AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.850

bestulen E39

Sida 2 av 2
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
kilen: regnummret på fälgarna är kanske inte så bra den dag du vill sälja dem, eller den dag du sålt bilen och han som köpt den vill sälja dem...?
Ja
145
James
M3E30 -90
325-88
E60 525i
Har varit idag på kvarnby och frågat runt efter 18tum fälgar men ingen napp ännu.
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Du kan nog lungt vänta ett halvår innan de där dyker upp...
Lycka till i alla fall,
Danne

- H U M A N R A G E -
Länk
Ska hålla utkik....har kollar på brorssons hemsida o vet vilka du menar. De är ju ganska iögonfallande. Förste man till tjuven...
Seth
Shiit alltså.. Vilka svin, jag har 17" bbs med dubbla spärrbultar. Har bilen på parkering utanför balkongen, har också kupedetektor. Går larmet så springer jag ut med kniv och batong och bedriver blodbad i epedemisk skala. Jag ska skaffa tredubbla spärrbultar. Fixa kupedetektor och farvara aldrig bultnycklarna i bilen.
Någon måste ha vetat att du har förvarat dom i bilen. inside jobb lita aldrig på någon.
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
kvarnby?? för en utomstående - e det en 'riktig' bilskrot? finns det nyare bilar typ BMW E39 där??

e på jakt efter en ny hatthylla o instrumentbräda + A-stolpar o bagagerumsinredning... kan sånt finnas där tros? nån annan som vet om nåt ställe??

jag har precis köpt såna fälgar som dina på annons från umeå. dock med helt andra däck/däckdimensioner.. fick nys på annonsen i fredags förra veckan så det e säkert inte dom! men när jag får hem dom , e det nåt kännetecken på dina isåfall??

BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
en sak jag tänkt på - vad händer om man skriver REGnummer inne i fälgen (under däcken) med en typ industrituschpenna... o en text till däckgubben att om inte dessa fälgar sitter på den o den bilen ring detta mobilnummer (till dig) för kontroll... hittelön utgår om dom e stulna!!

borde funka - tar ett tag innan dom kommer fram, men den som väntar på nåt gott... e dessutom osynligt! o om inget e tokigt så får man juh upplysa däckgubben om det i telefon givetvis =)

/Danne

st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
bmwdanne: haha skrotarna i kvarnby e typ ett inplankat område och i det finns det typ ja en 20st småskrotar som skilljs av med plank,staket och de heter typ habibs skrot, muhammeds skrot. slobodan milocevics skrot.
E en jevla massa pack där. Ser ut som ngt byområde i ryssland.
Det är läskigt att köra in där. Man får käsnlan av att det här står ej rätt till.
Massa skumma typer.
Var inte rädd för attköra ut till Kvarnby, ta med dig dina riktiga vänner och ett par basebollträ så löser det sig, om du nu hittar fälgarna där.

//Alpina//
Snuten gör inte ett dug heller utan jagar fartdårar istället för biltjuvar.
Min väns M5:a blev stulen, hittades ca 10 dagar senare utan inredning o fälgar.
Ett par dagar senare hittade vi fälgarna på en 525 touring, med samma däck o märken som både jag o min vän kännde lätt igen.
Men snuten vill säger attde inte kan göra något.
Vad skall man göra vakta bilen med pistol o kniv eller??

//Alpina//
sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Det spelar ingen roll hur många hjullås ni sätter på eller att ni har kupesensor och ev. nivåsensor. Dom kommer ändå att lyckas med att plocka av fälgarna utan att larmet går. Det ni bör sätta på är en knacksensor fram respektiva bak som reagerar när dom slår på sina verktyg på hjullåsen. Koppla larmet till en personsökare eller GSM så att ni får larmet direkt även om ni inte ser eller hör bilen. Försök att hitta en larminstallatör där ni bor som kan mer än att bara montera dom vanliga larmen.

Mvh
Sleeperix
Tigerr
Malmö är så jävla genomkass.. Man KAN inte få ha sina saker ifred!

Tigerr
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
klart det spelar roll hur många låsbultar man har ! det tar ju längre tid att få lös fälgarna !

Sen om man har nivåsensor så kan dom ju inte höja bilen för att ta bort däcken för då går ju larmet ! och ju fetare fälgar man har ju mer måste dom höja bilen ! så då kanske dom bara tar 1 fälg istället för 4

Länk

KÖPES: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.