|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har en vän som vill köpa en cab. 100-150k är budgeten. Jag vet ingenting vad man får för pengarna etc men tänkte hjälpa honom med koll av ev objekt som dyker upp. Helst 330 om det är en e46. e93 har jag dålig koll på motoralternativ. Har någon här inne kanske någon fin att sälja? Hittade denna som verkar rätt ok. Länk Tips runt cabbarna emottages varmt ;-) Mvh Ola Min bil: Länk | |
| Min gamla E93 finns på motorcentralen umeå 10a 220000..fin bil som går mkt bra 325 med bra utrustning | |
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
Jag har haft både E46 och E93 cab. Första frågan är vad skall bilen användas till? Sommarbil eller året runt bil? E46 är inga konstigheter med att köra sommartid med taket nere, men så fort taket är uppe så känns baksätet trångt och mörkt samt att sikten bakåt och framförallt snett bakåt är väldigt begränsat eftersom sidobakrutorna är väldigt små (C-stolpen är väldigt bred). E93an funkar lika bra som en E92 när det gäller sikten. När jag 2008 skulle byta E46 mot E93 så letade jag efter en 325i eller 330i men köpte istället en 325D. Tyckte att det var en väldigt bra kompromiss mellan bra dra, härilgt vrid och låg förbrukning. Byte denna 325D sedan mot min E93 M3, för ännu mer effekt och härlig virvel i tanken. Något år senare kompletterade jag med en E93 330d, så att även frun får köra Cab.... Skall det vara en sommarbil funkar en E46 lika bra som en E93, men skall det vara en året runt bil skulle jag välja en E93. När det gäller motorval så är det nog helst en 330i eller 325i i E46 som jag skulle välja. Men i E93 så funkar 325/330d kanon, både som sommarbil och som året runt bil. Men även 325/330/335i är riktigt trevliga. Men det är en smaksak valet mellan diesel och bensin. |
|
Tackar för input Le mans!! Precis sådan info som är viktig. Bilen kommer vara en ren sommarbil. Neroht, 150k är smärtgränsen så 220k blir lite mycket. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Skall du ha en e93:a för det priset, blir det nog en 320 i så fall, men en fin 330 e46:a går det ju att få, och billigare än då. BMW CS #5206 |
|
|
Christer, helt rätt. Jag inser att min väns budget inte räcker till en e93 nu när jag kollat lite. Blir att rikta in sig på en e46 330. Hittat bilar från 85k ca men det vore roligt att hitta en riktig pärla och betala lite mer. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
Jag tror att det går att hitta en fin E93 för 150.000:- om du letar i Tyskland. Här är tex en 325i Länk |
| Vill han ha en automat eller manuell? | |
|
Helst automat men inget skallkrav. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Den trådskaparen länkade till: Länk Den har det mesta som gör den till en riktig "kebab". Stylingstrålkastare fram, stylingbaklyktor, ruggigt fula fälgar, M-sportratt men inget övrigt är M-sport. Det är bara M3-emblemet på bagageluckan som saknas. Den kanske är bra annars. |
|
|
Alltså, att hitta en riktig fin 10+ år gammal cab, med lite + motor i, borde ju inte vara så svårt, om man kan lägga upp till 150'!!! Problem är nog att dom inte är så många. Ett populärt märke, där det trampats mycket gaspedal, driftats mm., det kanske inte finns så många äkta entusiast-ex. kvar, till salu, eller? För det är väl det man vill ha, för den åldern och dom pengarna, det finns ju vanos och ventiljusteringar mm. framöver, kanske..... Den senast länkade??? Ingen aning, brukar avstå kebab till förmån för äkta räkmacka, om det bjuds ;) em3 |
|
|
TP_ oj, du ser vad mitt öga är dåligt tränat på e46:or. Mycket hellre en originalbil såklart. Tror den ultimata vore något enligt nedan: e46 330 Cab M-sport Skinn Automat Milen inte så viktiga, skicket betyder allt. Le mans tack för länken. Jag tror dock att siktet är inställt på e46 då spelrummet blir lite större då så att säga. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Kommer lägga ut min 325IA Cab om någon vecka om intresse finns Ska förhoppningsvis inhandla en F01 :) |
|
|
Intressant Stanic, har du bilder redan nu nånstans? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Har bilder jag kan maila till dig, Tror jag har kvar din e-post efter jag beställde inpa från dig, Ska jag skicka dom dit? |
|
|
Stanic, det blir utmärkt! Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Har mailat över bilderna nu,vill du fler bilder är det bara att säga till. | |
|
Tackar! Ser fin ut! Möjligen att han ville ha skinn (småbarn). Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Jag köpte en 330 cab välskött endast sommarkörd för 4 år sedan, som förra ägaren hade ägt i 7 år likvärdig utr som den länkade annonsen fast helt original förutom 19"hjul, med 9400 mil på mätaren för 88000. Så spontant känns den silvriga jättedyr, tyckte inte det var något jättedrag efter E46 cabbar när jag letade kändes som dom flesta övervärderade sina bilar ganska kraftig och dom låg kvar på annons länge, har även följt annonser efter jag köpte min och jag tycker det är samma fortfarande. /Johan |
|
|
Johan.S har helt rätt. Jag sålde min 330 Cab förra sommaren under högsäsong, och det var allt annat än lättsålt. 2001. Manuell 330. M-paket. 14kmil. Nästan all möjlig utrustning. Otroligt bra skick (bara sommarkörd), fanns någon enstaka liten mikrobubbla längst ner på höger framskärm där det stänker. Det enda som inte var original BMW var sänkfjädrar och fälgarna som var breda CSL-replikor (19x9.5" bak). Original BMW M3-speglar och M3-läpp på bagageluckan. Jag fick drygt 90k för den. Bjuder på några bilder nedan, jag ångrar att jag sålde den. Så jädrans snygg och trevlig sommarbil. Jag kostade på en del svart ny originalinteriör i den för att få den mindre beige invändigt, nya original velourmattor, sidoinsteg, mittkonsoll bl.a. Sidovy: Länk Bak: Länk Interiör: Länk |
|
|
Dessa två har sina tråkigheter också. Mängder med kebabstyling: Länk "Omlackad allt utan hardtop". Som vanligt, E46 med hardtop brukar ha gått vintrar vilket betyder ofrånkomlig rost (eller temporärt lagad rost). Stylingbakljus, massa stylinglampor där och var, multicolor till angeleyes (E46 har aldrig angel eyes original), så man kan köra dem spygröna eller rosa. Fett. Stereon med 7"-skärm är garanterat en sån kinatillverkad historia med högst tveksam kvalité, mycket bättre med original. Baslådan... Den förklarar sig självt. Dunka dunka med multicolor angel eyes, kan inte bli annat än succé vid korvmojjen. Denna ser bra ut, förutom fälgarna (kräks i munnen), och det faktum att den har hardtop vilket oftast som tidigare nämnt, är en indikering på vinterkörd bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.