|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag är sugen för uppgradera mig från E39 till en E60. Men jag är väldig pettig och har en väldig stort beslutångest. Jag vill ha M-paket för det är så jävla snyggt. Men va jag märkt så är dem flesta E60 med M-paket sämre utrustad. Jag har 4 krav. Det är Soltak, Stora komfortstolen, Stora navi och Parkeringsensor. Men dem jag sett som är riktig bra utrustad har inte M-paket. Ohh vad detta är svårt: jag har 4st jag är sugen på men alla ha sina dålig och bra sidor: Länk Länk Länk Vilken hade ni valt? | |
|
Detta är ju faktiskt ändå lite kul. Så du har 5 krav egentligen (inkl M-paket) men ingen av de tre bilarna du länkar till uppfyller dem :) Jag hade då inte valt någon av de tre. |
|
|
535:an : positivt: Bra med kraft och utrustning. Och den har M-paket. Negativt: Ingen Soltak, Och skatten är dyrt som fan och den har gått mycket mil. 520d: Positivt: Den är den nya motorn (LCI) bra bränsleförbrukning. M-paket Negativ: ingen elstol med minne, Soltak och den ha gått mycket mil. 530: Positivt: Riktig bra utrustad med allt jag vill ha samt lite till, 6900mil bara! Negativt: priset för den är en 04:a. Och den har ingen M-paket. Så jävla svårt!! :) |
|
|
crli9194: Jo fan! Du har rätt. Egentligen 5 krav. hehe ja jag kollar som fan nu på blocket. (varje dag) Men hittar inget som är i prisklass max 100000 och har det jag behöver. Så jävla svårt! |
|
| Jag känner ju inte dig men jag tror du kommer ångra dig om du köper en bil utan m-paket. Komfortstolar t.ex kanske är lite enklare att ha överseende med. Av dom tre länkade hade jag valt 520. Den ser fräschast ut och är LCI. Den första går bort för att det känns som en ekonomisk härdsmälta kan inträffa när som helst och bilfirman känns inte som någon som tar ansvar för det. Den sista kräver en del efterforskning innan jag seriöst hade övervägt ett köp (och troligen inte ens då). Varför säljs den för kunds räkning är första frågan? Att bmw har kollat milen är helt ointressant för mig, finns det något intyg på det? Det är egentligen ointressant för dig eftersom du ska välja bort den pga avsaknad av m-paket. | |
|
Silver307: din resonemang låter vettigt. Jag tänkte som så en tag: köper en utan m paket med rätt utrustning sen bara sätta ditt antingen en m-front eller en add on bara. Men visst är M-paket snyggare med både fram och bak. Ha ringt till den 530i. Bilen tillhör deras VD. Och han har varit sjuk i 4 år så ha ej kört bilen. Sen kunde jag få intyg från bmw om det behövs sa han. Sen i med frugan ta mim bmw rätt ofta så palla jag inte ändra tillbaka stolen varje gång. Är rätt trött på det. Därför är elstol med minne nästan det viktigaste kravet. |
|
| Sen att den 520d ha gått 21000 mil. Really? Betala 109000 för en bil som gått 21000mil?? | |
| Andra tips och modeller är välkomna :-) | |
|
Bilen tillhör iaf inte deras nuvarande VD,han är född -69 och bor i Borås. Bilen tillhör en man född -27 från stockholm. |
|
|
Ja det är vad säljaren sa i alla fall. Enlig skicket ser det "oanvänd" ut i alla fall. Skinnet ser ut som nytt. Jaja men den är dyr för vara en 04:a i alla fall. |
|
|
Låter som min 53D är något för dig ;-) Länk |
|
| Ohh JAAAA!!! Zip den träffar i alla punkter! Blir fan kåt på din bil snart! Men du ska säkert ha mycket för den :) Är den ens till salu? | |
| 535D i falköping har legat ute länge. Försökte ringa på den för ett tag sedan men säljaren svarade inte i telefon och ringde aldrig tillbaka, försökte ett par gånger. | |
| Annonsen förnyades idag och sänkt pris. Jag maila dem sist och fick svar dagen därpå. Jag frågade om min e39 som inbyte och fick ändå rätt hyfsat bra pris för min 530 E39 2001. :-) | |
| BMW 580: överväger att sälja bilen, har dock inte fått tummen ur. Är sugen på en M5 E60, men är svårt att hitta rätt bil. | |
| Zip: har du funderat mellan tummen och pekfingret om priset?? Hur mycket mil har den gått? | |
| Du vill ha en B5 | |
| Hehe.. Ja i Wish! B5:a är lite för dyrt att äga för mig :) | |
|
Enligt min erfarenhet är B5 billigare att äga än M5 faktiskt. Mindre risk att köpa och håller värdet lite bättre. BMW 4 Life |
|
| Ctech: ja det är den säkert. Men jag menar över lag mot en "vanlig" 5-serie.. Men hade klart inte varit fel om man hade råd :-) | |
|
Funderar på en B5 som vardagsbil. EB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.