AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.325

Bmw 325i e90 -06 dör vid frikoppling vid kall motor

Sida 2 av 2
D-
34
D-alvarsson
E90 325i -06
Okej! Och symptom på en trasig sådan? Allt möjligt konstigt?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nja, allmänt lite slö och ibland dålig motorgång. Brukar även ge högre förbrukning.

Lite lurigt att felsöka då den oftast inte sätter egen felkod...men går motorn lika dåligt/bra med LMM urkopplad som inkopplad, är det ett tydligt tecken på att den inte fungerar.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Vill du inte byta LMM direkt kan du prova att köra CRC rengöring och se om det blir skillllnad. Ingen permanent lösning dock.
D-
34
D-alvarsson
E90 325i -06
Okej, kan den göra så den stänger av sig en gång när motorn blivit varm (om man fri kopplar) , och sedan funkar perfekt vid omstart av bilen.
Man känner på gången att om man fri kopplar nu så dör den.
Den blir ryckig i gången under körning
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Länk
Ta loss LMM, följ instruktionerna på burken, återmontera, se om det blir skillnad. Arbetet tar fem minuter.
D-
34
D-alvarsson
E90 325i -06
Okej! En till fråga, kan de vara som så att bilen bara behöver nåra mil för att adaptera efter att ha haft batteriet bortkopplat en längre stund? För de är inte alls lika frekvent nu.
D-
34
D-alvarsson
E90 325i -06
Har nu provat att rengöra lmm. Gick att köra utan problem i ca 2 dagar och nu är felet tillbaka. Samma visa var det efter jag monterade ner insug etc för vevaxel Givar byte. Ca 2-3 dagar utan fel sen tillbaka. Bifogar video så ni hör gången på motorn när den går inte i detta jobbiga läge! Den blir såhär om man startar den utan att ha tagit ur nyckeln. Nyckeln MÅSTE tas ur för att den ska starta och gå fel fritt. ( tills nästa kall start...)
Länk till videon
Länk

(Har man fått sig en V8 i bilen ? Haha')
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Hur har det gått?
Og
122
Ogway
F25 Bmw X3 2010
Ställer samma fråga, har också felkod Air supply temperatur sensor och LMM. Har testat byta LMM men jag fick fel modell, så mitt problem kvarstår. Nyfiken på hur du har löst det. Eftersom vi verkar ha exakt samma felkoder/symptom.
D-
34
D-alvarsson
E90 325i -06
Mina fel berodde på vanos solenoid! Verkar det som
Og
122
Ogway
F25 Bmw X3 2010
Mne omdu nu fick en felkod på air supply sensor, så måste du väl ändå ha bytt den också? Eller?
D-
34
D-alvarsson
E90 325i -06
Japp provat byta. Ingen skillnad. :)
Og
122
Ogway
F25 Bmw X3 2010
Mycket märkligt..Men du fick ingen felkod på vanos? Jag kör med min LMM utdragen tills jag får en ny, rätt modell. Min ger felkod på air supply temperatur sensor och air mass meter. Vad jag kan förstå är båda dom koderna relaterade till LMM. Bilen vandrar i varv på tomgång och hackar litegrann, men går ändå helt normalt uppe i fart. Har dött för mig nån enstaka gång när jag stannat till. Men det kan man ju förstå när den inte har nån fungerande luftmängdmätare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.