns det inget mer utrymme för letande. Har tagit det lugnt och inte stressat igenom ett bilköp men det är en bil jag helst vill ha och det är Mercedes C-klass facelift 2005- med automatlåda, C180 eller C200. Hittade några objekt men tyvärr så är man alltid steget efter och dom hinner bli såld. Förövrigt är det mkt skräp ute på blocket för överpriser, semestertider gör det heller inte något bättre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.