|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Jag hade väntat med att plocka bort insuget då det är ganska mycket jobb, men om man gör det så byter man packningar oavsett om de är hela eller ej. | |
![]() 13.403 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jo, precis som delorian säger så är det mycket jobb att plocka bort insuget så jag skrev medvetet bara "insugsrör och allt runtomkring". Bara att förtydliga - så att det inte blir några missförstånd och trådskaparen river bort för mycket som första steg. "insugsrör" = rör och slangar som är en del av det som lufts sugs in till motorn genom. Du behöver bara oroa dig över läckage efter MAF-sensorn. "allt runtomkring" = alltså alla andra små vakuumslangar och dylikt som man kan få tillgång till utan att plocka bort insuget "insug" =den stora luftreservoaren som sitter fastskruvad på toppen och leder luft ned in insugskanalerna i toppen |
| Vad skönt att höra att värdena är som dom ska ! Ska börja med rör o slangar o kolla om ja ser något ! Tack grabbar så länge för era tips o hjälp ! | |
| När vi ändå är igång. En lyktan fram börja krångla ikväll. När jag vrider på tändningen blinkar halvljuset typ 3 gånger sen blir det svart och får upp på displayen att halvljuset ej fungerar. Vrider jag av tändning och på igen så händer samma sak.. Finns det snabbt o enkelt på varför den gör så? | |
| Xenonlampan som gett upp kanske? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.