|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Givetvis menade jag TA-meddelande. TP betyder att man har aktiverat radion att reagera då ett TA skickas ut. Nu kör jag så lite bil men tidigare har jag inget minne av att min radio i min F11 skulle ha problem. Jag har haft RDS-radio ända sedan 1989 då jag monterade in en Blaupunkt Toronto i min dåvarande Volvo 760 och jag har varit mycket intresserad av RDS-funktionen. I min senare Volvo 850 hade radion EON och att den kunde skifta till kanal med viss PTY. Upptäckte då att den hade en bug i och med att den inte kunde skifta till kanal som hade Science som PTY trots att jag hade valt denna typ. Lite tråkigt att radion i min nuvarande F11 har så enkel RDS-funktion jämfört med den jag hade i 850:n. Vänligen Näckrosen I rather go ponding |
|
|
hansome; Har du radion inställd på P3 eller P4 innan du byter til "Media"? |
|
|
Ja Sim, jag kör alltid SR som första val. Men det är väldigt dåligt sv BMW om det är så att kanalvalet ska spela roll, men jag kör bara P3 eller P4. Men några Trafikmeddelande har jag aldrig fått eller hört. Blir nog en tur till BMW. Skräp radio!!! |
|
|
Om VW också har problem, kan det vara så att SR utsändningar inte skickar signalen på rätt sätt och därmed missar många RDS mottagare de skickade trafikmeddeladena? Är det terracom som driftar FMsändarna eller? /Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring -10, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.