AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
18.862

Någon som optimerat en 525d F10/F11 3.0 motorn/204hk ?

Sida 3 av 3
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej
Ska optimera min 525d för att den är riktigt slö alltså bra mycket strypt för att vara en 3.0
Detta är mi. 3e diesel och har optimerat samtliga och alla gånger svarar dom Samma sak lådan håller sen vet jag oxå allt beror på hur man är som förare jag är inte ute efter extremt sport känsla då hade jag inte sålt mina M bilar utan lite bättre vrid och kraft vill jag ha därför vill jag optimera sedan 525doch 530 även 535d har samma motor är en annan sak men 525d är lämpligast när det gäller optimering enligt mig.

Sedan länge vet jag att många dessa firmor köper sina filer eller nu vad man ska kalla det för ifrån Tyskland varför tror du alla ger samma effekt? Bet oxå att man sätter moment begränsningar i alla växlar just för att skona låda och drivlina fonder blir bra mycket effekt skillnad.

Jag är inte orolig för lådan så jag tänker på hut jag kör bilen sen brukar jag alltid byta oljan i lådan om jag har en bil som har gått mer än 15000 nu är mi 525d på 9600 men gör Bohm samma sak med den då jag är sjukt nöjd med den och behåller dem ett tag.

Ska hämta bilen kl 14.30 återkommer sen.
Mvh

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Inte för att jag stavar felfritt men ser att det är en hel del felstavning och ord skyller på mobilen.
Si
297
Silversten
525d F11 M-Sport -11
535d E61 M-sport -05
525d E61 -06
Hur gick det catch_me ?
Var gjorde du optimeringen och vad blev det för hk och nm ?
Hur känns bilen och autolådan ?
Beskriv gärna grundligt när/om du har tid.

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Det är nu klart och det är inte samma bil längre alltså när man verkligen gasar det är så stooor skillnad, men kör jag som jag brukar är det som vanligt förutom att den behöver inte växla ner lika ofta för att hämta kraft då den ligger på 620nm..

Lådan är precis som vanligt och lär sig hur man kör jag menar nu när det finns mer kraft och gasar man mer lär nog lådan växla där efter alltså efter ens kör sätt.

298Hk
620nm

Jag gjorde det hos en no name seriös kille som några bekanta har optimerat sin bil och detta gjordes i Uppsala.

var mycket bilar på vägarna så kunde inte testa men jag tog tid mellan 100-150 innan och efter
innan 10.8
efter 6.2
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Har inte så super bra koll på turbo men någon som vet kanske kan svara på fråga.
hade e60 535d biturbo också optimerat men 525d med singel turbo känns nu mycket brutalare nu efter optimeringen, är det jag som upplever det eller kan det bero på tubon?
Transocean
När jag optimerade min 320dA-2011 hos Länk stod det en Mini Cooper SD Countryman bredvid. Det är identiska styrboxar men min E90 har en enkel turbo och Minin en Twin Power Turbo. Min bil blev färdig lite före Minin så Mini-ägaren frågade Thomas hur många hästar det blev på BMW:n. 219/460 nm sa Thomas och då sa Miniägaren att med den effekten borde Minin röra på sig rätt bra, det är ju identiska styrboxar. Men Thomas sa att p g a Twin Turbon blir det lägre effekt på Minin, en singelturbo skall visst tåla mer. Själv kan jag ingenting om turbomekanik och vet således inte om detta stämmer men när trimfirman menar det så...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.