|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag borrade hål i min gamla, den nya monterade jag endast i övre fästet. Med bilen upphissad med domkraft utan hjul startade jag sedan bilen och snabbade mig till bälgen för att pricka in undre fästet i hålet. Så där gör ett proffs! Haha |
|
|
Hur funkar automatisk nivåregleringen/luftbälgarna? Har fått mina Arnott bälgar monterade och har då en fråga, är det normalt att den sjunker ner (kanske en halv cm) lite ibland när bilen stått stilla t.ex. under kvällen eller justerar de sig bara när man kör eller lastar bilen tungt? Svårt att jämföra skillnad i körupplevelse då jag även passade på att byta till sommardäck. |
|
|
Ja, så lite är normalt (min pump går iaf igång ett par sekunder varje gång bilen stått) däremot får den förstås inte sjunka ihop helt. ------- //Lövet |
|
|
Hej, jag har nu låtit byta båda bälgarna på en F11 530xd men upplever fortfarande att bilen sjunker ihop höger bak när den har stått ett tag. Vad ska man ge sig på att felsöka då tro? |
|
|
Hej! Kom hem i fredags förra veckan och upptäckte att höger bälg på min F11 hade sjunkit ihop. Nu är det dags att fixa skiten, och jag är lite kluven över valet av bälg. Antingen går man på det "säkra" valet och beställer Arnott (runt 4000kr), eller så köper man ett no-name märke som kostar drygt 1000-1200kr. Finns det någon här som kan rekommendera dessa billiga bälgar? Här är ett exempel: Länk Edit: Ämnar att byta båda bälgarna på samma gång, så priserna är för 2x bälgar, framgick inte ovan :). Mvh Sami |
|
|
Bluetrain: hur upplever du fjädringen ett tag efter bytet. Vi har ju läst om piratbälgar som upplevs stötigare än original. |
|
|
Jag bytte nyligen till Arnott bälgar. upplever att dem är stötigare än original. bilen har rullat 14600mil. men så klart man kom undan billigare köpte ett par arnott för 4500kr. medans BMW ville ha runt 5-6tkr för en bara. men värdersätter man comforten skulle ja gå på original. Missförstå inte ARNOTT är Bra men comforten på Original är bättre. BMW 520D -13 |
|
| Så om man tycker att bilen är lite för mjuk och vill ha lite mera sportig fjädring bör man välja Arnott ??? | |
|
Det verkar ju vara så att de flesta upplever att de har stötigare fjädring med ej orginal bälgar. Min bil sitter bra än så länge (håller luften), men jag tror jag helst vill byta till så mjuka eftermarknadsbälgar jag kan hitta. Sportig är inte vad jag efterfrågar. Så länkar till de som ni tycker passar om på mitt krav skulle uppskattas stort! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.