|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
Verdi |
Tack för informationen. Ska skriva ner det. ;) |
|
@micke: respect. 740i går ju också att trimma lätt. Ungefär Samma motor som 335i. 380 hk inga problem. Man måste ju inte glida för att det är en sjua! |
|
|
381HK 508NM 3150kr Länk |
|
|
Bra trim, med det steker man vilken vr6, tdi, d6 som helst. 730d tucker jag går bort, 250 hk bliver för lite. Blir ju inget sug |
|
|
Väger man in tiondelar av en sekund på 0-100 km/h som en viktig parameter så är en 7-serie fel bilmodell. Då ska man köpa sig en M5 eller M3. En 7-serie är en lyxkryssare och glidarbil och ingen rödljusracer. Köra fort på motorväg räcker en 740i alldeles utmärkt till, den har lika mycket hästar som en 750 E38, och den har jag aldrig hört någon säga att den är snudd på för slö. Tvärtom så är 326 hästar nästan för mycket, jag vet för jag har haft en 750 E38 själv, för att man ska kunna köra mjukt och avslappnat som en tung lyxbil ska framföras. |
|
| Bra jobbat Micke, det är typ 3 sekunder snabbare än E39 M5! | |
| Ju du Lus.den går sött | |
| Mm, 13 sekunder är ju troligt - och 19 sek till 300 också eller...? Måste köpa mig en sådan nu. | |
| 300 nej den slår av på250 | |
|
Om man ska nå 0-200km/h på 13 sekunder så krävs väl ca 500hk för en vikt kring 2 ton. Hur har du fått det i en V8 på 4,4 liter? Finns väl iofs bara ett svar, turbo. |
|
| Eller kompressor... | |
| Eller mytomani. Underskatta inte kraften i det. Kan flytta över två ton till 200km/h på under 13 sekunder. | |
| snacka efter kunskap,o den inte till salu | |
| Men allvar, kan du inte starta en projekttråd eller beskriva vad du gjort, tror det är många som är sugna på att få sina N62 att prestera sådana resultat? Har för mig min E60 545 gjorde 200 på runt 18 sekunder, visserligen helt original, men 5 sekunder ner på tyngre bil genom moddat avgas? | |
| mycke mer :lins lus: | |
| Lus,det är somma som man ser backspeln med en 318 med kepsen bakot | |
| Ja, jag anade det. | |
|
Jag hänger inte med alls. Har du fått i bilen 170hk mer och gillar att prata om din bil, så borde vi inte behöva truga dig att berätta. Nu när du undviker det så känns det som internet-hästar mer än något annat... |
|
| välkommen till pite drag i sommar | |
|
Har själv en 750Li med en väldig massa utrustning och kan lugnt säga att det är en grym bil. Men det är ingen sportbil utan en långresavagn med pondus och grym komfort. Visst går det att roa sig lite på kurviga vägar men det känns bara fel till slut. 200+ på autobahn, då snackar vi :-D Har iofs inte kört en 740 men skillnaden mellan en rak 6:a som jag har i caben och V8:a är stor. Jag har alltid tyckt att BMWs raka sexor is da shit, och tycker det fortfarande. Är lite ledsen över att det blir fler och fler 4:or men det är en annan fråga. Men har haft två V8:or nu och gillar dom skarpt. Passat biltypen bra mycket bättre med en stor bensinare med bottenkraft och vrid. Man åker lika bra i en 740 men misstänker att det kan kanske kännas lite undermotoriserat. Men det är ju en personlig känsla så det finns inget rätt eller fel i den frågan. Diesel går för mig bort då det inte går att få bort dieselknattret från tomgång och uppåt. Visst, i marschfart hörs det inte men ljudet finns där likafullt. Dom har f ö inte lyckats få bort det i nya G11/G12. Min har gått +18K mil numera och där har inte varit några direkta stora fel på den. Visst, jag har fått byta alla CA handtagen (ca 3000kr/st) men det har ju inget med motorn i sig att göra. Den drog en del olja innan jag bytte returrören för oljan i vevhusventilationen. Dom var på tidiga modeller av mindre bra gummi/plast så som gick mer eller mindre sönder bara man tittade på dom efter några år. BMW fixade till ett bättre material som sitter i från LCI:n tror jag men det går rätt enkelt att byta. Gjorde det och oljeförbrukningen gick ner markant. Har haft problem med den elektriskt utfällbara kroken, undvik denna om du inte måste dra hästvagn eller fiskebåten varje dag. Kompressorn till luftfjädringen bak gav upp och fick bytas. Kostade en bra slant likaså kroken som fick bytas ut men det är återigen inte motorns fel :-) N63 motorn har i USA och i vissa andra länder haft problem och BMW har bytt in bilarna eller bytt ut en massa i delar i motorn för dyra pengar, dock inte för kunden. Jag var själv orolig för detta problem men har fått både av BMW och av bra meckar veta att problemen i ffa USA beror på att dom har så taskig soppa som tydligen bryter ner även den bästa oljan rätt fort. Så problemet ska inte finnas i Sverige säger man. Det kan man ju tro på, eller inte. Men om du har koll på oljan och byter den varje år så bör man vara safe. Men inget är skrivet i sten. Dock skulle jag inte avstå en bil med den motorn pga detta! Det som i mitt tycke är mest besvärande med en 750 är nog eg bara försäkringen :-( I mitt fall kostar den runt 20kkr/år men det är ju individuellt beroende på var man bor osv. Diesel, utanför storstan, eget garage har jag sett att det kan bli 9kkr/år istället. Så den biten tål att kolla upp på innan kanske. Beroende på hur priskänslig man är så klart. Var jag i din sits skulle jag definitivt satsa på en 750 med mycket utrustning. Men kolla upp den noga, många har nog lite tveksam bakgrund är jag rädd. Det såldes inte många nya i Sverige så många är importerade på senare tid då priserna börjar bli riktigt behagliga. Och eftersom det är bra bilar märks höga mil inte på dom varför frestelsen att fiffla blir stor för vissa mindre nogräknade personer i branschen. Som en liten anekdot på ämnet kan jag berätta att när jag lämnade in bilen för lack när den hade gått 14K mil trodde dom att dom läste fel, frågan jag fick var har den verkligen gått 14K mil, det ser snarare ut som 1400 mil??? Lycka till med letandet och hoppas du hittar en fin bil för du kan inte åka bättre än i en F01/F02 för dom pengarna! Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.