AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.393

850i -90 för 50000:- ska man slå till eller ej?

Sida 1 av 2
Red Devil
Det är ju för billigt, enda nackdelen är att den är automat. Fullutrustad annars. finns i Tyskland.
betriebsanleitung1
För det priset kan det väl kvitta,havererar den så är det bara att sälja den i delar.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tänk bara på att det kostar "fläsk" att reparera 850i!
Mycket avancerade lösningar på mycket i den bilen!

Med tanke på priset kan det nog vara en del att åtgärda....

Mvh
Visa användare
36
Tomass
nada, dock en italiensk gräsklippare
Om du får ut den från handlarn och ner för gatan till nästa trafikljus, så får du pengerna av mig;-)
Nähh skämt åsido...
Tror faktiskt att det är ett vrak tyvärr...
man behöver nog lägga en 100000 minst får att få en som är körbar och då skall man ha tur...
Det är en väldigt dyr bil att äga oxå...
Det ända som är billigt på den bilen är nog oljetrågs packningen den kostar bara 200pix men sen måste man lyfta ut motorn och det kostar 6000pix...

Tomas.S/Aiit films
Red Devil
Så länge är det inget fel på bilen maskinellt, då går det bra.

Länk
Visa användare
36
Tomass
om du tittar på den sista bilden i den annonsen så ser du att det är en konstig glipa mellan fronten och frontspoilern dvs den är troligen krockad..låter inget vidare...

Tomas.S/Aiit films
Red Devil
Tomass..........> alla krock behöver inte vara våldsamma, men du har nog rätt, låter för billigt, dessutom så verkar den inte helt fräsch. Tack
Visa användare
36
Tomass
Jag menar om den hade varit i kvarteret så skulle man ju kunna kika på den men tyskland.. nja lite långt å åka för att titta...
Men lycka till i sökandet...
Visst att bilen är krockad är ingen fara om det sköts rätt men eftersom frontspoilern är sne så inger det inget förtorende för resten va jobbet..

Tomas.S/Aiit films
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Man skall nog inte räkna med att det är så fin eller seriös, man kan man meka själv kan det ändå vara ett bra köp. Bara motor och låda fungerar vettigt kan man ju laga allt annat. Synd att delarna är så fruktansvärt dyra till 850i bara!
Red Devil
Tomass........> precis en sån glapp finns på brorsans ny inköpta 323(96:a), man ser att det är en glipa mella kofångaren och strålkastaren, dessutom så lyser det extra stark på den sida av strålkastaren. (antagligen har bilen fått en smäll där eller?).

Vi var och byte olja och diverse på bilen idag då såg jag att Skyddskåpan under motor fattas dessutom.

Det börjar ge mig misstankar, vad tror du?
Hej!

det står ju att bilen är "lätt" krockad fram i annonsen. dessutom är stötdämparen eller stötdämparfästet skadat, står också. låter inte som nån pärla direkt....//Johan
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Nej, någon pärla är det garanterat inte, men man kan man nog inte räkna med det om man köper en 850i för 50.000 kr.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tänkte precis det. Vad får man för 50.000 idag egentligen? Nej man får nog vara nöjd om den går hyffsat rent maskinellt så är det ju ett bra köp. Hoppas bara vi inte hittar den i sverige tillsalu för 95.000 och xxxx antal mil mindre. Men det är nog inte så stor risk 850is är ju inte så heta på marknaden direkt.
Visa användare
605
göran
525ixt-94
> stötdämparen eller stötdämparfästet skadat,

EDC = dyrt
verkar vara en projektbil för den händige med
stort garage, inte en "köp-o-kör"-bil.

/göran,
vintermannen/
Behöver man inte kombi, behöver man inte bil
Red Devil
acey.........> 850i;n kommer att bli heta med rätt pris.

Göran........> var frågan till mig? :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Red Devil: hehe njaoo. Det beror på vad rätt pris är. Men dom är lite för dyra i drift för att bli en bil för alla. Hade men resonerat att alla köpte vad som gav mest bil för pengarna skulle nog alla svenssons åka runt i BMW 740 istället för Volvo 740. Det är inte roligt att byta dämpare för lika mycket som bilen kostade. Eller felsöka elfel för 800kr+moms/timme :)

Men det är ju sköna bilar att åka i.
Visa användare
36
Tomass
Visst är den lite krockad..men framför allt så käns det som om ägaren skitit i bilen i övrigt eftersom det inte är fixat...
Och en bil som 850 så måste man sköta dom för annars är det en rullande katstrof som väntar på att hända...
Visst 850i är en trevlig och bekväm bil, dock ingen racer, till skillnad från csi'n som är ett rullande monster;-)

Tomas.S/Aiit films
th
130
thias
323 -96 M-optik
Red Devil är det ac på din brosas 323 i så fall ska det nämligen inte sitta någon skyddskåpa under motorn.
"rätt pris" på en 850i är enligt mig 150 papp för en välutrustad 13-14000-milare med full dokumentation och mkt fint skick. nåt annat skulle jag inte köpa om jag letade 850i....
Red Devil
thias.......> ja, det är ac. varför ska det inte vara skyddskåpa på den isf? alla mina tidigare och nuvarande har denna kåpa, vare sig med ac eller utan.

mvh
th
130
thias
323 -96 M-optik
Saknar också skyddskåpa trodde att jag tappat den så jag åkte ner till rs-bil i växjö för att köpa en ny varpå verkmästaren frågar mig om den har klimatanläggning om så ska det nämligen inte sitta någon kåpa där. fick ingen närmare förklaring till varför.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.