|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| E de inte bra lösning då? | |
|
Det handlar inte om hur mkt bränsle du får i systemet, huvudsaken att du låter motorn att komma i höga varv för att eventuellt skaka av det sotet som kan ha bildats i systemet. Man ksnske inte behöver gå på varvstopp men bara man kommer upp i 5-7000 varv i några sekunder så gör det ingen skada. På vilket sätt skulle det bli bättre genom att belasta motorn? |
|
|
Bränslet är utmärkt att duscha på insugsventilerna samtidigt! Det är ju det som "ska" tvätta ventilerna på insugsidan. Hög belastning gör också att det blir rejält gasflöde genom hela systemet. En klassisk urblåsning hoho ;) Det kan ju också vara någon lyftare som är lite purken och då brukar en eller flera ordentliga varvningar i friläge ha bra effekt. |
|
| Felet är kvar. Jag har försökt med de ni skrev :/ | |
|
Hur kollades spridarna? I INPA finns ett test där man kan se fördelningen av arbete mellan cylindrarna, enbart på tomgång. Men det kanske är uppenbart att två cylindrar inte går? Komptest nästa? |
|
| Problem med de hydrauliska lyftarna? Har samma problem med min 320i-02 och har efter mycket forskning kommit fram till att det måste vara lyftarna som spökar när motorn är kall. Finns mycket att läsa om detta problem på forumet. Vi är långt ifrån ensamma om detta. Jag har testat det mesta vad gäller "snabbfixar" utan större framgång. Körde nyligen wd40- metoden utan framgång. Min bil började svaja på tomgången (när den var kall) vid 14 000 mil. Idag har den gått 30 000 mil. Går kanon när den är varm, men stiften måste rengöras vid ca 500 mil för att den ska gå riktigt bra. Idag är bilen avställd i väntan på försäljning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.