|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ang lyfta fuel rail och kika, så ska spridarna sitta kvar när du gör detta. |
|
| Hej nu har jag kollat och det kommer inget bränsle, då mätte jag på spridarna men det fanns ingen ström när man drar på nyckeln. Kollade med en kille på en verkstad och han trodde det kunde vara vevaxellägesgivaren. Problemet med den är att den sitter med en insexnyckel trångt som fan och den har blivit rund..... Detta går inte bra :( | |
|
Nu äntligen har man fått lite tid att skruva igen! Nu har jag kollat komp och det ligger runt 14 bar på alla, antar att det är bra? Jag har mätt på spridarna men dom får ingen ström oavsett om man har på tändning eller kör på starten. Jag har bytt båda reläna (ljus grönt och mörk blått)i motorutrymmet som enligt uppgift på amerikansk bmw sida ska vara Spridar relä och DME relät. Vart ska man fortsätta???? |
|
|
Det låter som det är själva boxen som lagt av. Likadant på min. Bytte box och en vän gifte in den boxen till min bil och starta direkt. |
|
| Ja börjar tro det jag med. Jag får nog leta efter sådan jag med. | |
| Vet du vart den sitter? | |
|
Uppe till höger hörn om du står framför bilen, så finns det ett svart plast lock där alla kablar går in. Där under sitter den (silvrig låda) |
|
| Ok vad bra, vad krävs för att gifta ihop dom? Något man kan göra själv? Eller måste BMW verkstad göra det? | |
|
Någon som kan programmera styrbox. Nu kunde min vän göra det åt mig, men när jag ringde Bmw så sa de att det kunde man inte göra. Man var tvungen att köpa ny box för 9000:- också programmera de in den nya. Köpte min box via ebay från Tyskland också programmera han om den så den stämde med min bil. Det du måste göra alla fall är att på din egen box sitter en dekal som exempel via länken som var till min bil Länk (DME MS42 också siffrorna ska stämma överens med din box 7 500 255.) för att du ska kunna få ihop den med din bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.