|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Tackar! Ja man kan ju tycka det haha Ja Vinterdäck på 19" orginal fälg följer med, oklart om det var dubbat eller inte men det är skit samma :) |
|
| Grattis! Kul! Kör själv en 30d och är supernöjd. Hade velat testa en 40d för att känna skillnaden. Förenade bil (BMW) ligger typ 50 meter från Porsche. Så den har säkert varit där inne för en koll innan den byttes in. Hade känt mig väldigt trygg med ditt köp. | |
|
Ja man är riktigt taggad och längtar till fredag nu, hoppas jag får ledigt ifrån jobbet bara. Segt att sitta och köra 110 mil samma dag bara. Det är ju 3 månaders MRF garanti också så lite skydd har man väl om nått skulle hända. |
|
|
Det blir nog en trevlig hemfärd :) Finns en likadan till salu hos fordonsmäklarna i Stockholm. Någon som har koll på den? Länk |
|
| Gustaf jag tittade på den också men tyckte den hade gått lite för mycket för det priset. Men det kanske går att pruta lite. Jag prutade 10k på den i malmö så fick den för 319k men den har bara gått 10400 mil också. | |
| Grattis till köpet, lär bli en fröjd att köra hem den! Du får gärna uppdatera här med alla intryck efter köpet, i mitt fall extra intressant i jämförelse mot F10 som du har nu. | |
|
Tackar Newuser. En bonus grej som inte ens stod i annonsen är att jag fick en 7 sitsig modell. Såg det på bilderna som säljaren skickade till mig ifrån bagage utrymmet. 7 sitsiga växer ju inte på träd för en skaplig peng, tror nästa 7 sitsiga 40d låg på 400k på blocket. Jag fick ledigt på fredag så kl 5 på morgonen bär det av ner till malmö. Kan lägga upp mer bilder och lite personlig utvärdering av bilen när man spenderat 55 mil i den. :) |
|
| Nöjd Stefanito? | |
|
Hade svårt att sova kvällen innan för att jag var orolig att jag kanske inte blir nöjd. När vi kom fram till porsche center i malmö och kom in där och fick se bilen så kändes det så rätt på nått vis för den såg ut som en helt splitterny bil. Säljaren hade ju mailat mig köpeavtalet innan så jag hade gjort en digital signatur så bilen var ju egentligen redan köpt av mig. Vi hade skrivit i avtalet att det inte skulle börja gälla förrän jag godkänt bilen. Sen skulle jag provköra den och då började tankarna..kommer den kränga fram och tillbaka som x5an i norrköping?, kommer det vina?, kommer den kännas stötig på vägen och buller/vägljud i kupén? Jag hann inte mer än köra ut ifrån deras område så kände jag att bilen var helt annorlunda ifrån den i norrköping, den här var helt stum i ratten, inga glapp, gick tyst och mjukt. Det kändes som en sprillans bil, alla tvivel försvann direkt. Jag godkände bilen! Ifrån Malmö åkte vi till Liatorp för att hälsa på faster en stund och sedan fortsatte vi E4 upp och jag följde alla hastigheter så när vi kom hem så hade vi kört 54 mil och den hade tagit 0.78l/mil. Nu har jag köpt uppdaterade 2016.2 premium kartor som jag ska uppdatera i bilen för de är inte uppdaterade sedan 2010. Länken visar bild när vi väntade på tjejens kusin på malmö central. Länk |
|
|
Härligt att höra Stefan, grattis till den fina bilen! Precis så som du beskrev ska det kännas när man köper en bil. Jäkla tur att du inte köpte den i Norrköping :) och påvisar vikten av att prova några olika om man köper beggat. Får se hur det blir för mig.. Måste få ordning på båten och annat så kanske det blir en 35 el 40d framåt midsommar för mig ;) |
|
|
Trevlig läsning :) Hoppas du får många roliga mil med din nya fina bil. |
|
|
Tackar gustaf! Fast den har det värsta i stereo väg så saknar jag att det inte går att spela musik via bluetooth, det är ju bara handsfree som fungerar över bluetooth. Funderar på att köpa en sån där retrofit combox och stoppa in om det går, kostar 4500kr. Vinyl: Det hoppas jag med. Hoppas också man slipper massa konstiga elfel och dylikt så länge man äger bilen. |
|
|
Nä, det tror jag inte. Från ditt tidigare inlägg. Jag ligger på 0.95 ren stadskörning med min 30d. Funderar på att optimera den med BMWs egna uppdatering eller vad dom nu gör. Hade velat ha lite mer tryck. Jag har ingen blåtand överhuvudtaget så jag nöjer mig med Aux, har inget behov av det heller faktiskt, lyssnar mycket på radion. Något jag saknar är Head-up, rattvärmare och backkamera. Navin har jag men inget behov av. Elbakluckan är bekvämt, diselvärmaren har jag använt 2gg i vinter. Faktiskt bra ändå.. Men backkamera hade jag velat ha mest av allt. :) |
|
|
Vinyl: Jag har också dieselvärmaren men den ska alltså ersätta typ motor och kupévärmare som man normalt behöver koppla in en 220v kabel för? Hur lång tid behöver den på sig för att värma upp och frosta av rutor och så? Drar den mycket ström? Jag gillar elbakluckan också men lite drygt att man måste hålla in knappen på fjärren ända tills den är helt stängd för att stänga luckan. Eller gör jag fel? Head up var lite overrated tycker jag, hastighet och det ser man ju ändå om man bara tittar ner 2cm. Ingenting jag saknar direkt. Rattvärmare vettefasen heller, aldrig upplevt att jag fryser om händerna när jag håller i ratten haha. Jag uppdaterade navin till senaste 2016.2 idag. Jäkla meck att få in alla 3 delar. Var tvungen att lägga dem på 3 olika usb minnen för att få det att fungera. |
|
|
Diselvärmaren värmer ju upp både motor och kupé. Från de att den startar till att den är klar, 30min och då ska du helst köra bilen minst lika länge. Du gör helt rätt med luckan. Själv stänger jag den alltid med knappen och öppnar med fjärren. Frugan öppnar med knappen och stänger med knappen ;) just när man kommer från affären med kassar i händerna förbereder jag alltid med nyckeln i handen för att öppna och enkelt kunna ställa in kassarna. Jag hade som sagt head-up tidigare, gillade att man kunde se kartan när man navigerade, navigerar man mycket är head-upen guld. Rattvärmare hade jag också tidigare i en annan bil och det va riktigt fint på vintern. Ratten blev dock väldigt varm efter ett tag så fick stänga av den. Men skönt i början när man skulle iväg på morgonen, en iskall vintermorgon. Märket dock i vintras att det funkar bra med handskar. ;) Min karta har också några år på nacken men har hämtat hem allt och köpt koden men längre än så har jag inte kommit. Jag kommer bara köra med ett USB, tömmer efter första sen in med disk 2 osv. Hur lång tid tog det, 1h? Har läste nått sånt. Hade du kamera? Undra vad det skulle kosta och eftermontera en sådan? |
|
|
Hmm ok är du säker på värmaren? Jag har bara typ 4 minuter till jobbet, då kan jag inte använda värmaren då? Jo jag har både backkamera och top view, saknar bara side view men man sitter ju så högt ändå så man ser ju över buskarna :) 425 dollar för kameran, går säkert hitta billigare på ebay, kräver väl lite programering med ENET kabel tror jag efter som man kan klicka i kabeln som tillval. Länk |
|
| Oj, bara 4 min :O Om jag inte minns fel så står det även i boken att man ska köra minst lika länge som värmaren är igång. Det skulle såfall vara om du kan koppla på en laddare någon gång då och då på jobb? Eller hemma? | |
| Jaha du tänkte strömmässigt bara. Trodde du menade att den behövde tid för att bränna ur sig och så. | |
| Kul att du är nöjd, hur tycker du komforten/interiören är i jämförelse med din F10? Har nu en E61 och tänker att E70 är samma medan F11 är en generation nyare. Med xdrive och lite större motor är de ju i ungefär samma prisklass begagnat. | |
|
Stef: Jaha, nä batteriet tar ju en del kraft när den är igång. Har fått ett meddelande att mitt är kraftigt urladdat. Har rekondat det 1 gg och laddat upp det men efter en vecka så kommer samma meddelande upp. Så jag får väl köpa ett nytt. Bilen startar dock utan problem. Ska ringa runt lite och höra vad det kostar att eftermontera kamera. Tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.