|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Såg denna och blev lite sugen. Vad tycker ni? Länk |
|
|
Det står så här på Bimmer. work: *8SA Country Spec. Release Of Navigation *8S8 Country Spec.navi Control (acc) Menas med det att bilen har Navi eller inte??? |
|
|
Sen va jag och kollade på denna idag också: Väldig identisk med ovan. Men denna har lite mer utrustning. Vilken hade ni valt jämför med 535:an ovan. Länk |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Mina erfarenheter: Sålde 520da touring m-sport, komfortstolar och allt annat lulull 7000 mil -10 Köpte 525da touring, skinn, comfort, hifi ej m-paket 10000 mil -09 Jag kan säga att jag alla dagar i veckan väljer den till utseendet tråkigare 525d framför en 520d. 520d m paket skit snygg att se på fruktansvärt dålig prestanda, ingen Bmwkänsla. 525d underbar motor med bra vrid, rätt känsla som en Bmw skall ha, känslan av en "stor tung" motor precis som i 7 serien och även E39 har ju denna känslan. Drar någon deciliter mer per mil än 520d och kostar ca 1500:- mer i skatt men så läge man slantat av bilen och inte räknar i kronor och ören är en 6 cylindrig motor överlägsen. Så min rek är du det minsta intresserad av prestanda och körkänsla välj en passande motor i bilen, sen utrustning. Denna hade jag kunnat tänka mig att köpa, den är helrätt :) Tyvärr alldeles för långt bort för min del :/ Länk |
|
Jo klart med lite prestanda skada inte. Det ovannämnda är en 525d och 535d. Skatt och bränsleförbrukning skiljer sig knappt. Men 535:an har mycket mer hk än 525:an. Men 535:an har gått ca 20000 mil. Då kom tanken: -ska man betala 159000kr för en bil som gått 20000mil?? 525:an har gått mindre mil. Men den är import ..men fan den ha mer lul lul... beslutångest fan! |
|
|
Vad är måste och vad är bonus för dig? När jag letade var kravet svensksåld 530 xd automat med M-paket, drag, komfortstolar och max 15k mil. Gärna panoramatak, navigator och stolsvärme bak. Jag och säljarna kom dock inte överens om pris så slutade ett halvår senare med 525 xia utan drag och navigator. Däremot svensksåld, en ägare, m-paket, panoramatak och stolsvärme bak (sedan vi fick barn sitter alltid en av oss vänster bak numera istället för höger fram). Med eftermonterat drag så är jag supernöjd förutom med förbrukningen. Jag skulle vara lite nojig med 20k mil och över på 535d men har inga som helst belägg för att den är högre risk att köra än 530d. Sök på forumet så hittar du hur mycket info som helst. I mitt fall var xdrive krav så 535d aldrig aktuellt. M-paket, komfortstolar och minst 530 på bensin eller 525 på diesel skulle jag rekommendera, däremot håller jag inte med fagersten ovan att 520d är så trött. Ingen raket men tillräckligt i vardagen. Det beror på om du prioriterar 'tillräckligt' eller 'lite extra'. Beroende på ålder/stad kan ju försäkringen vara dubbel på 535d mot 520d, kanske inte värt det..? |
|
|
NewUser. Jag tror det beror på smaksak och vad man sträva efter. Men visst håller jag med visa saker du skrev. Men i min del så vill jag ha en sedan. Men dilemmat ligger ju i priset. Dem flesta som är bättre utrustning och M-paket ligger över 100k och dem har gått ca 20000 mil. Då tänker jag: Är det inte bättre köpa en innan facelift och LCI motor. för under 100k som har detsamma fast inte facelift och LCI motor? Dem "gamla" motorerna är väl inte så dåliga väl eller? Det jag gillar med facelift och LCI motor är ju att dem har snyggare växellåda och att bränsleförbrukningen är kanon för att ha dessa krafterna. Förutom det kan jag självklart tänka mig en 2004-2006. Det är ju lite surt att betala hälften så mycket för en Facelift. Dem pengarna kan man ju lägga på soppa på många år.. så resonera jag. |
|
| Sen är det ju tanken att lägga 159000kr på en bil som gått 20000mil. känns lite så där. | |
| Ja efter facelift ser de lite modernare ut interiört men motorerna är ju bra både före och efter. Tror det skiljer mer på papperet än i verkligheten på förbrukningen, är nog få 530 lci (bensin) som går under 0.8 även om specen säger det. Höja budgeten med 50% för en 535d skulle jag avråda ifrån, knappast den billigaste bilen att äga map reservdelar/slitagedelar. | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Mitt tips 535d 20.000 mil för 159,000:- är nog för den dumme eller den som är superkåt på prestandan. Den 530 jag länkade kostar 175,000:- 9000 mil och svensksåld, tänker man trygghet och andrahandsvärde är den ju given. Import är bara att glömma, svårsålda som skam och den skamm man själv känner som åker runt med importbil. Ungefär som att köra runt med en bil som det i upplysningarna står kreditköpt på ;) |
|
d.fagersten: Tyvärr har jag inte 175000kr och sen så är det Sedan jag söker. Den du skicka mig är Touring. Men för dem pengarna kanske man ska överväga och köpa en F10 istället? Denna t ex: Länk |
|
| Hur är det med reservdelar och sånt? är det dyrare på en 535:a?? Finns det lika mycket utbud som E39:an? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.