|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Igelkotten M-sportbromsarna väljer man nog i första hand inte för prestandan utan för utseendet. Så var det för mig iaf :) Tycker dom lirar bra ihop med stora fälgar och m-sportpaket. |
|
![]() 308 BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07 Audi A2 1.4tdi (90hk) -04 Volkswagen Transporter T6 -16 |
Mahhbechh Då förstår jag bättre varför man väljer M-sportbromsarna för nog är de snyggare. För egen del hade jag inte valt det då de blå oken inte hade harmoniserat så bra med min gröna utsida enligt mitt tycke och smak. |
|
igelkotten Nu blir jag nyfiken, har du en grön individualfärg..? |
|
Japp, British Racing Green. |
| Den skulle jag gärna se bilder på? :) | |
| Wow, det låter snyggt. Har du lust att berätta mer - kostnad och kanske extra väntetid...? | |
Fick priser på mellan 44 och 48. Beställde i mitten av november och fick bilen i början av mars så visst tog det lite tid. |
|
Oj, ok så det drar iväg så pass. Din bil blir mer och mer speciell ju mer du berättar:-) Jag har alltid närt en dröm om en bil i british racing green med beige skinninredning. |
|
Knappast prisvärt och säkert inga pengar man får tillbaka den dagen bilen ska säljas men kommer nog inte byta i första taget. Går att läsa mer på Länk där jag även lagt upp några bilder och beskrivit processen. Förlåt Joofa för att din tråd plötsligt handlar om min bil istället för dina tillval. :S För att återknyta till din frågeställning, är det någon som beställt DAB? Finns väl ändå inga radiostationer att lyssna på som sänder digitalt i Sverige? |
|
Nu flikar jag in ang BRG, det finns(fanns) en M3 F80 hos Förenade Bil i Malmö i den färgen med oyster inredning. Färgen gjorde sig riktigt bra i verkligheten så jag rekommenderar den. Dynamiaskt Chassie är underskattat, elstol med minne och svanstöd likaså. Bilar utan den läderklädda instrumentbräda känns inte riktigt "BMW"-iga, iaf inte de 6-cyl. I övrigt lycka till med en fantastisk bil! Asken |
|
| Grymt snygg bil, igelkotten! Den brittiskt gröna racingfärgen gör sig ännu bättre på GC:ns stora svepande ytor än på en Mini Cooper, där den kan se lite väl mörk ut enligt mitt tycke. | |
| Wow, alla extra kostnader för färg och inredning och sedan inte ens uppgraderat toll black panel. Den säljaren borde få sparken! | |
|
Kan man få lite synpunkter på fälgval - vilken av dessa två föredrar folk? 442: Länk eller 403: Länk |
|
|
Äh, andra länken blev samma. Detta ska vara 403: Länk |
|
| Jag tycker att 403:orna är oerhört snygga i verkligheten - möjligen inte lika snygga i konfiguratorn. | |
| På Glaciärsilver/Shadowline så hade jag alla dagar valt 442 bicolour. Jag gillar inte alls 403, de är så platta och intetsägande. | |
|
Två mycket snygga fälgar. Personligen tycker jag 442 passar bättre på 4-serien medan 403 passar utmärkt på F31. / Håkan |
|
|
Valde till M- bromsar större ok och större skivor innebär bättre broms förmåga |
|
Verdi |
Det här med utrustning är svårt. Man klarar sig ju utan det mesta så det är ju mest "nice to have" och inte "need to have". Ingen människa måste ju ha comfort access, skinn, inbyggd navi, adaptivt chassi, farthållare med stop&go, adaptiva kurvljus, bra ljudsystem osv osv. Men nog f-n är det skönt när man väl har det allt. |
|
Tyvärr är största bristen, som gör det omöjligt för mig att köpa en, avsaknaden av någon form av komfortstol. Nyss hemkommen efter en provtur i F31 330i, trevlig bil med mycket prestanda per kr. Aktiva farthållaren var ett praktiskt tillbehör som jag skulle kunna tänka mig Men min rygg, uppe mellan skulderbladen, är helt öm. Är man lång och till det har en lång rygg så är det en synnerligen otrevlig utbuktning i stolens överkant som trycker på ryggraden. Denna har dom i allt från 1-5 serien. Endast 2 Tourer och X1, samt dom högre ryggstöden i X3 funkar för min rygg. Och det är ju inte dom roligaste bilarna, i alla fall om man vill ha en lite "fräsigare" modell. Får köpa en Passat tsi 280 GTR, ett par hundra tusen billigare billigare än likvärdig BMW med rabatten på dryga 80000 kr som det är på dom nu, fullsmetad med det mesta i utrustningsmässigt och så sitter jag framförallt riktigt skönt i sportcomfortstolar med massage. Meeeen det är en Volkswagen och så är den inte speciellt snygg. Men mycket bil för pengarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.