AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.590

Felkoder och lysande motorlampa 525

Sida 3 av 3
Jag hade väntat med att plocka bort insuget då det är ganska mycket jobb, men om man gör det så byter man packningar oavsett om de är hela eller ej.
Visa användare
ProPro-medlem
13.403
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Jo, precis som delorian säger så är det mycket jobb att plocka bort insuget så jag skrev medvetet bara "insugsrör och allt runtomkring".

Bara att förtydliga - så att det inte blir några missförstånd och trådskaparen river bort för mycket som första steg.

"insugsrör" = rör och slangar som är en del av det som lufts sugs in till motorn genom. Du behöver bara oroa dig över läckage efter MAF-sensorn.

"allt runtomkring" = alltså alla andra små vakuumslangar och dylikt som man kan få tillgång till utan att plocka bort insuget

"insug" =den stora luftreservoaren som sitter fastskruvad på toppen och leder luft ned in insugskanalerna i toppen
An
111
Andreas_F
BMW 320 E36 96
BMW E21 Turbo breddad 80
BMW 525 M sport 03
Audi A6 1.8T Quattro Avant 04
Vad skönt att höra att värdena är som dom ska ! Ska börja med rör o slangar o kolla om ja ser något ! Tack grabbar så länge för era tips o hjälp !
An
111
Andreas_F
BMW 320 E36 96
BMW E21 Turbo breddad 80
BMW 525 M sport 03
Audi A6 1.8T Quattro Avant 04
När vi ändå är igång. En lyktan fram börja krångla ikväll. När jag vrider på tändningen blinkar halvljuset typ 3 gånger sen blir det svart och får upp på displayen att halvljuset ej fungerar. Vrider jag av tändning och på igen så händer samma sak.. Finns det snabbt o enkelt på varför den gör så?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Xenonlampan som gett upp kanske?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.