AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.272

BMW M3 E46-02 importerad värdeminskning

Sida 2 av 2
Tydligen är endast motorhuv och stötfångare bak omlackat. Det jag stör mig mest på är att det ser ut som att färgen har bleknat rejält ovanför vänster bakruta. Har ingen lust att åka 60 mil sammanlagt om kulörskillnaderna är lika stora som de ser ut att vara på bilderna.
Härligt att läsa om min pärla i forumet!
Nej jag är inte färgblind Phoenix.
All respekt för er kunskap och engagemang, bilens lack är inte utställningsskick men den är enligt mig i bra skick med tanke på miltal och 14 år gammal. Dörren är vad jag kan se inte omlackad men däremot huv och bakre kofångare. Lacken är säkert inte i det skick många av er anser vara gott nog men hade lacken varit mintcondition hade jag begärt mer för bilen.
Hade inte tänkt att ge mig in i forumdiskussion men hamnade här ändå!
Adonis: All respekt, men seriöst. Ser du inte färg/nyansskillnaden så är du nog färgblind.

Det är HUR uppenbart som helst på bilderna och de första ögonen dras till.

Kolla bild 2, där är nyansskillnaden lika uppenbar som att himlen är blå.
Det är ett foto, det finns skuggor och solsken osv, om du brinner för denna fråga skickar jag dig gärna fler bilder och du kan även få en visning av bilen.
Nu har jag förtydligat i annonsen och lagt in en bild extra tagen vid annat tillfälle i annat ljus. Phoenix, lacken är inte för en superpedant men den är helt ok. Och det är inte blästrat vänster nederkant framskärm på sista bilden, det är smuts.
Tack men nej tack, jag är inte intresserad av bilen men jag är intresserad av att hjälpa andra att uppmärksamma sånt här innan man åker och kollar på den och blir "lurad" av säljaren att ett visst objekt inte har några nyansskillnader när det är extremt uppenbart.

Sen om du inte har samma öga för detaljer som jag låter jag vara osagt.

Lycka till med försäljningen. Snygg färg i övrigt, vore snyggare om det var samma färg på hela bilen bara :)

Mvh Filip
Det är det forum är till för, att få tips och info. Visst vore bilen snyggare med ny lack, givetvis, men då hade priset varit ett annat.
Tack för alla svar, härligt att du Henrik också såg tråden och var med och diskuterade lite haha. Nu till en annan fråga, förra året köpte jag ett par nya michelin pilot super sport med dimensionerna: 225/40 255/35 18, dessa är till 8 tum breda fälgar både fram och bak. DÅ jag spenderade cirka 9000 på dessa däck vill jag gärna ha med de till en eventuell m3a, passar mina däck till m3ans originalfälgar på 18 tum? Tänker att det kanske kan vara dumt att ha så smala däck på en så motorkraftig bil också.
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
om det är style 67 fälgarna du menar så kommer däcken passar fint
Länk

det är ju 8" fram och 9" bak

Hmm jag tror det men är inte säker. Kan man annars köra över de 8 tums fälgar jag har nu till m3an? Har ett par svarta som jag tycker passar sjukligt bra till den imolaröda lacken.
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

Det beror ju helt på vad du har för ET på fälgarna. Vet du inte vad ET är så kan du läsa på här Länk
Det flesta fälgar går ju att få på men man vill ju ha rätt ET och bredd på fälgarna så att de kommer hyfsat nära skärmkanten, beroende på tycke och smak. Är det något som kan förstöra ett helheltsintryck av en bil så är det just fel ET på fälgarna.

Men om de passar en 330 ci e46 borde de väl passa en m3 e46 också eller är jag helt ute och cyklar? Har inte min bil i närheten nu tyvärr så kan ej kolla.
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

Fram så har jag för mig att det inte skiljer så mycket men bak tror jag det diffar på 20 i ET eller liknande.

här har den en länk med all info om bmw org fälgar Länk

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Färger är lurigt. Jag har jobbat med färger i 10 år (färgmatchingar mellan provbit -> färdig detalj) men jag såg inte att min lilla gula var omlackad på ena sidan. Kankse det berodde på att det var nygjort när jag köpte den och att resultatet från den dåliga lackeraren syns mer nu.
Utöver nyansen så är det en hel del "fläckar" i pigmentlagret som inte går bort. Blir nästan värre och värre över tid. Har planer på att köra en hellack när jag är klar med trädgården.
Finns det vita E46or? Annars foliera till mattsvart eller chockrosa?

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Det finns Alpinavita M3or men de är ovanliga i Europa.

Foliering är smidigt, och dyrt och du riskerar att bilen blir en välanvänd skärbräda :)
Min svärfar 65 år gammal lägger snart ut sin M3:a -02 på blocket. Köpt ny på Englunds i Luleå med enbart EN ägare i norrbottens inland sedan ny och full historik. Höj budgeten lite om köp en unik och ärlig bil istället för att jaga Carfaxrapporter och grubbla på Eurokursen.
em
906
em3
M3 cab -03
Härligt JStrömbäck, men har nog ingen anledning att "ge" iväg den.....

Om jag skulle sålt en så'n, hade den nog legat kring 180-210', och då förutsätter jag något kring 8'-12 mil och riktigt bra skick. Sen får vi se, när den kommer ut....

em3
Den har gått kring 14' men det är ju toklugna mil allihop. Vi får se vad han lägger den på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.