|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har köpt Eisenmann Race till min m3 e92. Jag är dock lite osäker om det verkligen är Race och inte Sport för jag tycker inte att det låter så högt. Står: B 5267-R-1 under ljuddämparen. Någon som kan bekräfta att det är verkligen Race? Tack i förhand! | |
|
Hej Troligtvis sport. Har för mig att det ska stå RACE om det är RACE. |
|
|
Okej, har skickat ett mejl till Eisenmann får se vad dem säger. Jag tror dock att det där gäller på e46 eisenmann. På e92 står det inte Race längre. Det är vad jag har lyckats luskat ut på internet iaf. tack för info Phillip! Det låter självklart mycket mer än original. Men jag trodde du skulle vara mycket högre. Har också hört att man måste "köra in systemet i ca 100mil" innan dem kommer låta som dem ska.. |
|
| Det* xD | |
| Det "låter" först också när du blåst eller kört in systemet. Beroende på körsättet tar det olika antal mil/tid | |
| *Blåst ur/kört in. | |
| Brukar ta 250-300mil innan det börjar låta ordentligt, ibland mer beroende på körstil. | |
| Tack för informationen, ska bli spännande att höra hur högt det kommer låta sen! | |
| Då var det löst! Fick ett mejl av Eisenmann, enligt dem har jag Race versionen. :) | |
|
Härligt. Den M3an jag körde med Eisenmann Race lät i mitt tycke riktigt mycket iaf :) |
|
| Plocka bort resonatorn så kommer det låta ännu högre...Har Eisenmann SuperSound på två bilar (M5 E39 samt M3 E36) men även Eisenmann Race på den andra M3 E36. SuperSound är ett äldre system vilket tillverkades fram till typ 2005, snäppet mer högljutt än Race. Jämför jag mina två identiska E36 så låter den med SuperSound klart mer/bättre! På E39 har jag även plocka resonatorn o ersatt den med SuperSprint X-pipe, det höjer ljudnivån en del, men fortfarande tyst o snäll på tomgång och inga besiktningsproblem. Däremot så låter den riktigt högt vid kallstart så länge luftpumpen (?) går den första minuten typ... | |
|
@Phillip Det är kanske bara jag som har satt ribban högt pga alla trådar man läser där folk tycker att det låter för mycket med Race. @Dawwe okej, ska se..har bara hunnit köra en kort sträcka med bilen bara för att testa. om jag fortfarande inte är nöjd till sommaren så kanske jag lägger till en xpipe. |
|
|
Köp M6 + ipe för ultimata soundet www.youtube.com/watch?v=7dFGuD3gslk Funderar=drömmer;) EB |
|
|
@Pula Trevlig video. m5/m6 V10 är en klass för sig, den låter mycket trevligare än min m3. Älskar ljudet då det på minner om formel 1 bilar. Men jag behåller min m3, jag gillar den mer som bil. Det är så typisk det har varit sol här i två veckor sen ställde jag på bilen i onsdags och gissa vad det har regnat sen dess :/ |
|
|
Typiskt :( Och i regn vill man ju inte köra;) Jag väntar nog en månad till ,minst. Alltid lika nervöst när man ska starta upp den på våren, aaahhh. EB |
|
| Jag beställde Supersprint Race till min igår :) | |
|
nice, är det samma ljud som Eisenmann? Jag märkte i onsdags att mina grannar inte tycker om mitt nya avgassystemet. körde runt i kvarteret och fick många blickar och ingen såg glad ut. Det var en som ställde sig mitt i vägen o blockerade mig. Jag var tvungen att stanna helt. bitter granne: Det är en skola här! Jag: Jag vet.. Bitter granne: Det är 30 här! Jag: Jag kör 30. Bitter granne: ok.. hahaha vad är det med folk, är det jante lagen som gäller eller? Hade jag bränt förbi i 70km/h med en vanlig bil hade ingen ens lyft en blick... Jag körde 30 km/h för er som undrar.. |
|
|
@Malleru Jag vet exakt vad du får stå ut med, jag hade Eisenmann Race på min E39 M5 och fick golfbollar på den medvetet då jag körde förbi golfbanan i min kommun trots det var nät för att skydda mot vägen som gick igenom rangen. Som tur var fick jag aldrig nån boll på bilen men kan väl säga att om det hänt hade den golfaren nog legat på sjukhus efter jag tagit hand om den. |
|
|
Race-systemen låter ja :) Känner igen syndromet med grannarna men det gör det desto roligare :) Jante, eeh ja! Låter som fan första minuten när luftpumpen jobbar på max och innan tomgången lagt sig, haha :) |
|
|
Har Eisenmann Race på min och den låter riktigt bra. Men som du skriver är det inte lika uppskattat bland grannarna som har gnällt rätt mkt! hahaha |
|
|
...min granne, en finlandssvensk ( alltså mest svensk..), är den enda som kommenterat hittills " va-fan, är det en M du köpt, den låter grymt"... Jag bekräftade, och han gick tillbaka in i sin trädgård igen... Det sitter ett Mecan slutsystem på, betydligt bullrigare än original inser jag, men är det väldigt ljudligt jämfört med ett Eisenmann Race????? em3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.