|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Länk Mejlväxlingen med BMW är dessutom nästan tre år gammal ... Länk Eftersom han kallar sig hojen39 på twitter så gissar jag att han är född 39. I profilen står det att han bor i Farsta. Bloggen hänvisar till en Hans O Johansson. Denne Hans (om det är rätt person) kör ... trumvirvel ... en TOYOTA från 2007. Guldstjärna till andreas_lofgren! |
|
|
Muahahahahaha! ------- //Lövet |
|
| Vem läser DN... Sveriges sämsta tidning. | |
|
Då kan man kanske i lugn och ro stänga tråden......om inte någon vill gå in och toppa alla kommentarer på inläggen i trådskaparens fråga!?? God natt! em |
|
| Vilken skittidning, brevväxlingen med BMW från 2013 som sagt.... | |
|
Det var inte den bästa insändaren, men jag tycker att den är mer intressant än Aftonbladets artiklar av typen "så mycket tjänar den och den", bantartips osv (apropå Sveriges sämsta tidning). Till exempel konstateras det att "Bilförare i BMW är tio gånger oftare involverade i singelolyckor jämfört med bilförare i Toyota." Det är ganska mycket. Sen får BMW ta på sig ca en tredjedel av skulden för skitbrevväxlingen kan jag tycka. Det är inte bara ens fel när två träter som man brukar säga. Och svarar man på ett brev får man också räkna med att brevväxlingen eventuellt kan publiceras någonstans. Men vill ni läsa en kvalitetsartikel kan jag rekommendera denna; En förarlös revolution: Länk Problemet med att vissa kör över hastighetsbegränsningarna och liknande riskmoment i trafiken är bara en kort parentes i mänsklighetens historia. Förr eller senare kommer billiga kinesiska datachips att ta över bilkörningen, ty som det står i artikeln - "teknik är så oändligt mycket bättre på att köra bil än människor". NU kan ni stänga tråden. |
|
Verdi |
torbjorn_75, DN är väl bättre än Aftonbladet, det kan jag hålla med om. Gillar dock inte deras tydliga ställningstagande i vissa politiska frågor. Wolodarskis "agendasättande" journalistisk är förkastlig. Tycker journalister ska vara objektiva. Självkörande bilar? Jojo. Lite blötsnö som täpper till kameror, radar och annat kan ju vara skoj. Finns även situationer som mer eller mindre kräver mänskligt beslutsfattande. Är lite allergisk mot såna där utopier. För övrigt så gillar jag att köra bil. Kör hellre själv än sitter bredvid. Kan inte göra nåt vettigt i en bil ändå. Blir åksjuk om jag läser eller sitter och kollar på film. Då kan jag lika gärna köra. |
|
Tillverkarna har ju missat hela poängen om de tror det är trevligare sitta läsa, peta naglarna eller vad man nu gör än att köra, vad det handlar om är att myndigheterna tillsammans med tillverkarna vill ha kontroll på bilförarna, detta är den våta drömmen för vilken statsmakt som helst att äntligen få kontroll. Hela poängen med bilen är att köra, det ligger helt andra krafter bakom varför man vill ha självkörande bilar. |
|
|
Hahaha, rätt rolig tråd! Det där med Saab har jag upplevt många ggr, kör 15000mil om året och ser endel i trafiken, har själv varit Saabägare länge innan vi köpte 335:an, eller vi hade bägge samtidigt rätt länge, troligtvis har jag aldrig själv varit någon gasande bilist, visst ibland går det 150... Men ärligt talat så har jag aldrig kört så fort med vår BMW som med Saaben... Kanske för att jag snart fyller 40 och har familj... Det är ju inte allt för ovanligt att man ser Saabar med rykande Garrett GT17 med medelålders män som aldrig kollar olja eller däcktryck... Ett utdöende släkte eller så har de bytt bilmärke efter 2010! Snart sitter de förarna kanske i en Toyota nära dig, det vill vi inte! Ingen effekt, livsfarliga omkörningar... Tror de bytt till BMW! |
|
|
15.000 mil om året!? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Står ju att han är lastbilschaffis, 15 000 mil är ganska troligt. | |
| Haha. Nä, jag kör inte 15000mil privat.... | |
|
Man har ju sin topp lista över bilar man inte tål, dom som kör som idioter håller jag med om att byggar-bob gör i sina små pickuper. Sedan kommer självklart den nya "turk-racern" audi med sina "smiley-led-lampor" Och volvo xc60. Hatobjektet nr 1 är alla dess fula prius som alltid är i vägen, hur kan man köpa en sån hemskt ful bil egentligen? Och det kryllar av dom, dom är som flugor ungefär, små & irriterande fula. Tänk att dom har gjort den nya prius ÄNNU fulare! |
|
| Ja Prius är som en stor tampong! | |
| Prius är vacker, fler sådana. | |
|
Tro fan att Toyota är underrepresenterade i SINGELolyckor. Dvs olyckor där ingen annan var inblandad! Har man en Toyota undviker man antagligen att köra den så mycket det går, och när man väl kör så är de största nöjena hur mycket det går att få ner förbrukningen och att berätta om den fantastiska kvaliteten som gör att man utan några som helst minus kan köra 25000mil utan att byta stötdämpare. Lite mer seriöst så undrar jag hur det ser ut i olyckor där faktiskt någon annan är inblandad. Dvs situationer där man tex inte följt en trafikregel. "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
Hade en Toyota Auris en gång som hyrbil på Teneriffa och ärligt talat så skulle jag nog hellre åka tunnelbana än att köra en sådan fram och tillbaka till jobbet varje dag. Var nog ett av de absolut sämsta chassin jag varit med om. Och på den tiden körde jag ändå Skoda Superb. |
|
| Har kört den senaste generationen av Auris och den är rätt alert i sitt uppträdande. Tycker Toyota ryckt upp sig ordentligt. Men de har ju samma gamla kunder... | |
|
Dvs de har isf ryckt upp sig i onödan? ;) Men nya Prius är ju ett riktigt lyft - fulare än någonsin. "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.