|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Förbrukningen kommer inte öka 10% men några blir det. Skulle gissa på rätt marginell ökning i ditt fall jämfört med 17-tummarna, kanske 0,02-0,04+/mil. Med de dimensioner du funderar på är däcktillverkare/modell mer avgörande för ev. skillnad i förbrukning. Kolla tester. | |
|
@surfjanne får ta och kolla upp det! Törs man fråga om dina åsikter också för min 320d e91? alltså 8.5x19" 225/35 9.5x19" 255/30 eller 9x19" 235/35 10x19" 265/30 |
|
| Jag kör som tompa med 235 på 19 tummare runtom, 10mm spacer bak. Sitter fint… ditt alt verkar ju rätt trevligt också. En smaksak. Kolla min svarta E92 i min profil. Såld nu men har samma setup på min nya E92. | |
|
Lånar tråden lite... Är 275 på 8,5" åt helvete för brett? Sitter 255 original men dessa måste bytas ut inom kort. Hade velat ha lite bredare! Mvh |
|
| Titta på bilden på min bil ovan men 265 på 9.5" och avgör själv, snabbt räknat så kommer ju däckbanan bli 5mm bredare utåt och fälgen 12,5mm smalare på varje sida. Så det känns för brett med 275 på 8.5". | |
| Såg inte den bilden förrän nu. Men det kommer inte se så bra ut nej. Tack för svaret! | |
|
Så här ser 265/30R19 ut på 8,5": Länk Kuhmo Ecsta SPT-däck som satt monterat bak på min E90 med 15mm spacers förut (ET33 på fälgarna). Kan rekommendera att köra på 8,5" ET35 runt om med 235mm breda däck, 15mm spacers funkar bra bak på en gammal sedan (2006). Ser inte så maffigt ut men det kan man nog leva med när bilen känns lite mer lättfotad i kurvorna: Länk (verkar dock finnas oändligt med drivgrepp för en 325:a med Michelin Pilot Super Sport) |
|
| Sedan kan man kolla däcktillverkarens hemsida för spec. det står vilka fälgbredder däcken är anpassade för. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.