|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Tjenixen! Tänkte kanske skaffa nya hjul till ettan. Vad är snyggast på E87 med sportchassie? 18x8? Vilket ET ska man satsa på? Tar tacksamt emot input! | |
|
8 eller 8,5 * 18 med 225/40 runt om är bra. snyggast blir det med lite lägre et bak. typ 45 fram och 40 bak. (Förutsatt att du kör samma dimension runt om) /Jonas |
|
| Goooott! Tack! | |
|
Eftermarknadsfälgar finns ju sällan i exakt det ET-mått man önskar. ET 45 är säkert val, både fram och bak. /Jonas |
|
| 19" tycker jag är snyggare än 18" men det är ju en smaksak förståss. | |
|
19 tum kan ev vara snyggt, men redan 18 är obekvämt. Ur prestandasynpunkt är nog 17 tum med 225 runt om bäst. Jonas |
|
| Insåg att jag har en omgång med 18x8,5" ET48 liggande. Tror ni det funkar? | |
|
Blir galen på allt letande och velande med bredd och ET. Så svårt att mäta vad som får plats och vad som inte får plats också och folk säger extremt olika på nätet om samma mått :) Någon som vet vad som går in, som kanske till och med orkar mäta lite åt mig? Hittat fälgar jag nog vill ha, men de har lite för ettan knepigt ET. Kommer 18x9 ET42 och 18x8 ET40 få plats? De sticker 16 resp 14mm längre ut än BMW's Performancefälgar, men med stretchat gummi kanske det funkar ändå? |
|
|
fram funkar det och kanske bak.... men det ser inte snyggt ut. Eller det beror ju på vad man tycker är snyggt, är du 18 år med keps? :) /Jonas |
|
|
Fan omöjligt att hitta bra mått till ettan ju :/ Du menar att de kommer sticka ut för långt? Just nu istter 17x7" med ET49 och de är ju väldigt långt in i husen. Mäter jag från fälgsida till skärmkant nu har jag runt 40mm utrymme i bak, så 30mm mer stick med 9" ET42 borde väl inte se sååå illa ut? Eller vill jag bara att det ska passa lite för mycket? |
|
|
hum... räknade lite jag också. Orginalfälgar som är 18*8,5 har väl Et runt 52. Då denan fälg bygger 10mm plus 0,25 tum extra utåt... blir bara 16 mm. Det kan nog bli rätt ok... men inte mkt spelrum mot skärmkanten. Jag backar och säger att det funkar :) Det är ju rätt mkt utrymme i hjulhuste bak på E87... på min E88 är det faktiskt mindre luft med originalfälgar. /Jonas |
|
| :) Jag velar lite till, slår till på fredagsfyllan sen! | |
| Och tiotusenkronorsfrågan på det sedan blir ju vilka dimensioner jag ska ha på gummit....245/35 bak, 225/40 fram? | |
|
255/35 blir väl bättre bak på en 9 tums fälg. (255/35 stämmer bättre med 225/40 i omkrets än 245/35 gör) /Jonas |
|
|
jag har (ET 49) 7,5" fram med 225/40-18 , 8" bak med 245/35-18. Tycker bakdäcken kund varit lite högre...bara lite. BMW:s 208 fälgar. Får man länka till sin bil på garaget här ? |
|
| Länka så mycket du orkar! Tack för input, Jonas! | |
|
vi ser om det fungerar : Länk bak skulle behövas spacers eller liknande..hjulen kund gått lite mer utåt.. |
|
|
Sitter 8x18 et35 runt om på min med 225/40-18. Bak skulle möjligtvis et32 sitta som gjutet och fram skulle et38+ sitta bättre. Har dock ej sportchassi på min... Kör på de med et48 du har och 0-5mm spacers fram och 5-10mm bak :-) |
|
| Jag har 18x8.5" et 35 runtom. Inte sänkt men det är inte i närheten att ta i någonstans i alla fall, bak sitter de riktigt fint men 5mm längre ut skulle inte skada. Fram sitter de i linja med skärmkanten fram. Kör 225/40/18 runtom. | |
| Snyggt. Jag fegade ur och kör samma spec som FreddeB's | |
|
Hum... Vad som är snyggt är ju individuellt. Jag skulle definitivt säga att 18-8,5 med et35 bli keps-snyggt enligt tidigare kommentar... Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.