|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Länk | |
|
Känner inte till bakgrunden, men du kan säkert anmäla annonsen till Autoscout, så blir det åtminstone lite svårare för säljaren. Att hoppas på polisens agerande är för mycket. Buset rör sig snabbare... :( /Lennart |
|
|
Hej. Vad säger ditt försäkringsbolag om detta eller vill du inte att de skall veta ?? Länk |
|
|
Hej IF skiter i det efter som de vägrade betala ut ersättning till mig Spårtjänst söker endast bilar i Sverige så de var inte intreserade av det det kosta pengar att spana i Italien var deras svar |
|
|
IF kan ju inte bara ensidigt vägra att fullfölja sitt åtagande från ett gällande avtal utan en grundat anledning. Vill du ha bilen tillbaka eller är det ersättningen du är ute efter ? Har du använd dig av den rättshjälpen som du har rätt till och vilka råd fick du ? |
|
|
Vad är det som har hänt egentligen? Har du blivit blåst i en affär? Lämnat ifrån dig nycklarna frivilligt? Sålt bilen men inte fått betalt? ------- //Lövet |
|
|
Ja nåt skumt är det ju Lövet, annars hade väl IF betalat? EB |
|
|
Absolut. Det finns minst en hund begraven i den här storyn, sannolikt fler. ------- //Lövet |
|
| Om inte IF vill betala ut ersättning är det några detaljer som vi inte vet här, Plåtis utveckla gärna så är det lättare att hjälpa dig. | |
| Om den endast varit trafikförsäkrad så ingår inte stöld och då uteblir ersättning. | |
|
Har haft IF i några år, aldrig mer. Tråkigt det som hänt, hoppas det löser sig på någotvis. |
|
|
Bilen var helförsäkrad en import försäkring Gorde upp betalning på bank på plats i italien Jag fick bilnycklar och kvitto samt äga beviset till bilen Efter det så skulle vi hämta export plåtarna för hem färd Efter som jag tycke den var smidigare att elias hudorovich körde bilen så fick han min bil nyckel och vi åkte in till milano vi stannade till vid en mack jag skulle köpa dricka till mig och min son då passade han på att sticka med bilen |
|
| Verkligen trist, men borde inte polisen där lätt reda upp det tänker jag, när tjuven är känd osv?! | |
|
Varför inte gå till Polisen i italien med pappren?! (går ju att ordna en tolk, alternativt åk och tiitta på bilen med polisen, lär ju inte vars stöld om du har papper på allt, och nycklar m.m) Hela historien verkar skum... |
|
|
Finns "god tro"-lagar kvar i något land numera - inte ens vi blåögda i Sverige har ju kvar det längre... /Patrik, som inte heller förstår syfte och bakgrund till historien /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Polisen i italien får inte tag i elia han är mistänkt för andra brott med Nu kör han runt i en lamboghini surt |
|
| Finns säkert någon att leja som vill åka ner och provköra bilen raka vägen hit för en slant!?@ | |
|
Som tidigare undrats: vad säger polisen i Italien?Anmälan gjord? Polisen i Sverige kan knappast engageras i detta ärende.. Juridiskt- i Sverige hade det ansetts som "olovligt förfogande"- inte stöld. "Tjuven" hade ju fått besittning till bilen och nyckeln och har inte stulit bilen- därför skulle försäkringsbolaget nekat "stöldersättning. Vad som gäller i Italien känner jag inte till. Att lägga några tusen på en jurist som talar Italienska tror jag man inte skall se som en utgift utan snarare som en investering.. |
|
|
Med tanke på bilens värde etc och att du har fått regbevis samt kvitto på bilen så är det bara till att åka ner med polare och "provköra" och försvinna i solnedgången.... Rättshjälp som ingåt i din försäkring är också något du borde ha tittat på, verkar kosntigt. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag hade också gjort så dvs åk ned och "provkört" bilen hem till Sverige. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
vist hade det varit lockade Att åka ner men lite för farligt Han till hör den zigenska maffian Verka det som. Får hoppas På att polisen sköter sitt arbeta Som det ska |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.