AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.885

Ny bil beställd idag.

Sida 1 av 2
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
Det blev X4 2,0 d med följande spec. Alpinvit,automat,läder,m sportpaket,loungepaket,navigationspaket,winter paket,drag,larm och tonade rutor
Kul, grattis!
Ser inte att du lagt till DDC, vill verkligen rekommendera detta tillval.
X3 & X4 upplevs väldigt stötiga utan detta tillval (enl mig).
X-tra kostnade på 7800:- är verkligen väl investerade pengar.

at
313
atmos
Diskutera ddc med säljaren men han tyckte inte det var nödvändigt?!
me
364
mephisto
M240i/6 -17
Efter alla dina efterforskningar, vad blev rabatten till slut?

Sa
566
Saab9-5
X5 F15 -16
Min säljare sa förut att servotronic inte var nödvändigt och jag fick en bil utan servostyrning.

Jag trodde att DDC inte heller var nödvändigt på min X5 och ville inte ha att göra med underhåll av avancerade chassin. Min drömbil har nu förvandlats till en mardröm, jag blir åksjuk så fort jag svänger av E4. Har ångest inför att köra min egen bil
Verdi
Var inte din bil stötig Saab9-5? Sälj den och köp en gammal Saab. Är så tröttsamt att höra ditt onyanserade gnäll.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Finns väl ingen BMW i sortimentet utan servostyrning!?
Sa
566
Saab9-5
X5 F15 -16
Vi diskuterade DDC och jag gav min input. Jag tror dessutom att jag ska göra det till min livsuppgift att upplysa allmänheten om hur illa X-seriens chassin är.

Stämmer att ingen BMW kommer utan servostyrning. Den finns på bilar utan servotronic också, men är programmerad att kännas som en bil utan för att du ska betala de extra tusenlapparna.
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
DDC, du borde prova min LR Disco 2, 3" höjd med deaktiverade aktiva krängningshämmare, X5'an kommer kännas rock-stable sen :)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Saab9-5> Visst är inte inte lika lätt som vissa konkurrenter (säg Audi) men påstå att den är på en nivå med en bil utan servostyrning är helt fel.
Verdi
Saab9-5,
Konstigt att X-serien får beröm av de allra flesta professionella biltestare kan jag tycka när du uppenbarligen sitter inne med sanningen.

Får tyvärr känslan av att du är rätt speciell vad gäller krav på dina bilar. Nästa gång du köper bil för närmare en miljon kanske du ska provköra lite mer noggrant?
Servotronic innebär hastighetsberoende styrservo, dvs. styrning är lätt vid låg hastighet och blir successivt trögare allteftersom hastigheten ökar.

Det här med servotronic är en smaksak. Vissa gillar det, andra inte.
Sa
566
Saab9-5
X5 F15 -16
Sätt på stora hjul och kryssa sportchassit så blir styrningen exakt lika trög som på en bil utan servostyrning.

Det första professionella test jag hittade på X3an gav bilen en 2a i chassifjädring...

Länk

Sämst betyg av alla testade bilar vad gäller chassit och fjädringen. Läser du lite på amerikanska forum så är det flera som klagar på att de blir illamående av X5ans standardchassi. Bilen är oerhört studsig, jag är fruktansvärt missnöjd med chassit. Den hoppar och studsar även på asfalt som andra bilar tar helt odramatiskt.

Är inte detta relevant information för någon som beställer bil och haft funderingar i flera trådar om vilka tillval hen bör ta?
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Att bilen blir tyngre att styra och stötigare med större fälgar och däck är inget konstigt.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Saab9-5. Det är nog dags att besöka gymmet om du upplever styrningen så trög. Eller leta upp en bil utan servostyrning och snurra på ratten utan att röra bilen, det borde räcka för att inse att du kraftigt överdriver.
Verdi
Nu får du väl ta och kamma dig Saab9-5. Det där är ett test av GAMLA X3 som väldigt många upplevde som alltför hård. Det har ingenting med nya X3 eller nya X5 att göra.

Jag börjar tro att du inte alls äger en X5 utan bara sitter och driver med oss. Men om du nu verkligen äger en X5 som du hatar så, gör oss alla en tjänst och sälj den.
Sa
566
Saab9-5
X5 F15 -16
Förmodligen har ni inte kört de olika konfigurationerna och bara försvarar ert älskande märke så långt det går.

Jag har kört andra bilar med stora hjul också utan att det blir ohållbart tungt, och jag har kört två likadana BMW 3GT M-sport med 19 tum, den ena med servotronic och den andra utan. Skillnaden var som natt och dag, den ena styrde normalt och den andra kändes servolös. Skillnaden mellan dem var enbart mjukvara. Punkt slut.
Testet du länkar till gav ju en 4 av 5 till chassit😀
Oavsett detta så är TS välkommen att provköra min X3 med ddc.
Bor du i närheten av Göteborg så kanske det kan vara värt att prova innan bilen låses!
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Min gamla E53;a har det skönaste servo/servotronic jag haft. T o m bättre än på min A4 som var betydligt nyare och hade gått 0 mil när jag skaffa den.
Hur kör man en X5 utan servotronic på trånga parkeringsplatser?
Chassiet är oxå grymt för en 13 år gammal bil.

Frugans 130 är riktigt trög i servot i jämförelse, mer klassisk sportbilskänsla (eftersom M ratten är så tjock) så det skiljer sig klart mellan BMW modeller.

Lite OT men ändå ... :)
at
313
atmos
Servotronic är standard på x4 och jag kör Max 1000 mil året,jag och säljaren gick igenom utr listan noga. Jag fråga flera gånger om ddc behövdes,nej blev svaret. Kan tillägas att jag inte heller kommer åka på 19 eller 20 tum,vilket borde göra den mindre stötig
at
313
atmos
Nu har det blivit dags för leverans imorgon:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.