|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| 18x8 ET35 blev det. Jag bad iofs om 42, och var det inte tusenårig leveranstid på dem så blir det så istället | |
| I värsta fall får jag sälja hjulen. | |
| Så här blev det iaf till slut Länk | |
| Det är 8x18" ET38 och kan definitivt sitta längre ut bak. Fram, även om det syns dåligt på bilden, sitter väldigt bra men ändå gott om plats mot fjäderbenet. | |
|
Såg fint ut! Vilken skillnad det är på utseende mellan olika fälgmodeller. Mina fälgar har ju nästan samma spec 8x18 et35 men utseendet blir helt annorlunda. Länk |
|
| Stiligt också Nop! M-chassiet gör nog lite skillnad med Länk | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nice! @Nop : Vad blev det för däckdimensioner till slut? Blev det 225/40R18 runtom? Det utseendet (iallafall från den vinkeln) ser väldigt likt ut som min E87 120i (har också M-sport paket). Fast jag har original "M Double Spoke 207" fälgar (7x17 ET47) med 205/50R17 däck. Om ovan antagande stämmer , så nu när jag räknar på det så har 225/40R18 och 205/50R17 mer eller mindre identiskt diameter (637.2mm vs 636.8mm), så det kommer att fylla ut lika mycket i hjulhusen. Fast jag har lite mer däcksida / mindre fälg. |
| Jag är alldeles för berusad för att räkna, men det du skriver verkar rimligt. Mätte lite idag iaf, det finns gott om plats för lägre ET/bredare fälg och däck både fram och bak | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nej för tusan - inte räkna en fredag! Jag hade fullt upp med att hantera menyerna på den här sidan :-) Länk Ok, alltid bra info! Nu kom fälgar+däck med när jag köpte bilen, så är ganska nöjd idag. Men om det blir dags för en uppgradering så kommer jag definitivt att snegla på 18x8 och 225/40R18 - tyckte det såg snyggt ut med en aningens mindre däckshöjd och mer fälg (än vad jag har idag)! |
| Jag kommer nog byta bakhjulen mot lite bredare vad det lider. Så här i efterhand hade nog faktiskt 19" också funkat, 18" är inte speciellt stort på ettan. I vilket fall så kan jag mäta lite mot skärm och fjäder/fjäderben då det finns extremt lite info om vad som faktiskt fungerar på en standard e87 med m-chassie. | |
| Jag har 9.5x19" ET42 med 255/30-19 däck bak och ganska rejält sänkt, det funkar om man valsar/masserar skärmkanterna, dock tar ändå däcken i innerskärmarna så de slits med tiden, detta är egentligen inget problem iom att de är mjuka men de nöts som sagt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.